17:53 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

صنعت فرش

 صادرات فرش تحت تاثیر وضعیت تحریم
پایگاه خبری راد: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: 20 درصد از صادرات فرش دستباف از کشور در قم تولید می‌شود که ظرفیت خوبی را در تولید نشان می‌دهد.
صادرات مواداولیه در زمینه پشم مرغوب ایرانی، تهدید بسیار جدی برای صنعت فرش ایران
پایگاه خبری راد: عضو هیات‌مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف ایران از صادرات مواداولیه فرش به کشورهای چین و هند خبر داد و این موضوع را آسیب جدی به صنعت فرش دانست.
برنامه‌های سه وزیر پیشنهادی دولت برای بخش خصوصی اعلام شد
پایگاه خبری راد: سه وزیر پیشنهادی دولت برای وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی امروز در اتاق ایران حضور یافتند تا به تشریح برنامه‌های اقتصادی خود برای فعالان بخش خصوصی بپردازند.
وحید شقاقی شهری - عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی ایران - با بیان این‌که در حال حاضر هر کدام از گروه‌های کالایی که صادرات محور بوده‌اند، سود بالایی نصیب‌شان می‌شود، گفت: وقتی دلار چند برابر می‌شود، طبیعی است که سودآوری صادرات هم بیش‌تر شود. به‌همین دلیل عمده کالاهایی که تا ح
پایگاه خبری راد: مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های فرش دستباف از رشد ۱۰ درصدی صادرات فرش دستباف ایران خبر داد و گفت: تحریم‌ها به تنهایی نمی‌تواند بر بازار فرش ایران و صادرات آن تاثیر بگذارد.
رئیس جمهور کارگروه ویژه صنعت فرش ماشینی کاشان تشکیل دهد
پایگاه خبری راد: نماینده مردم کاشان با اشاره به مشکلات صنعت فرش کاشان در حوزه تامین مواد اولیه خطاب به رئیس جمهور گفت: در خصوص صنعت فرش ماشینی کاشان کارگروهی ویژه تشکیل شود.
۳۸ درصد بازار کار در دست کارآفرینان است
پایگاه خبری راد: مهمترین عناوین خبرهای حوزه کار و تعاون در هفته جاری، به بهبود رتبه ایران در شاخص کارآفرینی، سهم ۹۰ درصدی فرش دستباف در صادرات غیرنفتی و اعلام شرایط انتصابات در وزارت کار اختصاص داشت.
صادرات ۳۹۰ میلیون دلاری فرش دستباف در سال گذشته
پایگاه خبری راد: مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های فرش دستباف از صادرات ۳۹۰ میلیون دلاری فرش دستباف از سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: فرش دستباف علاوه بر اشتغال زایی، درآمدزایی و ارزآوری بسیاری برای کشور دارد.
6 میلیون ایرانی از محل فرش ارتزاق می‌کنند
پایگاه خبری راد: رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: در حال حاضر 6 میلیون ایرانی از محل تولید و عرضه فرش دستباف در کشور ارتزاق می‌کنند.
ضرورت توجه ویژه دولت به فرش دستباف تبریز
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف تبریز گفت: برای رسیدن به حداقل نرخ بیکاری و رشد روند ارزآوری کشورو افزایش میزان درآمد اقشار مختلف جامعه، باید توجه به فرش دستباف توسط دولت در اولویت قرار گیرد.
اجازه استفاده از وام اشتغال در جای دیگر را نمی‌دهیم
پایگاه خبری راد: معاون اشتغال وزیر تعاون از تشکیل کمیته مستقل نظارت و ارزیابی درباره طرح‌های اشتغال روستایی خبر داد و گفت: افرادی که وام اشتغال را در جای دیگری هزینه کنند، به جای ۶ درصد، سود ۱۸ درصد از آن‌ها گرفته خواهد شد.
فرش ایرانی که به شهرت جهانی رسیده است
پایگاه خبری راد: رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: شهرت فرش آذربایجان به لحاظ زیبایی و نقوش هم چنین کیفیت مواد اولیه در سطح جهان بی نظیر است.
ارز صادراتی‌مان را ۴۲۰۰ به دولت بدهیم و خودمان ۶۲۰۰ بخریم؟!
پایگاه خبری راد: برخی اعضای هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف در نشستی خبری به انتقاد از برخی شرایط فعلی که منجر به توقف صادرات می‌شود، پرداختند.
چرا یزد قطب نساجی ایران است؟
پایگاه خبری راد: رییس انجمن نساجی استان یزد اظهار می‌کند: یزد به عنوان قطب صنعت نساجی کشور دارای دو هزار واحد نساجی است که با اشتغال 20 هزار نفر، 25 درصد سهم اشتغال این استان را به خود اختصاص داده است.
ارزش صادرات فرش ایران در ۵ ماهه امسال چقدر بود؟
پایگاه خبری راد: مدیرکل تعاونی‌های تولیدی وزارت کار ارزش صادرات فرش دستباف ایران در پنج ماهه امسال را ۱۲۰ میلیون دلار ذکر کرد.
یک فعال صنعت فرش: تولید و صادرات فرش دستباف ایران همچنان سنتی است
پایگاه خبری راد- رئیس اتحادیه تعاونی‌های تولیدکنندگان فرش دستباف گفت: در حالی که رقبای فرش ایرانی مطابق با سلیقه و نظر مشتری کالا تولید و صادر می کنند، نه تنها در داخل نظارتی بر تولید فرش دستباف وجود ندارد، بلکه تولید و صادرات آن نیز به شیوه ای سنتی انجام می شود.
صفحه قبل | صفحه بعد