01:42 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مایعات

صعود نفت در پی بازگشت ترامپ به کاخ سفید
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه تحت تاثیر خوش بینی به تدابیر محرک مالی بیشتر آمریکا و مرخص شدن دونالد ترامپ از بیمارستان، افزایش پیدا کرد.
کابوس پساکرونایی اوپک
نماد برتر- چشم انداز بلندمدت اوپک در هفته های اخیر با اعلام رسیدن تقاضا برای نفت به پیک خود از سوی بریتیش پترولیوم و موارد دیگری مانند ممنوعیت خودروهای بنزینی در کالیفرنیا تا سال ۲۰۳۵ و وعده چین برای صفر کردن آلایندگی کربن تا سال ۲۰۶۰ تیره شده است.
وزارت نفت برای طلاهایی که سوزانده می شود، چه کرد؟
نماد برتر- یکی از برنامه های دولت جمع آوری گازهای همراه نفت است که طبق وعده وزیر نفت این امر تا دو سال دیگر محقق می شود و تاکنون نیز برنامه های متعددی برای تسریع آن بکار برده شده اما با این وجود این طرح همچنان مورد انتقاد است.
قرار گرفتن نام شرکت ایرانی تولیدکننده زئولیت در کنار شرکت‌های خارجی
نماد برتر- یکی از شرکت‌های فناور موفق به تولید زئولیت با کاربرد در جداسازی در سیستم‌های تهویه و پنجره‌های دوجداره (برای جذب رطوبت موجود در بین دو لایه) و غربالگری مولکولی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی شده و امروزه نام این شرکت در کنار نام شرکت‎‌های خارجی قرار گرفته است.
سود آرامکو ۷۳ درصد سقوط کرد
نماد برتر- شرکت نفتی دولتی آرامکوی سعودی در نتیجه افت تقاضا و سقوط قیمتها تحت تاثیر بحران ویروس کرونا، با افت ۷۳ درصدی سود خود در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ مواجه شد.
رتبه ایران در میان مهمترین مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نفت جهان
نماد برتر- نفت یک سوم از مصرف انرژی جهان را تشکیل می دهد که بزرگترین سهم در میان منابع انرژی مورد استفاده است.
361 درصد سود در این دارویی
نماد بزتز - «دتولید» در جریان سال 98 توانست درآمدهای مطلوب و قابل قبولی برای خود کنار بگذارد.
مشارکت دانش‌بنیان‌ها در بومی‌سازی یک ماده راهبردی صنعت نفت
نماد برتر- در راستای بومی‌سازی ماده‌ای راهبردی در وزارت نفت فراخوانی برای بومی‌سازی "ضد کف‌آمین" به عنوان یکی از مواد راهبردی صنعت نفت منتشر شد.
روش ضدعفونی کردن دستگاه‌های الکترونیکی
نماد برتر- بیماری کووید-۱۹ که با نام ویروس کرونا شناخته می‌شود، این روزها توجه افراد را برای تمیز کردن دستان جلب کرده، اما تمیز نگه داشتن وسایلی که در طول روز مکررا مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است که البته با توسعه فناوری، تلفن همراه در صدر این فهرست قرار دارد.
بازیافت مواد شیمیایی و اسیدها با کیت‌های جاذب مواد شیمیایی
پایگاه خبری راد: محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر کیت‌های جاذب مواد شیمیایی را تولید کردند که به گفته آنها این محصول با جامد کردن پسماند مواد ریخته شده، باعث سهولت و سرعت جمع‌آوری می‌شود.
داروی پیشگیری از ایدز دو سال دیگر به بازار می‌آید
پایگاه خبری راد: شرکت "گیلاد"(Gilead) که یکی از غول‌های داروسازی در جهان است اعلام کرد که داروی انحصاری خود موسوم به "ترووادا"(Truvada) که یک داروی پیشگیری از ایدز است را در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد کرد.
موفقیت محققان دانشگاه امیرکبیر در تولید جوهر نمایشگرها
پایگاه خبری راد: پژوهشگران دانشگاه صنعتی امیرکبیر به دانش فنی جوهرهای الکتروفورتیک کپسول شده در EPD برای تولید کتاب‌های الکترونیکی، روزنامه‌های الکترونیکی، مجلات و اسناد الکترونیکی دست یافتند.
محصولات نانویی که غریبه بازارهای داخلی هستند/تولید ۵۸۵ محصول از سوی ۲۱۲ شرکت فناور
پایگاه خبری راد: در حال حاضر ۲۱۲ شرکت فناور و دانش‌بنیان در حوزه فناوری نانو تشکیل شده است که بسیاری از آنها محصولاتی را تولید و به بازار عرضه کرده‌اند که به گفته فعالان این عرصه به دلیل آشنا نبودن جامعه با این محصولات دانش‌بنیان، در بازارهای داخلی با اقبال مواجه نشدند، ولی بسیاری از آنها به بازارهای جهانی عرضه شدند.
افزایش هفت میلیون تنی ظرفیت صنعت پتروشیمی
پایگاه خبری راد: رویکرد کاهش خام‌فروشی، تکمیل زنجیره ارزش و افزایش سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی، در تدوین برنامه ششم توسعه در نظر گرفته شده است که با بهره‌برداری از ۳۴ طرح پتروشیمی موجود که پیشرفت بالای ۲۰ درصد دارند، به طور کلی در طول برنامه ششم توسعه تاکنون، هفت طرح تولیدی و یک طرح سرویس جانبی صنعت پتروشیمی به بهره‌برداری رسیده که حدود ۷ میلیون تن به ظرفیت این صنعت اضافه شده است.
بیماری «ارتفاع» چیست و چگونه درمان می‌شود؟
پایگاه خبری راد: مسافرت می‌تواند بیماری‌های مختلفی را به‌همراه داشته باشد. اغلب اوقات این بیماری‌ها به نوعی مرتبط با یک بیماری مزمن در فرد هستند.