15:43 | يكشنبه 8 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شرکت نفت و گاز پارس

برداشت ایران از پارس‌جنوبی تا پایان سال چقدر خواهد بود؟
پایگاه خبری راد: میدان گازی پارس جنوبی، بزرگ‌ترین میدان گازی که بین ایران و قطر مشترک است، در طرف ایرانی و به‌طور کلی در ۲۷ فاز برای توسعه تعریف شده است که ۲۱ فاز تا سال گذشته به مدار آمده و طبق برنامه‌ریزی‌ها تا پایان سال جاری، سه فاز دیگر در دریا و چهار فاز در خشکی به مدار خواهند آمد و سه میلیارد فوت مکعب (۸۵ میلیون مترمکعب) به تولید پارس جنوبی افزوده خواهد شد.
کاهش ریسک تولید گاز در پارس جنوبی/ ساخت ۱۰۰۰ کیلومتر خط لوله جدید
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز از کاهش ریسک و افزایش پایداری تولید گاز در پارس جنوبی خبر داد و گفت: تا پایان امسال ساخت و بهره‌برداری از ۱۰۰۰ کیلومترخط لوله جدید گاز در دستور کار قرار دارد.
ایران عضو باشگاه جهانی تولیدکنندگان ماده بودارکننده گاز شد
پایگاه خبری راد: ماده بودارکننده گاز مصرفی کشور در تمام سال‌هایی که از عمر صنعت گاز ایران می گذرد، از طریق واردات از دو کشور تامین می شد و این در حالی است که اکنون با احداث واحد صنعتی تولید این ماده، ایران به عنوان سومین کشور تولید کننده ماده بودارکننده در دنیا شناخته می‌شود.
اجرای عملیات خدمات چاه‌های نفت و گاز بدون نیاز به دکل
پایگاه خبری راد: برای نخستین بار در کشور، عملیات حساس خدمات چاه‌های نفت و گاز بدون نیاز به دکل توسط متخصصان داخلی انجام شد تا علاوه میلیون‌ها دلار صرفه جویی ارزی رقم بخورد.
تشریح روند تکمیل فازهای پارس جنوبی
پایگاه خبری راد: میزان افزایش تولید از میدان گازی پارس جنوبی در پنج سال گذشته که تاکنون همه بلوک‌های مرزی آن به جز فاز ۱۱، تولیدی شده است، ۳۰۰ میلیون مترمکعب بوده است.
تحریم با نفت ایران چه خواهد کرد؟
پایگاه خبری راد: صنعت نفت ایران که در صدر لیست حوزه‌هایی قرار داشت که تحریم‌های سال‌های گذشته به آن آسیب وارد کرده بود، اکنون نیز با خروج ترامپ از برجام و اعمال تحریم‌های مجدد علیه ایران احتمالا دوباره در نوک پیکان تحریم‌ها قرار خواهد گرفت. البته مسئولان نفتی این حمله را بی ثمر دانسته‌اند ولی با این حال تحلیلگران پیش بینی کردند تا ماه نوامبر که تحریم‌ها به اجرا در می‌آیند، حدود ۵۰۰ هزار بشکه در روز از صادرات نفت ایران به بازار جهانی کاهش یابد.
برداشت ۱۴.۲ میلیون مترمکعب گاز غنی از سکوی ۱۴ پارس جنوبی تا ماه آینده
پایگاه خبری راد: عملیات بارگیری نخستین عرشه دریایی طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی پس از عملیات مهاربندی، با حضور استاندار هرمزگان و مدیران شرکت نفت و گاز پارس از یارد صنعتی بندرعباس آغاز شد. سکوی اصلی ۱۴A که به دست مهندسان ایرانی ساخته شده با پیشرفت بیش از ۹۶ درصد، پس از عملیات مهاربندی و بارگیری، برای نصب به موقعیت دریایی خود منتقل می‌شود. عملیات نصب این سکو کمتر از یک ماه آینده به پایان می‌رسد و تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری، برداشت ۱۴.۲ میلیون مترمکعب گاز غنی از این سکو آغاز می‌شود.
آخرین عملکرد توتال در توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی
پایگاه خبری راد: رییس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با اشاره به تماس با نمایندگان توتال در توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی، گفت: این نمایندگان از تداوم و استمرار کار در توسعه فاز ۱۱ خبر دادند.
آغوش باز لایه‌های نفتی پارس جنوبی برای غول‌های نفتی
پایگاه خبری راد: قفل تولید از لایه‌های نفتی پارس جنوبی چندی پیش شکسته شد اما سر راه امضای قرارداد برای توسعه این لایه ها با شرکت‌های خارجی همچنان سدهایی وجود دارد و درحالی که به نظر می رسید مذاکره با "مرسک" برای توسعه لایه های نفتی در مرحله آخر قرار دارد، خرید شاخه نفتی این شرکت توسط توتال فرانسه آغوش لایه‌های نفتی را به روی شرکت‌های دیگر باز کرد.
ابراز تمایل دو شرکت خارجی برای توسعه لایه‌های نفتی پارس جنوبی
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از ابراز تمایل دو شرکت خارجی برای توسعه لایه‌های نفتی پارس جنوبی خبر داد.
معاون وزیر نفت:صنعت حفاری چاه نفت در پی بازار جدید و همکاری بین المللی باشد
پایگاه خبری راد- معاون وزیر نفت گفت: صنعت حفاری ایران باید به دنبال بازارهای جدید و همکاری های بین المللی باشد و استفاده از الگوی مدیریت سنتی در این مجموعه به هیچ عنوان توجیهی ندارد.
پارس‌جنوبی مثل کلاف سردرگم و بی سر و ته به دولت یازدهم داده شد
پایگاه خبری راد - مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به وضعیت پارس جنوبی و علت تاخیر در بهره‌برداری از برخی از فازهای این میدان اظهار کرد: پارس جنوبی مانند یک کلاف سردرگم که نه سر داشت و نه ته به دولت یازدهم تحویل داده شد.
صفحه قبل | صفحه بعد