07:37 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شرکت ملی نفت چین

سرنوشت فاز ۱۱ پارس جنوبی چه می‌شود؟
پایگاه خبری راد: فاز ۱۱، تنها فاز باقی‌مانده میدان گازی پارس جنوبی است که روزگاری قرار بود به‌عنوان نخستین IPC پرچم‌دار توسعه میادین نفتی و گازی ایران از طریق این قراردادها باشد، اما به‌صورت مستقیم تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا علیه ایران قرار گرفت و نحوه توسعه آن فعلا در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
 توتال به مقامات دولتی ایران چه نوع رشوه ای داند؟!
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با تشریح جزئیات رشوه شرکت فرانسوی توتال به مقامات ایرانی، آخرین اخبار درباره توسعه میدان گازی پارس جنوبی، فرزاد A و B، گلشن، فردوسی و بلال را اعلام کرد.
افزایش صادرات نفت به چین!
پایگاه خبری راد: به گفته منابع آگاه، چین قصد دارد در ماه جاری میلادی سطح خرید و واردات نفت ایران را نسبت به دو ماه گذشته افزایش دهد.
ادامه واردات نفت CNPC چین از میادین ایرانی
پایگاه خبری راد: شرکت ملی نفت چین (CNPC) حتی پس از بازگشت تحریم‌های آمریکا، هم‌چنان به خرید نفت از میادین نفتی ایرانی که در آن‌ها سهم دارد، ادامه می‌دهد.
اشتهای چین و هند برای نفت ایران بیشتر می‌شود
پایگاه خبری راد: چین و هند نشانه چندانی از ضعیف شدن تقاضا برای نفت ترش سنگین ارزان ایران نشان نمی‌دهند.
رایزنی سینوپک با دولت چین برای ادامه واردات نفت ایران
پایگاه خبری راد: شرکت سینوپک چین سرگرم گفت و گو با مقامات دولتی و تامین‌کنندگان در خصوص واردات نفت ایران است و تلاش می‌کند تمهیدات ویژه‌ای برای ادامه واردات در هفته‌های آینده انجام دهد.
افزایش صادرات نفت ایران به چین در اکتبر و نوامبر
ایگور سچین، مدیرعامل روس‌نفت اظهار کرد ایران قصد دارد در مدت اکتبر تا نوامبر، بیش از ۲۰ میلیون بشکه نفت به بندر دالیان چین تحویل دهد که نسبت به حجم معمول ۳ میلیون بشکه، افزایش قابل توجهی محسوب می شود.
ادامه صادرات نفت ایران با وجود تهدید تحریم‌های آمریکا
در حالی‌ که مدت زیادی به ضرب‌الاجل آمریکا برای اجرای تحریم‌های نفتی علیه ایران باقی نمانده اما واشنگتن موفق نشده است به هدف خود برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران دست پیدا کند.
 تخلیه شدن محموله نفتکش ایرانی در چین!
پایگاه خبری راد: آمار رفینیتیو آیکان و اطلاعات عاملان کشتیرانی نشان داد یک کشتی حامل دو میلیون بشکه نفت ایران در یک مخزن رسمی در بندر دالیان واقع در شمال شرقی چین تخلیه بار کرد.
گاز ایران در دوران تحریم‌های جدید به شکوفایی می‌رسد؟
پایگاه خبری راد: ایران در حرکتی که می‌توان آن را یک ژست ژئوپلیتیکی استراتژیک در قبال فرانسه تعبیر کرد، اخیرا اعلام کرده که سرمایه‌گذاری توتال در میدان گازی پارس جنوبی را جبران خواهد کرد.
چه سرنوشتی در انتظار فاز ۱۱ نشسته است؟
پایگاه خبری راد: توتال غول نفتی فرانسوی نخستین شرکت غربی بود که در فضای پسابرجام با ایران قرارداد نفتی امضا کرد، بعد از خروج آمریکا از برجام با پشت سر گذاشتن فراز و نشیب‌های بسیار بالاخره با فاز ۱۱ پارس جنوبی خداحافظی کرد و فصل توتال در پرونده توسعه این فاز به طور رسمی بسته شد. اما بسته شدن این پرونده به معنی توقف کار در این فاز نیست و درحال حاضر شرکت چینی CNPCI و شرکت ایرانی پتروپارس پشت درهای توسعه فاز ۱۱ آماده نشسته‌اند.
زمستان سیاه در انتظار LNG آمریکا
پایگاه خبری راد: زمستان امسال ممکن است زمستان سیاهی برای صادرکنندگان گاز طبیعی مایع (LNG) آمریکا باشد زیرا چین در پی تشدید تنش تجاری میان پکن و واشنگتن، تهدید کرده است خریدش را متوقف کند.
چین به آغوش انرژی روسیه می‌رود
پایگاه خبری راد: اگر چه چین از تعرفه‌های پیشنهادی روی واردات نفت خام آمریکا پا پس کشیده است، اما این اقدام ضرورت متنوع کردن منابع تامین این کشور را بارز می‌کند و اقداماتی که چین اکنون در پیش می‌گیرد این کشور را قادر خواهد ساخت در تعاملات آتی از نفت به عنوان کارت برنده خود استفاده کند.
برد گازی چین از پیمان‌شکنی فرانسوی‌ها در ایران
پایگاه خبری راد: انتظار می‌رود با کنار رفتن توتال فرانسه که فعالیت‌های خود در ایران را به دنبال اقدامات خصمانه آمریکا متوقف کرد، شرکت ملی نفت چین (CNPC) در پروژه پنج میلیارد دلاری برای توسعه بخش ایرانی بزرگترین ذخایر گازی جهان پیش بیافتد.
CNPC جایگزین توتال در فاز ۱۱ پارس جنوبی شد
با خروج آمریکا از برجام، شرکت فرانسوی توتال که رهبر کنسرسیومی متشکل از شرکت چینی CNPC و شرکت ایرانی پتروپارس در توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی بود، از این کنسرسیوم خارج شد و اکنون جایگزینی شرکت چینی CNPCI با توتال در این قرارداد قطعی شده است.