16:50 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شهر یزد

مدیریت حفاظت‌محور اصلی‌ترین برنامه‌ شهرداری یزد است
پایگاه خبری راد: شهردار جدید یزد کیفی‌سازی فضاهای شهری را از اولویت‌های اجرایی خود در دوره مدیریتی جدید دانست و از اصلی‌ترین برنامه‌های شهرداری در دوره جدید را مدیریت حفاظت محور عنوان کرد.
یزد محل عبور مهاجرین کشورهای دیگر!
پایگاه خبری راد: مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی یزد گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود 8000 نفر از اتباع خارجی داوطلبانه از استان یزد خارج شدند.
دست به دامن افغانی‌کِش‌ها ...
پایگاه خبری راد: جانش را گذاشته کف دستش برای یک لقمه نان؛ تا فرار کند از مردنی که هر لحظه انتظارش را می‌کشد. می‌خواهد، دور شود از این همه ناامنی که خیلی وقت است، روزگارش را سیاه کرده؛ برای همین هم دست به دامن افغانی‌کِش‌ها شده تا او را به بهشت موعودش برسانند.
شهر دوچرخه‌ها، مردم دوچرخه‏‌سوار می‏‌خواهد
پایگاه خبری راد: یزد در حالی برای رونق دوچرخه‌‏سواری تلاش می‌کند که هنوز مردمش خودروهای تک سرنشین خود را کنار نگذاشته و تن به رکاب زدن نداده‏‌اند.
قلع و قمع شدن مناطق ییلاقی در یزد !
پایگاه خبری راد: مدیر امور اراضی کشاورزی جهادکشاورزی استان یزد با اشاره به افزایش مجموع فعالیت‌ها و قوانین حفظ کاربری اراضی کشاورزی، گفت: خوشبختانه این اقدامات بازدارنده بود و شاهد کاهش چشمگیر تخلفات تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان بوده‌ایم.
نماهای غیر یزدی خراب می‌شوند!
پایگاه خبری راد: شهرداری یزد در چند روز اخیر با اطلاع‌رسانی گسترده، ضرورت استفاده نکردن از نماهای ممنوعه ساختمانی که منجر به صدور رأی تخریب در کمیسیون ماده 100 می‌شوند را به شهروندان متذکر شده است.
علت کمبود میوه در بازار یزد مشخص شد
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه میوه و تره‌بار یزد روند غیرقابل قابل پیش‌بینی قیمت میوه را متاثر از صادرات کنترل نشده‌ آن عنوان کرد و گفت: کاهش توان خرید میوه و کاهش تولیدات کشاورزی از دیگر عوامل موثر در این مورد است.
وزیر بهداشت از مراکز درمانی شهرستان خاتم یزد بازدید کرد
پایگاه خبری راد: وزیر بهداشت همزمان با روز تاسوعای حسینی و پس از طی مسافت ۲۵۰ کیلومتری از یزد، با حضور در شهرستان خاتم از بخش های مختلف بیمارستان آیت‌الله خاتمی بخش مرکزی هرات و مرکز شبانه روزی تیپ ۲ دکتر غلامحسین علیم مروستی بخش مروست این شهرستان بازدید کرد.
حذف نمایشی هزینه خدمات آب و فاضلاب در قبض‌های مشترکین یزدی
پایگاه خبری راد: قانون در قالب چند تبصره به ‌منظور بازسازی و توسعه تأسیسات آب شهرها و تکمیل طرح‌های نیمه‌ تمام فاضلاب و اولویت دادن به اجرای طرح‌های فاضلاب به شرکت‌های آب و فاضلاب اجازه داده تا بخشی از منابع مالی مورد نیاز طرح‌ها را از طریق قبوض آب از شهروندان اخذ کند. یکی از این تبصره‌ها که اجرای آن به ویژه در سال گذشته با گلایه و نگرانی مردم شهر یزد همراه بود، تبصره 3 است که هرچند در سال 1377 در مجلس شورای اسلامی مصوب شده بود ولی تا چند سال پیش در قبوض یزدی‌ها لحاظ نمی‌شد.
کسبه یزدی شب‌ها بساط پهن می کنند!
پایگاه خبری راد: فعالان برخی صنوف بازار یزد به دنبال رکود اقتصادی و استقبال خوب مردم از روزبازارها و شب‌بازارها برای فروش کالاهایشان به دست‌فروشی سوق یافته‌اند.
کیفیت آب منابع محلی یزد به شدت در حال کاهش
پایگاه خبری راد: مدیر عامل شرکت آبفای یزد در خصوص EC آب موجود در شهرهای استان، اظهار کرد: کیفیت آب منابع محلی به شدت در حال تنزل است و به دلیل EC بالا منابع تامین محلی در اکثر شهرهای استان با وجود اختلاط آب انتقالی با منابع مذکور با EC بسیار بالا آب در شبکه مواجه هستیم که به ناچار در این شهرها آب‌شیرین‌کن‌ها و ایستگاه‌های برداشت آب ایجاد شده است.
بیرون کردن خارجی‌ها از شب بازارهای یزد
پایگاه خبری راد: رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآرودهای کشاورزی شهرداری یزد گفت: از شنبه 13 مرداد از حضور اتباع خارجی در شب بازار یزد جلوگیری می‌شود.
تصمیماتی برای نوسازی و توسعه گردشگری یزد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن به برگزاری جلسه‌ای با مسوولان و اعضای شورای اسلامی شهر یزد اشاره کرد و گفت: تصمیماتی در زمینه‌ی بازآفرینی شهری، ساماندهی واحدهای صنعتی و توسعه گردشگری اتخاذ شد.
رد پای برخی سلبریتی‌ها در پرونده ثامن‌الحجج
پایگاع خبری راد: در پرداخت‌های حقوقی این مؤسسه موردی ذکر شده که نشان می‌دهد صد میلیارد تومان به حساب فردی واریز شده است و در توضیح گفته شده این رقم در ازای حقوق ۳۰ سال این کارمند به صورت پیشاپیش و یک‌جا اکنون پرداخت شده است. پدر این خانواده که یکی از افراد رده‌بالای ... است، حکم مشاور از این مؤسسه برای او صادر شده و ماهانه رقم پنج‌ میلیون‌و صد هزار تومان از این مؤسسه به‌ عنوان حقوق دریافت می‌کرده است.
پسماندهایی که در یزد به چشممان می‌آید
پایگاه خبری راد: هر چند پسماندهای صنعتی از عوامل بروز خسارت به عرصه‌های محیط زیست است ولی می‌توان با هدف‌گذاری و مدیریت صحیح آنها، این چالش را به فرصتی برای کسب ارزش افزوده تبدیل کرد.