07:57 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مبلغ پرداختی

 بیش از ۳۰ واحد صنعتی در اثر سیل آسیب جدی دیدند
پایگاه خبری راد: پس از حضور نوبخت، شریعتمداری وزیر صعنت، معدن و تجارت و تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در غرب مازندران حضور یافتند و از نزدیک شاهد میزان خسارت‌های ناشی از سیل بودند تا در جلسه امروز (چهارشنبه) هیئت دولت حاضر شوند و برای تصویب مبلغ پرداختی به خسارت دیدگان ناشی از سیل دفاع کنند.
"دان" هم عامل گرانی مرغ نیست!
پایگاه خبری راد: درحالیکه مرغداران یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش قیمت گوشت مرغ را افزایش قیمت خوراک طیور می‌دانند، رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان می‌گوید خوراک طیور در ماه گذشته نهایتا پنج درصد افزایش قیمت داشته و افزایش ۲۳ درصدی قیمت گوشت مرغ را توجیه نمی‌کند. به اعتقاد وی، کاهش تولید گوشت مرغ عامل گرانی این محصول بوده است.
سهم ۵۰ هزار میلیاردی صنعت، معدن و تجارت از تسهیلات بانکی
پایگاه خبری راد: از مجموع ۱۱۷ هزار میلیارد تومانی که بانک‌ها در سه ماهه ابتدایی سال جاری تسهیلات پرداخت کرده‌اند، حدود ۵۰ هزار میلیارد آن به بخش صنعت، معدن و تجارت اختصاص یافته است.
نکاتی که باید قبل از گرفتن مرخصی بدانید
‌پایگاه خبری راد: دادن و گرفتن مرخصی از دیرباز دغدغه‌ای بزرگ برای کارفرمایان و کارگران بوده است.گاهی شرایطی پیش می‌آید که فرد نیاز ضروری به گرفتن مرخصی دارد ولی با مخالفت کارفرما مواجه و از درخواست خود منصرف می‌شود. این در حالی است که گرفتن مرخصی حق قانونی هر کارگری است؛ آنقدر که یک فصل از قانون کار ایران به این موضوع اختصاص یافته و حق بدیهی و طبیعی هر فرد در طول ایام کار شناخته شده است.
مرغداران: خوراک طیور ارزان نشده که مرغ را ارزان کنیم
پایگاه خبری راد: در حالی که به گفته معاونان وزارت کشاورزی خوراک دام و طیور با دلار ۳۸۰۰ تومانی وارد شده و باید گوشت و مرغ ارزان شود، مدیر عامل اتحادیه مرغداران اعلام کرد که هیچ تغییری در قیمت خوراک طیور ایجاد نشده و هنوز مابه‌التفاوت ۴۰۰ تومانی را به واردکنندگان نداده اند.
وام ١٥ میلیونی ازدواج به کدام زوجین می‌رسد؟
پایگاه خبری راد: با اجرایی شدن دستورالعمل پرداخت وام ازدواج ۱۵ میلیون تومانی در اردیبهشت ماه سال جاری تمامی زوجینی که از سال گذشته و برای وام ١٠ میلیونی ثبت نام کرده بودند، مشمول مبلغ ۱۵ میلیونی برای هر یک می‌شوند.
بازار مرغ و گوشت به زودی آرام می شود/ با گرانفروشان برخورد کنید
پایگاه خبری راد: معاون توسعه بازرگانی و صنایع وزیر جهاد کشاورزی از واردات حدود دو میلیون تنی کالاهای اساسی مورد نیاز برای تولید گوشت مرغ و گوشت قرمز با دلار ۳۸۰۰ تومانی در هفته‌های گذشته خبر داد و گفت به زودی بازار این محصولات پروتئینی آرام می شود، اما دستگاه‌های نظارتی باید دقت بیشتری روی بازار داشته باشند و با گرانفروشان و متخلفان در این زمینه برخورد کنند.
همه یارانه گرفتند
پایگاه خبری راد: یارانه نقدی فروردین ماه به حساب سرپرستان خانوار و همچنین گروه‌های هدف که مبلغی مازاد از محل هدفمندی یارانه‌ها دریافت می‌کنند، شب گذشته واریز شده است.
فاینانس هواپیماهای ایران‌ایر سرانجام نهایی شد
پایگاه خبری راد: پس از ماه‌ها گمانه‌زنی و مذاکره یک شرکت چینی اجرای فاینانس قرارداد خرید هواپیماهای ایران‌ایر را تقبل کرد.
ایجاد منابع جدید مالی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان/تسهیلات 400 میلیاردی بانک‌ها به شرکتها
پایگاه خبری راد: معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری با بیان اینکه در 10 ماه گذشته از طریق بانک‌های دولتی و خصوصی 2800 میلیارد تومان اعتبار به 1250 شرکت تزریق شده است، گفت: این در حالی است که در چند سال گذشته حدود 1200 میلیارد تومان از منابع معاونت علمی و صندوق‌ نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیلات اعطا شده است.
اعتماد ۲۵ هزار میلیاردی به ۵ موسسه غیرمجاز
پایگاه خبری راد: گرچه اکنون موسسه بزرگ غیرمجازی در بازار پول فعالیت نمی‌کنند ولی آثار باقی مانده از آنها در زمان فعالیتشان سال‌ها در اقتصاد و بازار پول ایران باقی می‌ماند، از پول‌های کلانی که با پرداخت سودهای جذاب از مردم گرفتند تا حواشی بازپرداخت اموال سپرده‌گذاران و البته پول‌هایی که از بانک مرکزی برای این موسسات خارج شده است. پنج تعاونی غیرمجازی که در چند سال اخیر منحل شده‌اند،حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان از سپرده‌گذاران خرد جذب کرده بودند.
جذب ۱۳ میلیارد تومان از پیش‌فروش سکه
پایگاه خبری راد: طبق آخرین آمارها در روز ابتدایی پیش فروش سکه حدود ۱۳ هزار قطعه فروخته شد، بر این اساس حدود ۱۳ میلیارد تومان جذب شبکه بانکی شده است.
بانک‌ها امسال چقدر وام دادند؟
پایگاه خبری راد: در ۹ ماهه امسال بانک‌ها بیش از ۴۰۳ هزار میلیارد تومان به بخش‌های مختلف اقتصادی پرداخت کرده‌اند که از این رقم ۲۵۱ هزار میلیارد تومان سهم سرمایه در گردش بوده است.
عیدی امسال کارمندان و بازنشستگان چقدر است؟
عیدی و پاداش پایان سال، یکی از دغدغه‌های شیرینی است که بیشتر کارمندان و کارگران، بازنشستگان و مستمری‌بگیران این روزها دارند و هرچه به آخر سال نزدیک تر می‌شویم، اشتیاق برای شنیدن مبلغ عیدی و زمان دریافت آن بیشتر می‌شود.
ترخیص خودروها با بیش از یک سال ساخت ممنوع شد
پایگاه خبری راد: گمرک ایران ضوابط جدید و تغییرات حقوق ورودی واردات خودرو را جهت اجرا به گمرکات سراسر کشور ابلاغ کرد که بر این اساس واردات خودروهایی که از سال ساخت آن‌ها بیش از یک سال گذشته باشد، ممنوع شد.