03:16 | يكشنبه 8 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مدیریت مصرف برق

تعمیرات نیروگاه‌های برق ۶۵ درصد پیشرفت کرد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: در حال حاضر ۶۵ درصد تعمیرات نیروگاه‌ها انجام شده و براساس برنامه‌ریزی‌ها باید تا قبل از خردادماه عمده این تعمیرات انجام شود.
وزارت نیرو چه در سر دارد؟
پایگاه خبری راد: براساس پیش‌بینی‌ها برای تابستان سال آینده، ۸۰۰۰ مگاوات کمبود عملی برق خواهیم داشت که ۵۲۲۳ مگاوات آن توسط نیروگاه‌های حرارتی و مابقی توسط نیروگاه‌های برق آبی تجدیدپذیر و هم‌چنین مدیریت مصرف تأمین می‌شود که برای این مهم نیز گویا وزارت نیرو تدابیری را درنظر گرفته است.
ظرفیت نیروگاه‌های کشور پنج درصد افزایش می‌یابد
پایگاه خبری راد: معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیر گفت: باید برای پاسخگویی به نیاز مصرف سال ۱۳۹۸، دست کم پنج درصد به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه شود، به همین اندازه باید ۱۰ درصد شبکه‌های انتقال، توزیع و فوق توزیع را نیز توسعه دهیم که بتوانیم پاسخگوی اوج مصرف برق در سال آینده باشیم.
اینترنت اشیاء راهبردی برای گذر از خاموشی تابستان
پایگاه خبری راد: تابستان امسال‌ پرونده خوبی را برای صنعت برق رقم نزد، چراکه شاهد خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده‌ای بودیم؛ موضوعی که حساسیت مسئولان برقی را بالا برده و موجب شده برای سال آینده، تدابیر اساسی در نظر بگیرند که یکی از آنها، استفاده از اینترنت اشیاء برای کنترل بار سرمایشی ادارات دولتی است.
راهکارهایی برای مدیریت برق در تابستان
پایگاه خبری راد: با هدف مدیریت مصرف برق توانیر طرحی با عنوان خرید تابستانه برق در برنامه دارد که از ظرفیت نیروگاه‌های موجود صنایع و مولدین خود تامین ادارات، سازمان ها، ارگان ها، بیمارستان ها و...استفاده و برق تولیدی این نیروگاه‌ها با را قیمت های جذاب خریداری کند.
صنعت برق نیازمند سرمایه جدید زیادی است!
پایگاه خبری راد: مدیر عامل شرکت توانیر گفت: درصورت رشد هفت درصدی سالانه مصرف برق، برنامه‌ریزی شده تا طی ۱۰ سال آینده حجم تاسیسات برق کشور دو برابر شود که در این راستا باید بیش از ۶۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید صورت بگیرد.
ماجرای توزیع کارت انرژی چیست؟
پایگاه خبری راد: مدتی است که موضوع توزیع کارت انرژی با هدف مدیریت مصرف برق مطرح شده، اما در این بین تضادهایی بین صحبت‌های مسوولان وجود دارد که آینده این طرح را مبهم کرده است.
تصمیم وزارت نیرو برای برق اداره‌های دولتی پرمصرف
پایگاه خبری راد: معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق تهران گفت: در تابستان سال جاری به منظور مدیریت مصرف برق در ساعات پیک برق، کلیه ادارات دولتی ۲۰ درصد گران‌تر محاسبه شد.
۳۰ درصد شبکه توزیع برق استان تهران فرسوده است
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد شبکه‌های توزیع موجود در استان تهران فرسوده بوده و نیاز است که دولت توجه ویژه‌ای به این مسئله داشته باشد.
بی‌عدالتی در توزیع یارانه پنهان برق
پایگاه خبری راد: یک محقق و کارشناس در حوزه اقتصاد انرژی گفت: با هزینه‌های کلان بیت‌المال، برق تولید می‌شود و با کمترین اعداد و ارقام ممکن به صورت نابرابر و ناعادلانه در اختیار مشترکان و افراد قرار می‌گیرد.
برق پرمصرف ها از کی گران می‌شود؟
پایگاه خبری راد: مدتی است که زمزمه افزایش تعرفه برق مشترکان پرمصرف از سوی دولت و مجلس مطرح شده و علی‌رغم اینکه قرار بود تاکنون تعیین تکلیف شود، هنوز به نتیجه نرسیده و منتظر اخذ مجوزهای لازم است.
بررسی چالش‌های تامین برق در تابستان ۹۸ در کمیسیون انرژی
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو به همراه معاونان‌شان با حضور در کمیسیون انرژی گزارشی در خصوص چالش‌های تامین برق در پیک تابستان ۹۸ ارایه کرد.
تفاوت ۴۰۰۰ برابری قیمت یک‌مترمکعب آب معدنی و آب لوله‌کشی
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو گفت: در حال حاضر یک مترمکعب و یا به تعبیری هزار لیتر آب معدنی به قیمت دو میلیون تومان به فروش می‌رسد، ولی یک مترمکعب آب شرب با کیفیت داخل منازل به قیمت ۵۰۰ تومان به مشترکان فروخته می‌شود و این گواه اختلاف ۴۰۰۰ برابری قیمت این دو محصول است.
ساعات کار ادارات تهران از پنجشنبه به روال گذشته برمی‌گردد
پایگاه خبری راد: با ابلاغیه صادره از سوی استاندار تهران، ساعات کار ادارات و دستگاه‌های استان تهران از اول ‌شهریورماه به روال سابق برمی‌گردد.
تنبیه پرمصرف‌ها با ابزار قیمت برق
پایگاه خبری راد: چندی پیش موضوع افزایش تعرفه برق از سوی وزارت نیرو به مجلس پیشنهاد شد و در حال حاضر نیز این مساله در کمیسیون‌های مختلف مجلس در حال نقد و بررسی است تا بر اساس گفته های سخنگوی صنعت برق، پرمصرف‌ها از ترس میزان جریمه مجبور به اعمال مدیریت مصرف برق شوند.