22:50 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شرایط نامساعد

۶۰ درصد حقوق کارگران برای اجاره‌خانه می‌رود
پایگاه خبری راد: رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران می‌گوید اگر کارگران قبلا یک سوم دریافتی خود را صرف اجاره بها می‌کردند امروز باید بیش از دو سوم حقوق خود را برای اجاره مسکن هزینه کنند.
خاموش بودن دستگاه «آیلس» در فرودگاه بین‌المللی بجنورد
پایگاه خبری راد: مدیر فرودگاه بین‌المللی بجنورد گفت: طبق دستور اعلام شده از سوی شرکت فرودگاه‌های کشور، دستگاه آیلس در فرودگاه بجنورد خاموش است.
مشکلات مهاجرت تحصیلی !
پایگاه خبری راد: «شما تو بهترین دانشگاه اروپا باشی بعد بخوای برگردی ایران بری خدمت چه حسی داری؟». شما که این جمله را می‌خوانید چه حسی دارید؟
حفظ امنیت شغلی کارگران مستلزم دوام و ماندگاری کارخانه‌ها
پایگاه خبری راد: از نگاه یک کارشناس مسایل اقتصادی حفظ امنیت شغلی کارگران مستلزم دوام و ماندگاری کارخانه‌ها و بنگاه‌های تولیدی است و با حفظ بنگاههای اقتصادی، قراردادهای کارگران هم تمدید و امنیت شغلی نیروهای کار حفظ می‌شود.
فروش اقساطی اتومبیل با تبلیغات باورنکردنی!
پایگاه خبری راد: تبلیغ برخی شرکت های فروش خودرو «به قیمت کارخانه صاحب خودرو شوید»است که این شرکت ها مدعی هستند خودرو را ظرف یک تا سه ماه به صورت اقساطی به خریدار تحویل می دهند.
باد و مه فعالیت فرودگاه‌های مسکو را مختل کرد
پایگاه خبری راد: باد و مه پرواز هواپیماها از فرودگاه‌های مسکو را به تأخیر انداخت.
خطر تصادف با سیب؛ آهسته برانید
پایگاه خبری راد: شهرستان سلماس به عنوان یکی از مناطق مهم تولید سیب درختی در سطح استان و کشور مطرح است اما امسال باغداران این شهرستان سیب را به جای جعبه‌گیری و دپو در سردخانه، به صورت زیردرختی به فروش رساندند.
ناگفته‌هایی از ارز زائران اربعین حسینی
پایگاه خبری راد: بانک ملی ایران در پی بروز برخی حواشی درخصوص پرداخت دینار به زائران اربعین، نکاتی را برای تنویر افکار عمومی اعلام کرد.
واکنش بانک ملی به یک گزارش
پایگاه خبری راد: بانک ملی در واکنش به یکی از گزارش‌های امروز ایسنا در مورد حواشی به وجود آمده برای تامین ارز زائران اربعین ضمن تشریح اقدامات انجام شده اعلام کرد در صورتی که زائران حرم اباعبدالله الحسین (ع) به هر علت موفق به دریافت ارز خود نشوند، پول واریزی آنها جهت خرید ارز اربعین عودت داده خواهد شد.
اکثر همسایه‌های ایران نمی‌توانند گل زینتی تولید کنند
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه گل و گیاهان زینتی ایران با ابراز تاسف از سهم 25 میلیون دلاری سال گذشته ایران از بازار 30 میلیارد دلاری گل منطقه اظهار داشت: پژوهشکده گل و گیاهان زینتی با بضاعت مالی بسیار اندک دستاوردهای بزرگی داشته و با حمایت دولت و بخش خصوصی می تواند صنعت گل کشور را متحول کند.
کاهش 40 هزار تنی تولید سیب در آذربایجان غربی
پایگاه خبری راد: مدیر جهاد کشاورزی اشنویه گفت: امسال 85 هزار تن انواع سیب درختی از 5000 هکتار از باغ های بارور این شهرستان برداشت می‌شود.
نیاز جدی ۱۰ درصد دانش‌آموزان به خدمات روانشناختی /شایع‌ترین اختلالات روانی دانش‌آموزان
پایگاه خبری راد: هرچند طرح «همیار مشاور» به منظور ارتقای سلامت روان، کنترل و پیشگیری از رفتارهای پر خطردانش‌آموزان با تکیه بر سند تحول بنیادین در مدارس اجرا شده، معاون سازمان نظام روان‌شناسی کشور از نیاز جدی ۱۰ درصد جمعیت دانش آموزان به خدمات روانشناختی خبر داد و گفت: درحالی که ۱۲۴ هزار مدرسه در سراسر کشور فعال است، تعداد مشاوران مدارس تنها به ۲۵ هزار نفر می‌رسد.
زنان و دختران نخستین قربانیان حاشیه‌نشینی
پایگاه خبری راد: یک جامعه شناس با تحلیلی از پدیده حاشیه‌نشینی گفت: عواملی چون محدودیت کار و اشتغال، فقر بهداشت و نیاز به مسکن که به دلیل نداشتن آمادگی شهرهای کشور جهت تامین نیازهای فوق، زمینه برای محرومیت مضاعف همراه با ناکامی‌ها و سرخوردگی‌ها فراهم می‌شود که در پی آن شرایط برای شکل‌گیری اولیه آسیب‌های اجتماعی و روانی فراهم خواهد شد.
مرغ ۲۵۰۰ تومان گران‌تر از نرخ مصوب
پایگاه خبری راد: در حالیکه طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار هر کیلوگرم گوشت مرغ تازه در بازار مصرف نهایتا ۸۱۷۵ تومان باید فروخته شود، این محصول به کیلویی ۱۲ هزار تومان هم رسید که طی دو روز اخیر مقداری قیمت‌ها کاهشی شد و به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی، به ۱۰ هزار و ۶۵۰ تومان کاهش یافته است.
ورود محموله جدید داروی "وارفارین" از فنلاند؛ بزودی
پایگاه خبری راد: طبق اعلام سخنگوی سازمان غذا و دارو قرار است محموله جدید داروی وارفارین به زودی از فنلاند وارد کشور شود تا شرایط نامساعد تامین این دارو به وضعیت عادی بازگردد.