06:02 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قیمت دلار در بازار

شرط کاهش نرخ دلار
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان ضمن پیش‌بینی وضعیت دلار در ماه‌های آینده در این باره اظهار کرد: اگر تراز ارزی کنترل شود، دامنه قیمتی ارز در محدوده‌های پایین‌تری سیر خواهد کرد، در غیر این صورت باید انتظار افزایش قیمت ارز را داشته باشیم.
سرانجام دلار با تشکیل بازار متشکل ارزی...
پایگاه خبری راد: سرمایه‌گذاری در بازار ارز، یکی از جذاب‌ترین راه‌های سرمایه‌گذاری در ایران طی سال‌های اخیر بوده است، به طوری که بسیاری از مردم از سرمایه خود برای خرید ارز استفاده می‌کنند و این در حالی است که ریسک این بازار بسیار بالاست.
ارز، ارز و باز هم ارز
پایگاه خبری راد: در تمام کشورهای دنیا تجارت ارتباط مستقیمی با نرخ تمام شده پول ملی و همچنین ارزش این پول در قیاس با ارزهای خارجی دارد، موضوعی که در ایران نیز صادق است و از این‌رو در سالی که نرخ پول داخلی ایران با تحولات جدی روبه‌ رو بود، تجارت کشور نیز بیشترین تاثیر را از این شاخص دریافت کرد.
بررسی قیمت دلار در یک سال گذشته
پایگاه خبری راد: بررسی نوسانات نرخ ارز در یک سال گذشته حاکی از آن است که قیمت دلار نسبت به اسفند پارسال بیش از ۲۰۰ درصد رشد کرده است. از سوی دیگر رشد قیمتی دلار از زمان سکان‌داری همتی در بانک مرکزی تا هفته گذشته بیش از ۴۰ درصد بوده است.
دور جدید کاهش قیمت ارز در راه است؟
پایگاه خبری راد: آیا ریزش قیمت دلار در بازار تحت تأثیر اجرای دور جدید سیاست‌های بانک مرکزی آغاز شده است؟
رشد ۱۲ درصدی نرخ دلار/ تصمیمات جدید برای بهبود معیشت مردم
پایگاه خبری راد: نرخ دلار نسبت به هفت ماه پیش (زمان حضورش در بانک مرکزی) حدود ۱۲ درصد رشد داشته و با وجود جو روانی منفی که هر از چند گاهی در بازار ارز ایجاد می‌شود، به سرعت بازار را مدیریت می‌کنیم و نوسان زیادی در بازار ارز نمی‌بینیم. اکنون هم عرضه و تقاضا در ثبات نسبی قرار دارد.
دلیل گرانی طلا و سکه
پایگاه خبری راد: یک کارشناس بازار طلا و سکه با بیان این‌که میزان عرضه و تقاضا در بازار به تعادل رسیده است، اظهار کرد: به دلیل رشد قیمت دلار و طلا در بازارهای جهانی، ارزش طلا و سکه در بازار داخلی هم رشد کرده است.
دلار در سال جدید به کدام سمت خواهد رفت؟
پایگاه خبری راد: کارشناسان ارزی معتقدند امسال دلار سال کم‌فروغ تری را در مقایسه با سال قبل تجربه خواهد کرد.
قیمت گذای نامناسب در بورس کالا
پایگاه خبری راد: درپی کاهش عرضه و تقاضا در بورس کالا، یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در نیمه اول امسال با هدف تنظیم بازار، قیمت‌گذاری‌های نامناسب و رانت در بورس کالا شکل گرفت که تقاضای کاذب و سفته‌بازی را برای عده‌ای ایجاد کرد و سود حاصل از معاملات نصیب عده‌ای دلال شد. در این میان باید پاسخ داده شود که این چند هزار میلیارد تومان چرا نصیب عده‌ای خاص شد!؟
شرطی برای ادامه معاملات سکه آتی
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان بورس می‌گوید اگر فضای بازار ارز به نحوی شود که روی معاملات سکه مدیریت مناسبی صورت گیرد، معاملات سکه آتی ادامه می‌یابد.
سکه‌های پیش‌فروش را تحویل نگیرید قراردادش لغو می‌شود
پایگاه خبری راد: دارندگان سکه‌های پیش‌فروش اگر در مهلت شش‌ماهه تعیین شده برای تحویل سکه‌ها به بانک مراجعه نکنند، بانک مرکزی تعهدی برای تحویل سکه ندارد و قرارداد لغو و مبلغ اولیه پرداخت شده از سوی ثبت‌نام کننده به وی پرداخت خواهد شد.
تحلیل کارشناسی تحولات ارزی ایران طی ۵۷ سال
پایگاه خبری راد: بررسی‌های یکی از کارشناسان اقتصادی نشان می‌دهد که کنترل بازار ارز ایران بیش از هر چیزی مستلزم تعدیل و یا حذف پدیده کمبود (واقعی یا انتظاری) ارز از طریق افزایش دسترسی به آن و یا کاهش تقاضا و نیاز به ارز در این بازار است و تا زمانی که احساس و باور عمومی به کمبود ارز در میان مردم و فعالان اقتصادی وجود دارد، هرگونه تزریق ارز به بازار غیررسمی (چه بی واسطه و یا باواسطه) منجر به سو استفاده بیشتر سفته بازان و رانت خواران می‌شود.
کاهش ۱۵ درصدی قیمت خودروهای داخلی در بازار آزاد
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل ارومیه گفت: به دنبال کاهش نرخ دلار، قیمت خودروهای داخلی در بازار آزاد ۱۵ درصد کاهش یافت.
کاهش نرخ ارز؛ فرصتی که بورس قدر آن را نمی داند!
پایگاه خبری راد: در حالی که این روزها کاهش قیمت ها در بازار ارز شرایطی را ایجاد کرده که بسیاری از مردم اقدام به فروش ارز خود کرده و زمینه برای جذب این نقدینگی در بازار بورس فراهم شود، ولی همزمان افت قیمت ها در بازار بورس سبب شده که مردم تمایلی به سرمایه گذاری در این بازار از خود نشان ندهند؛ فرصتی که بسیاری معتقدند می توانست کاملا به نفع بورس باشد ولی این سازمان گویا قدر آن را نمی داند.
پیشنهاد یک اقتصاددان برای تداوم کاهش نرخ دلار
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان با بیان اینکه شکست حباب دلار دور از انتظار نبود، گفت: اگر به نرخ برابری ارز بین کشورها نگاهی بیندازیم، میانگین نرخ واقعی دلار ۸ تا ۱۰ هزار تومان است، بنابرین این انتظار وجود داشت که قیمت حبابی دلار در این روزها بشکند.