03:44 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

صنایع خودروسازی

تفاهم‌نامه دانش‌بنیان دانشگاه آزاد در حوزه صنعت خودروسازی
پایگاه خبری راد: جلسه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه بین دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو) و تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین دانشگاه آزاد اسلامی و دو هلدینگ سرمایه‌گذاری برگزار شد.
نمایش ایستگاه شارژ خودروهای برقی در گوگل مپ
پایگاه خبری راد: گوگل مپ به تازگی اعلام کرده است که قابلیت جدیدی را برای کاربران و مشتریان خودروهای برقی اضافه می‌کند تا به آنها مکان دقیق ایستگاههای شارژ خودروهای الکتریکی را نمایش می‌دهد.
ثبت بین‌المللی اختراع محقق دانشگاهی در حوزه صنعت خودروسازی
پایگاه خبری راد: اختراع پروفسور نیما امجدی، استاد دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه سمنان موفق به ثبت در اداره‌ ثبت اختراعات آمریکا شد.
فورد آمریکا ۵ هزار نفر را تعدیل نیرو می‌کند
پایگاه خبری راد: شرکت خودروسازی فورد اعلام کرده که قصد دارد بالغ بر پنج هزار نفر از کارکنان خود را تحت تأثیر افت شدید سودآوری این خودروساز آمریکایی در اروپا تعدیل کند.
چرا در خودروسازی با صنعت مونتاژی و گران روبرو هستیم، اما در ساخت موشک پیشرفت کرده‌ایم؟
پایگاه خبری راد: دبیر سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی به تحلیل بیانیه "گام دوم انقلاب" با تمرکز بر پیشرفت‌های علمی دوران چهل ساله‌ انقلاب و افق‌های پیش‌رو در این زمینه پرداخت و گفت: دلیل این‌که چرا در صنایع موشکی که به لحاظ دانشی، بسیار پیچیده و پیشرفته است، از ظرفیت و توان دانشمندان و دانشگاهیان ما استفاده شده، اما در صنایع خودروسازی استفاده نشده، این است که در کشور «مدیریت کارمندی» که مدیریتی غیر علمی و غیرانقلابی است، حاکم بوده و «مدیریت جهادی و انقلابی» در این حوزه حاکم نبوده است.
خودروهای برقی ۱۳ میلیون شغل را خواهند بلعید!
پایگاه خبری راد: کارلوس تاوارز، مدیر ارشد اجرایی گروه خودروسازی پژو فرانسه به تازگی در گفتگویی با گزارشگر روزنامه فیگارو، خاطرنشان کرده که اقدامات اتحادیه اروپا برای کاهش انتشار گازهای آلاینده موجب به خطر افتادن ۱۳ میلیون شغل در صنایع خودروسازی اروپا خواهد شد.
بی‌مهری صنایع خودروسازی نسبت به فناوری‌های داخلی
پایگاه خبری راد: علی‌رغم آنکه محققان شرکت‌های دانش‌بنیان به دانش فنی پوشش‌های فوق مقاوم دست یافتند، ولی صنایع داخلی نسبت به کاربردی شدن آن استقبال نکردند.
ریزش بی‌سابقه فروش خودرو در چین
پایگاه خبری راد: سال گذشته میلادی میزان فروش خودرو در چین با یک کاهش سه درصدی مواجه شد که در طول مدت دو دهه گذشته بی‌سابقه بوده است.
فروش خودروهای بنزینی و دیزلی در سوئد ممنوع می‌شود
پایگاه خبری راد: فروش خودروهای بنزینی و دیزلی در کشور سوئد از سال ۲۰۳۰ میلادی ممنوع خواهد شد.
۳۵۰ هزار میلیارد دارایی صنعت خودرو بلااستفاده مانده است
پایگاه خبری راد: دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی گفت: ارزش روز سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در صنایع خودروسازی و قطعه‌سازی کشور حدود ۳۵۰ هزار میلیارد تومان است که در حال حاضر بلااستفاده مانده است.
افزایش تعرفه‌های گمرکی هزینه‌ گزافی بر خودروسازان تحمیل می‌کند
پایگاه خبری راد: شرکت خودروسازی بی‌ام‌و به تازگی اعلام کرده است که هزینه‌های آن در سال آینده میلادی در صورت تداوم جنگ تجاری آمریکا و چین به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.
تداوم همکاری میتسوبیشی با رنو نیسان آلیانس
پایگاه خبری راد: میتسوبیشی بر تداوم همکاری‌های چندجانبه میان خود و شرکت رنو نیسان آلیانس، تاکید کرد.
سریال ادامه‌دار ضرر خودروسازان خارجی در پی جنگ تجاری چین و آمریکا
پایگاه خبری راد: میزان فروش شرکت جگوار لندرور تحت‌تاثیر جنگ تجاری میان چین و ایالات متحده آمریکا به شدت کاهش یافته و این خودروساز ضرر و زیان قابل ملاحظه‌ای را متحمل شده است.
همکاری هوندا با دانشگاه‌های آمریکایی برای توسعه هوش مصنوعی
پایگاه خبری راد: شرکت خودروسازی هوندا قصد دارد به منظور توسعه فناوری هوش مصنوعی با دانشگاه‌های ایالات متحده امریکا وارد همکاری شود.
رکود بی‌سابقه بازار خودروی چین
پایگاه خبری راد: طبق آخرین گزارش‌های منتشر شده از منابع مختلف، بازار خودروی چین تحت تاثیر جنگ تجاری میان این کشور و ایالات متحده آمریکا به شدت دچار رکود شده است.