19:53 | سه شنبه 12 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

فساد اقتصادی

به جای برگرداندن کوپن شبکه فساد کنترل شود
پایگاه خبری راد: وزیر اسبق بازرگانی معتقد است در شرایطی که در بسیاری از حوزه‌های اقتصادی، یک فساد سازمان یافته شکل گرفته سیاست‌های اقتصادی در نهایت برای رسیدن به اهدافشان با مشکلات جدی مواجه خواهند شد.
چرا وزیر جهادکشاورزی جلوی قاچاق گوسفند را نمی‌گیرد؟
پایگاه خبری راد: نماینده مردم رشت در مجلس در تذکری به وزیر جهادکشاورزی، متذکر شد: می‌گویید گوسفند به صورت گله‌ای از کشور خارج می‌شود؛ مگر شما مسئول نیستید؟ چرا از نیروی انتظامی استفاده نمی‌کنید و جلوی قاچاق را نمی‌گیرید؟
سرمایه‌های کشور در خانه‌های خالی
پایگاه خبری راد: با توجه به حساسیت‌های بخش مسکن نباید سرمایه‌گذاری در این بخش را دچار اختلال کنیم اما حتما از خانه‌های خالی مالیات گرفته شود؛ در غیر این صورت میلیاردها تن نهاده‌های ساختمانی هدر می‌رود.
 صادرات در مقابل واردات کم آورده!
پایگاه خبری راد: طی ۹ ماهه سال جاری به میزان بیش از دو میلیون و ۵۸۷ هزارتن انواع کالا به ارزش ۷۳۵ میلیون دلار از گمرکات مازندران شامل نوشهر ، امیرآباد و فریدونکنار واردشده که نشان از تراز تجاری منفی استان فقط در گمرکات دارد.
از جیب هر ایرانی چقدر بابت موسسات اعتباری رفت؟
پایگاه خبری راد: این چند روز، مقامات رسمی ایران چندین بار از سنگینی فشار تسویه حساب‌های موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز گلایه کرده‌اند.حسن روحانی از بار ۳۰ هزار میلیاردی بازپرداخت سپرده‌ها سخن گفته است و نوبخت تاکید کرده است این بار ۳۵ هزار میلیارد تومان است.
تیک افزایش قیمت، اقتصاد ایران را رها می‌کند؟
پایگاه خبری راد: استاد اقتصاد دانشگاه آزاد ارومیه گفت: رفتار مردم از دلایل اصلی افزایش قیمت در بازار هستند.
بخش خصوصی قربانی فساد اقتصادی می‌شود
پایگاه خبری راد: به گفته رئیس اتاق بازرگانی تهران، دولت باید بخش خصوصی را به مشورت گرفته و در عین شفافیت با همکاری بخش خصوصی به اصلاح روش‌ها و سیستم های اداری بپردازد تا فساد در جامعه ریشه کن شده یا به حداقل برسد چرا که فساد از مقوله های اصلی است که مانع توسعه کشور می‌شود.
پشت پرده یک فساد دیگر در دولت احمدی‌نژاد
پایگاه خبری راد: باد آرام می‌وزد، عده‌ای کنار ساحل نشسته‌اند، تعدادی عکس می‌اندازند و کمی دورتر در دریا قایق تندرو به اسکی روی آب وصل است و گردشگری خوشحال را با خود روی آب می‌کشد. رد اسمان کایتی در حال پرواز است. در جزیره همه چیز آرام است. خیابان‌ها در سکوت و پاکیزدگی قرار دارند و حتی عطش خرید مالهای بزرگ هم مثل دهه ۷۰ سیری ناپذیر نیست. اما آیا همه چیز به همین سکوت و زیبایی است؟
تربیت اقتصادی؛ مهم ترین ابزار مدیریت اقتصاد
پایگاه خبری راد: ‌یک کارشناس اقتصاد اسلامی با بیان اینکه، تربیت اقتصادی مهم ترین ابزار مدیریت اقتصاد است، عنوان کرد: اگر سیاست گذاری صحیح انجام شود به هیچ عنوان کالایی در جامعه با چالش عرضه مواجه نمی‌شود که به دنبال آن تورم و قحطی به‌وجود آید.
خبری از گوشی‌های توقیفی نیست/ محدودیت خرید تلفن همراه رد شد
پایگاه خبری راد: بازار تلفن همراه که با نوسانات نرخ دلار، افزایش قیمت را تجربه کرد همچنان درگیر برخی حواشی است و هنوز خبری از ورود تلفن‌های توقیفی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی خریداری شده بودند نیست.
ارتقاء رتبه ایران در استاندارد
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: ایران در حوزه عضویت در سازمان بین‌المللی استاندارد جایگاه خوبی به دست آورده و در استانداردسازی از رتبه ۳۲ به ۲۲ در بین ۱۶۳ کشور جهان دست یافته است.
پازل حمایت از "تولید داخل" چگونه باید چیده شود؟
پایگاه خبری راد: بدون شک در برهه حساس کنونی که اقتصاد ایران با مسائل مختلفی همراه شده است و فشارهای بیرونی بر آن تحمیل می‌شود، حمایت از تولید داخلی صرفا با شعار محقق نخواهد شد و نیازمند آرایش درست تکه‌های پازلی است که تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان و مسئولان را در بر می‌گیرد.
اختصاص ۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی
پایگاه خبری راد: نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی از اقلام کالاهای اساسی تا یک سال آینده ذخیره آنها انجام شده است، گفت: در شش ماهه اول امسال ۸ میلیارد دلار اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی بوده است.
ضرورت آموزش "کاربرد ریاضی در اداره کشورهای پیشرفته" به مسؤولان قوا
پایگاه خبری راد: یک محقق ریاضی، ضمن بررسی وضعیت ریاضیات در ایران با اشاره به تفاوتهای شیوه آموزش ریاضی به کمک نمایش و آنچه امروزه از هنر برای به خاطر سپردن فرمول‌های ریاضی انجام‌ می‌شود، استفاده نادرست از این شیوه را فریبکاری و بی‌مسئولیتی دانست و گفت: اگر اراده و تقاضای لازم برای استفاده کاربردی از این دانش وجود داشته باشد و شفافیت و دوری از پنهان‌­کاری مسئولان حرف اول و آخر را بزند، زمینه نفوذ و کارایی علوم پایه در همه­ زیرساخت‌­های خرد و کلان فراهم می‌­شود؛ البته باید مدیران سه قوه دوره‌­های آموزشی کاربرد ریاضیات را بگذرانند تا مصداق‌­ها و کاربردهای این دانش در اداره کشورهای پیشرفته به آنان توضیح داده شود.
کدام عوامل باعث ایجاد فسادهای مالی و اداری می‌شوند؟
پایگاه خبری راد: نتایج یک تحقیق نشان داد که عدم پایبندی مذهبی و اخلاقی، نداشتن اعتماد به افراد و نهادهای بالادست، نبود آزادی‌های مدنی و گردش آزاد اطلاعات، خویشاوندپروری و تبدیل شدن فساد به ارزش در جامعه، زمینه‌سازهای فساد اقتصادی و اداری در ایران هستند.