18:52 | شنبه 7 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مدیریت پسماند

 ایران در هدر دادن آب رتبه اول را دارد!
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: عامل ۳۰ تا ۳۵ درصد خشکیدگی جنگلهای بلوط زاگرس عوامل و رفتارهای انسانی است.
لاک پشت های دریایی در معرض خطر آلودگی های پلاستیکی!
پایگاه خبری راد: مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان بلوچستان از تیمار و بازگشت به دریا یک قطعه لاک پشت سبزدریایی در شهرستان کنارک خبر داد.
نبودن محل مناسب برای دفن زباله در مازندران!
پایگاه خبری راد: عجیب است که برای داشتن محیط زیستی سالم کمترین هزینه‌ها در این بخش می‌شود اما شاهدیم که با کوچک ترین وزش بادی موج عظیم نایلون‌ها در سطح جنگل های محل دپوی زباله پخش می‌شوند.
شهردار جدید تهران از تخصص و توان مدیریتی جوانان و زنان استفاده کند
پایگاه خبری راد: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از شهردار جدید پایتخت خواست از تخصص و توان مدیریتی زنان و جوانان استفاده کند.
هر تهرانی سالانه ۵ برابر وزن خود پسماند تولید می‌کند
پایگاه خبری راد: یک کارشناس پسماند اداره محیط زیست استان تهران گفت: هر تهرانی در سال بیش از ۳۱۰ کیلوگرم پسماند شهری تولید می‌کند و اگر وزن او را به‌طور میانگین ۶۵ کیلوگرم در نظر بگیریم، میزان تولید پسماندش حدود پنج برابر وزن خود است.
رفع معضل تفکیک غیرمجاز پسماند در تقی آباد
پایگاه خبری راد: شهردار منطقه ۱۸ از دستور دادستانی در مورد ساماندهی معضل تفکیک زباله در محله تقی آباد خبرداد.
بررسی طرح اردوهای جهادی مدیریت پسماند روستایی
پایگاه خبری راد: رییس اداره محیط زیست شهر تهران ضمن بیان اینکه اعضای کارگروه مدیریت پسماند تهران از مرکز دفن پسماندها در آرادکوه بازدید می‌کنند، گفت: طرح اردوهای جهادی برای مدیریت پسماندهای روستایی نیز در جلسه کارگروه به رای گذاشته می‌شود.
چالش‌های بودجه‌ای سازمان محیط زیست برای مدیریت پسماند
پایگاه خبری راد: مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه حال و روز مدیریت پسماند کشور خوب نیست، گفت: متاسفانه در حال حاضر به دلیل مدیریت نادرست پسماند، صنعت بازیافت کشور، پلاستیک‌کهنه‌ها را از عراق وارد می‌کند این درحالیست که جمع‌آوری پسماند خشک مثل پلاستیک‌ها و شیشه‌ها ضمن حفظ محیط زیست مانع خروج ارز از کشور می‌شود.
بیش از ۹۰ درصد کودکان جهان هوای آلوده تنفس می‌کنند
پایگاه خبری راد: طبق گزارش منتشر شده از سازمان جهانی بهداشت (WHO) در آستانه برگزاری اولین کنفرانس جهانی این سازمان در خصوص "آلودگی هوا و سلامت" در ژنو، حدود ۹۳ درصد از کودکان زیر ۱۵ سال در سراسر جهان هوای آلوده تنفس می‌کنند که رشد و سلامت آن‌ها را در معرض خطرات جدی قرار می‌دهد.
انتظارت برآورده نشده از وزارت بهداشت در حوزه مدیریت پسماند
پایگاه خبری راد: مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه مدیریت پسماند پزشکی کشور- که برعهده وزارت بهداشت است - رضایت‌بخش ارزیابی نمی‌شود از حمایت سازمان محیط زیست برای تولید داخلی دستگاه‌های دارای فناوری پیشرفته (های‌تک) برای امحای پسماند پزشکی خبر داد.
پرونده‌های مفاسد اقتصادی در اولویت رسیدگی دستگاه قضایی است
پایگاه خبری راد: رئیس کل دادگستری استان گیلان گفت: پرونده‌های مفاسد اقتصادی در اولویت رسیدگی دستگاه قضایی گیلان قرار دارد و مراحل دادرسی در محاکم بدوی و تجدیدنظر به سرعت و دقت طی می‌شود.
افزایش ایمنی، ساماندهی مسکن، توسعه اقتصاد سبز
پایگاه خبری راد: محمد اسلامی گزینه پیشنهادی حسن روحانی به مجلس شورای اسلامی در برنامه خود با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی متولی نظام گسترده حمل و نقل است آورده است: به منظوررفع کسری‌های موجود باید به روزرسانی زیرساخت‌ها را مد نظر قرار داد و در این مسیر ظرفیت سازی و برطرف‌سازی نیازهای کشور در این حوزه‌ها را جدی گرفت.
هشدار وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به مدیران این وزارتخانه
پایگاه خبری راد: وزیر پیشنهادی راه وشهرسازی معتقد است که این وزارتخانه برای رسیدن به اهداف خود باید مسائلی هچون اولویت‌بندی پروژه‌ها، کوچک‌سازی بدنه و تعامل بیشتر با بخش خصوصی را در دستور کار قرار دهد و در این راستا مدیرانی که کارامدی کامل ندارند عزل خواهند شد.
مدیریت پسماند در آرادکوه در شأن پایتخت نیست
پایگاه خبری راد: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه پسماندهای آراد کوه و روان‌آب‌های غرب استان تهران از جمله منشاءهای اصلی ایجاد بوی نامطبوع در مسیر فرودگاه امام (ره) است، گفت: مدیریت پسماند در آرادکوه در شأن پایتخت و نظام نیست.
اجرای پایلوت‌ صنعتی زباله‌سوز پلاسما برای زباله‌های خطرناک/کاهش 99 درصدی حجم پسماندها
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاهی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به دانش فنی ساخت زباله‌سوزهای پلاسمایی به عنوان روش پاک و سبز امحای زباله‌های خطرناک و ویژه دست یافتند و به گفته آنها قرار است تا پایان امسال دو پایلوت صنعتی این دستگاه با ظرفیت یک تن در روز برای امحای پسماندهای "صنعتی" و "ویژه" و دیگری با ظرفیت 5 تن در روز برای پسماندهای "شهری" و "بیمارستانی" راه‌اندازی شود.