05:58 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مشاغل جدید

باید مردم را در جریان اقدامات قرار دهیم
پایگاه خبری راد: معاون وزیر صنعت گفت: در شرایط کنونی باید این نکته را مد نظر قرار داد که چگونه با مردم رفتار کنیم، آنان را در جریان اقدامات قرار دهیم و حمایتشان را کسب کنیم که در این زمینه اهمیت توجه به منابع انسانی و تجلی کرامت انسانی می‌تواند موثر باشد.
تکان آرام طلا در بازار جهانی
پایگاه خبری راد: قیمت طلا روز دوشنبه به دنبال کاهش ارزش دلار آمریکا و اقدام سرمایه‌گذاران برای خرید، اندکی افزایش یافت.
تیر آمریکا علیه نفت ایران به هدف می‌خورد یا به‌سنگ؟
پایگاه خبری راد: چند ساعت بعد از خروج ترامپ از برجام، آمریکا تیر خود را به سمت نفت ایران نشانه گرفت، البته آمریکا در این حوزه از یک سو وارد میدان نشد و سعی کرد با نگاهی همه جانبه، راه‌ نفت ایران به بازارهای جهانی را ببندد. اقداماتی که کارشناسان بر این باورند که به دلایل مختلف مانند نیاز بازار به نفت ایران و تاثیری که ممکن است کمبود عرضه نفت ایران به بازار روی قیمت سوخت آمریکا داشته باشد، نتیجه دلخواه آمریکا را درپی نداشته باشد.
تجارت الکترونیک؛ سپر دفاعی مقابله با بیکاری
پایگاه خبری راد: فناوری اطلاعات و ارتباطات که خصوصا در حال حاضر سهم به‌سزایی در بازار اقتصاد دیجیتال دارد، اگرچه ممکن است در مواردی موجب اشتغال‌زدایی سطح خرد در کسب‌وکارهای سنتی شود، اما با سهم ۲.۵ درصدی از اقتصاد کشور، اشتغال‌زایی گسترده ای را در پی خواهد داشت که از مهم‌ترین اهداف مسوولان به شمار می‌رود.
مسیر حرکت استارت‌آپ‌ها هموار می‌شود؟
پایگاه خبری راد: استارت آپ‌ها یا کسب‌وکارهای نوپا نوعی فعالیت‌ اقتصادی بر بستر اینترنت هستند که علاوه بر افزایش بهره‌وری در فضای اقتصادی می‌توانند سبب ایجاد برخی مشاغل جدید شوند.
مصاف دولت و بیکاری با شمشیر دولبه اقتصاد دیجیتال
پایگاه خبری راد: با شروع سال ۱۳۹۷ به نظر می رسد مساله "اشتغال" یکی از جدی ترین چالش ها برای دولت دوازدهم باشد؛ مساله‌ای که البته دولت برای حل آن روی مقوله "اقتصاد دیجیتال" به عنوان درگاهی جدید در اقتصاد، حساب ویژه ای باز کرده است.
نرخ بیکاری ماهانه کانادا به کمترین حد طی ۴۱ سال اخیر رسید
با ایجاد ۷۹۰۰۰ شغل در ماه دسامبر ۲۰۱۷ و رسیدن نرخ بیکاری کانادا به ۵.۷ درصد، نرخ بیکاری کانادا به کمترین میزان از سال ۱۹۷۶ تاکنون رسید.
کنترل تورم با ابزارهای اقتصاد دیجیتال
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه فناوری اطلاعات با ارائه تعریفی از اقتصاد دیجیتال این اقتصاد را یکی از عوامل تغییر دهنده مفهوم اشتغال در اقتصاد دانست که درنهایت می تواند موجب افزایش رشد تولید ناخالص داخلی در کشور هم بشود.
صفحه قبل | صفحه بعد