01:40 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

صادرات نفت عربستان

صادرات ۷.۴۳ میلیون بشکه نفت عربستان!
پایگاه خبری راد: صادرات نفت عربستان سعودی در سپتامبر که این کشور به برداشت از ذخائر خود ادامه داد به ۷.۴۳ میلیون بشکه در روز صعود کرد که بالاترین رکود در ۲۰ ماه گذشته بود.
سعودی‌ها خواهان پایین آمدن قیمت نفت/در مسیر تقابل با آمریکا
پایگاه خبری راد: عربستان سعودی در دو ماه گذشته صادرات نفت به آمریکا را با هدف کاهش ذخایر نفت این کشور کاهش داده و خود را در مسیر مقابله با ترامپ قرار داده که خواهان پایین ماندن قیمت نفت است.
 تولید نفت را کاهش ندهید/ قیمت باید پایین بماند
پایگاه خبری راد: رییس جمهور آمریکا همزمان با اظهارات وزیر انرژی عربستان سعودی که از احتمال کاهش تولید اوپک و متحدانش در سال آینده خبر داده بود، از این گروه خواست تولید نفت خود را محدود نکند.
خرید نفت عربستان در آسیا افزایش یافت
پایگاه خبری راد: حداقل سه خریدار آسیای شمالی پس از اینکه عربستان قیمت فروش اکثر گریدهای خود در اکتبر را کاهش داد و به منظور تضمین تامین خود در آستانه بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران، نفت بیشتری از عربستان خریداری خواهند کرد.
صادرات نفت عربستان به آمریکا افزایش یافت
پایگاه خبری راد: عربستان سعودی صادرات نفت خود به آمریکا را به میزان قابل توجهی افزایش داده که نشان می‌دهد بزرگترین صادرکننده اوپک به فشار دونالد ترامپ برای آرام کردن بازار انرژی پاسخ گفته است.
سرگردانی نفتکش‌های سعودی پس از ممنوعیت تردد از باب‌المندب
پایگاه خبری راد: نفتکش‌های بزرگ سعودی پس از اینکه شرکت آرامکو حمل نفت از طریق تنگه باب‌المندب را موقتا متوقف کرد، در ساحل جنوبی عمان مستقر شدند.
کاهش قیمت نفت برنت در پی تداوم جنگ تجاری
پایگاه خبری راد: بهای معاملات نفت روز دوشنبه جهت یکسانی نداشتند و در حالی که نفت آمریکا پس از چهار هفته کاهش، رو به افزایش گذاشت، نفت برنت در نتیجه تنش‌های تجاری که روی بازارها تاثیر منفی گذاشته بود با کاهش قیمت روبه‌رو شد.
مهمترین گلوگاه‌های جهان برای تجارت نفت کدامند؟
پایگاه خبری راد: در حالی که همه در بحبوحه تنشهای رو به رشد میان آمریکا و ایران به تنگه هرمز چشم دوخته اند، گلوگاه دیگری در طرف دیگر شبه جزیره عربستان اکنون خبرساز شده است.
روند صعودی سه روزه نفت متوقف شد
پایگاه خبری راد: بهای نفت پس از سه روز افزایش، در معاملات آرام روز جمعه کاهش یافت اما توقف حمل نفت عربستان از یک مسیر کشتیرانی استراتژیک، کاهش ذخایر نفت آمریکا و تنشهای تجاری میان واشنگتن و اروپا مانع ریزش بیشتر قیمتها شد.
وقت نشناسی کار دست سعودی‌ها داد
پایگاه خبری راد: عربستان سعودی تحت فشار دولت آمریکا، برای بالا بردن تولید نفت خود شتاب به خرج داد اما گویا سعودی‌ها دریافته‌اند که بازار جهانی ممکن است هنوز به عرضه بالاتر نیاز نداشته باشند.
ایران چگونه می‌تواند آمریکا را با نفت به دردسر بیاندازد؟
پایگاه خبری راد: نفت که همیشه بازیگر اصلی صحنه کنش‌های سیاسی آمریکا و ایران بوده است این بار هم با خروج ترامپ از برجام در صدر لیست تحریم‌ها علیه ایران قرار گرفته است. آمریکا پرونده‌های مختلف حذف نفت ایران از بازارهای جهانی را روی میز گذاشته است و یک به یک بازخوانی و اجرا می‌کند، اما این تنها یک روی سکه ماجرا است و در مقابل، ایران می‌تواند با چند حرکت نفتی، آمریکا در به دردسر بیاندازد.
ادامه حکم‌رانی روسیه بر بازار نفت چین
پایگاه خبری راد: روسیه در مارس بزرگترین صادرکننده نفت به چین بود و برتری خود را برای سیزدهمین ماه متوالی حفظ کرد.
صفحه قبل | صفحه بعد