03:51 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

صحیح

شتابزدگی سهامداران نسبت به تغییرات نرخ سود بانکی
یکی از دغدغه های مهم این روزهای اهالی بازار سرمایه حول محور رشد نرخ سود بانکی می چرخد؛ به عبارتی زمزمه‌های افزایش نرخ بهره یا نرخ سود از دلایلی است که بین سهامداران هراس ایجاد کرده و نسبت به آن شتابزده دست به تصمیم‌گیری گرفتند.
صندوق پروژه‌ها روش سرمایه‌گذاری مناسب در حوزه مسکن
بازار سرمایه به کمک ابزارهایی چون صندوق پروژه می‌تواند بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری‌ در حوزه مسکن باشد.
به روزرسانی یک زیرساخت‌ مشکل‌ساز شد
اختلال امروز سایت TSETMC مربوط به یکی از به روزرسانی‌های زیرساخت این سامانه بوده که در حال حاضر رفع شده است.
حرکت بانکی‎‌ها روی ریل سالم
با اصلاح نظام بانکی و ایجاد سامانه الکترونیکی قراردادهای تسهیلات، حرکت بانک‌ها روی ریل صحیح و سالم انجام می‌گیرد و اقدامی برخلاف قوانین صورت نمی‌گیرد.
از اعتبار موسسات رتبه‌بندی تا اعتماد مردم
موسسه‌های رتبه بندی اگر به اندازه کافی بزرگ بوده و اعتبار کافی داشته باشند، برای حفظ یک مشتری، رتبه‌ نادرست به کسی نمی‌دهند.
قیمت ۷ هزار دلاری پراید در عراق ، آمار صادرات و نحوه محاسبه + ۳ دلیل محبوبیت
معاون صادرات سایپا با اعلام سه دلیل محبوبیت پراید در عراق گفت: این محصول در نمایندگی فروش محصولات عراق به قیمت ۷ هزار دلار معادل بیش از ۱۸۰ میلیون تومان و نقدی فروخته می شود.
بانک‌ها پول‌ها را کجا خرج می‌کنند؟
مانده تسهیلات بانکی در آذر ماه سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۲،۱۰۴ هزار میلیارد تومان بوده که حدود ۱۰ درصد آن مطالبات معوق، مشکوک الوصول و سررسید گذشته است (بدون احتساب تسهیلات معوق تمدید شده که از طبقه غیرجاری به طبقه جاری انتقال یافته اند و مبلغ آن مشخص نیست).
زیانی که قیمت‌گذاری دستوری تنها مقصر آن است
بازار بدون توجه به نرخ کالاهایی که شامل قیمت‌گذاری دستوری است راه خودش را می‌رود و خریداران اغلب ناگزیرند نیاز خود را به قیمت حتی بالاتر از نرخ‌های اعلامی تهیه کنند. بنابراین، رانت‌های قیمتی ناشی از قیمت‌گذاری دستوری فقط به مجموعه‌ گروه‌ها و افراد محدود می‌رسد در حالیکه زیان قیمت‌گذاری عمدتاً به عموم مردم می‌رسد.
دریافت اخبار مثبت در بازار سرمایه دور از ذهن نیست
با تشکیل تیم مذاکره کننده و رفع تحریم‌ها، امید برای تعادل قیمت دلار، بیشتر شده و بازگشت ثبات به بازار و احتمال آرامش نسبی در بازار به وجود می آید.
طرح مالیات بر عایدی سرمایه‌؛ بازگشایی مسیر تولید و اشتغال
در طرح مالیات بر عایدی سرمایه قرار است سرمایه‌ها به جای خروج از مسیر تولید وارد عرصه تولید و اشتغال شده و دست دلالان از بازار کوتاه شود.
افزایش نقدینگی "ثفارس" از محل آورده نقدی در دست بررسی
مدیرعامل شرکت عمران و توسعه فارس گفت:مجتمع کشت و صنعت لوتوس با زمینی به مساحت ۱۲۷ هکتار بوده که ارزش مجتمع مذکور بسیار پایین‌تر از مبلغی است که در فضای مجازی منتشر شده و سالیانه سود اندکی از این مجتمع به دست می‌آید که تاثیر کمی در سود کل شرکت دارد.
تاثیر مهم بورس کالا برای شفاف‌سازی در صنعت و بازار سیمان
مدیر عامل شرکت سیمان مند دشتی گفت: بورس کالا نقش مهم و تاثیرگذاری در شفاف سازی در صنعت و بازار سیمان دارد.
ماندگاری؛ شرط اول موفقیت در بورس
بازار سرمایه نیاز به روانشناسی و گفتار درمانی ندارد بلکه نیازمند اقداماتی است که با تسهیل نقد شوندگی و ایجاد اعتماد به ساز و کار بازار سرمایه، مانع خلق تصمیم‌های ناصحیح شد، بدون شک توسعه اقتصادی مستلزم انباشت سرمایه است.
قیمت گذاری دستوری عامل ایجاد ریسک و ابهام در بورس
با توجه به اینکه قیمت گذاری دستوری عامل ایجاد ریسک و ابهام است؛ بنابراین فعالان بازار سهام همگی مخالف ادامه چنین روندی در اقتصاد کشور هستند.