17:44 | يكشنبه 8 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مسئول کارگری

سهمیه‌بندی کالا بهترین راه شکستن قیمتها در بازار
پایگاه خبری راد: نایب‌رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران معتقد است سیاست سهمیه بندی کالاهای اساسی دولت باید ادامه یابد تا هم قیمتها شکسته شود و هم بازار به تعادل لازم برسد.
ازدیاد مسافرکش‌ها نشان‌دهنده نداشتن مهارت کار است
پایگاه خبری راد: یک مقام مسئول کارگری معتقد است دلیل ازدیاد تاکسی‌ها و مسافرکش‌ها در شهرها نداشتن مهارت کافی برای کار است و اگر کارجویان و فارغ التحصیلان از قبل با مهارتهای کسب و کار آشنا شوند دیگر اولین گزینه کسب درآمدشان خرید ماشین و مسافرکشی نخواهد بود.
شناسایی بازیگران اصلی افزایش قیمتها در بازار
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با تاکید بر تداوم سیاست سهمیه‌بندی کالاهای اساسی گفت: بازیگران اصلی افزایش قیمت‌ها در بازار مغازه‌داران و فروشندگان خرد نیستند بلکه آنهایی هستند که نرخ‌ها را در بازار تعیین و جابه جا می‌کنند و سازمان تعزیرات و بازرسی باید وارد عمل شوند و دستهایی را که بازار را آشفته و مردم را حریص خریدن می‌کنند، قطع کنند.
جامعه کارگری ناکام از سبد کالای حمایتی
پایگاه خبری راد: عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار توزیع کالاهای اساسی به شکل سهمیه‌بندی را موجب کوتاه شدن دست دلالان بازار دانست و گفت: دولت از طریق احیای تعاونی‌های مصرف، می‌تواند اقلام سهمیه‌بندی و کالاهای اساسی خانوارها را با نرخ مناسب تامین و عرضه کند.
راههای تقویت منابع صندوق بیمه بیکاری
پایگاه خبری راد: دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران بر اصلاح هرچه سریع‌تر قانون بیمه بیکاری تاکید کرد و گفت: کارگران مقصر زیاد شدن تعداد بیکاران، مشکلات کارخانه‌ها و چالشهای اقتصاد کشور نیستند که آنها را از دریافت مقرری بیمه بیکاری محروم کنیم.
چرا بازار کار به جوانان روی خوش نشان نمی‌دهد؟
پایگاه خبری راد: در حالی که آمارها نشان می‌دهد بیش از ۷۰ درصد کسانی که آموزش‌های مهارتی را فرا گرفته‌اند در راهیابی به بازار کار موفق‌ بوده‌اند، کارشناسان معتقدند رواج مدرک گرایی در کشور موجب شده تا نه تنها بیکاری گسترش یابد، بلکه کشور از وجود نیروهای کار ماهر بی بهره بماند.
تا وقتی مدرک‌گرایی هست بیکاری هم هست!
پایگاه خبری راد: یک مقام مسئول کارگری معتقد است بیکاری در کشور ریشه کن نمی‌شود مگر آن که جامعه از مدرک گرایی فاصله بگیرد و افراد از سنین پایین‌ با آموزشهای عملی و مهارتی آشنا شوند.
کار شایسته یعنی کارگر نگران قرارداد کارش نباشد
پایگاه خبری راد: عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار با بیان این که در نظام کار شایسته قرارداد سفید معنا ندارد، گفت: کار شایسته زمانی اجرا می شود که هیچ کارگری نگران حقوق و قرارداد کارش نباشد و هیچ کارفرمایی دغدغه تامین مواد اولیه و رکود حاکم بر بازار کار را نداشته باشد.
انتظار ۱۵ ساله به ثمر نشست!
پایگاه خبری راد: بسیاری از کارشناسان بر این باورند که با وجود تاکید برنامه‌های توسعه بر تدوین سند ملی کار شایسته، دولت‌ها تمایل چندانی به تنظیم آن نداشتند و اگر هم داشتند، بروز تغییر و تحولات مختلف در حوزه روابط موجب شد که عملاً پرداختن به سند کار شایسته کمتر احساس شود. اما وزارت کار در دولت فعلی مصمم شد تا به این تکلیف قانونی در برنامه ششم توسعه عمل کند و آرزوی دیرینه کارگران را تحقق بخشد.
از تصویب یک سند تا تضمین شغلی کارگر
پایگاه خبری راد: دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران، تصویب سند ملی کار شایسته را چراغ راه آینده کار ایران دانست و ابراز امیدواری کرد که با تصویب این سند، کارگران به حقوق شایسته و ثبات و امنیت شغلی خود دست پیدا کنند.
سامانه‌ای برای اعلام آمار واقعی بیکاران و شاغلان
پایگاه خبری راد: دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با اشاره به کارکردهای مثبت سامانه اشتغال ایرانیان در شناسایی کارجویان و بیکاران، ابراز امیدواری کرد که این سامانه به سرنوشت سامانه جامع روابط کار منجر نشود.
ماندگاری شغل در بخش صنعت بیشتر است
پایگاه خبری راد: یک مقام مسئول کارگری با بیان این که بدون ایجاد زیرساختهای لازم برنامه های اشتغال به نتیجه نمی‌رسد، گفت: اگر چه اشتغال پایدار هزینه‌بر است ولی باید به سمت پایداری مشاغل برویم.
مجوزها را باطل کنید، بازار به حال عادی برمی‌گردد!
پایگاه خبری راد: یک مقام مسئول کارگری معتقد است برخورد با احتکارکنندگان و اخلال گران بازار با جریمه نقدی چند صد میلیون تومانی و پلمپ چند روزه جواب نمی‌دهد و تعزیزات و سازمان بازرسی باید مجوزهای واردات و صادرات و کسب و کار یک عده را باطل کند تا بازار به حالت عادی خود برگردد.
چه کسی واجب‌تر از کارگران در اختصاص ارز است؟
پایگاه خبری راد: یک مقام مسئول کارگری با اشاره به کاهش قدرت خرید خانوارهای کارگری، اختصاص ارز نیمایی به "اتحادیه امکان" را به منظور تهیه و توزیع کالای مرغوب و ارزان قیمت خواستار شد.
کوپنی شدن کالاهای اساسی، عاملی برای جلوگیری از دلالی و گرانی
پایگاه خبری راد: عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار با تاکید بر اهمیت سهم ماکارونی و تن ماهی در سفره غذای کارگران گفت: اگر دولت با توزیع کوپن، کالاهای اساسی را به طور هفتگی یا ماهانه به گونه‌ای سهمیه‌بندی کند که هر خانوار به تناسب نیاز خود خرید کند، هم دست دلالان بازار قطع می‌شود و هم جلو افزایش قیمت برخی کالاها گرفته می‌شود.