18:15 | دوشنبه 18 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شادگان

اجرای طرح غدیر سه سال از برنامه عقب است/ سد دز، منبع آب فاز سوم
پایگاه خبری راد: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: فاز سوم طرح آبرسانی غدیر به طول 400 کیلومتر از سد دز است که کارهای آن انجام و تامین اعتبار شده و در دستور کار دولت قرار دارد.
تامین آب شهرهای آبادان و خرمشهر از رودخانه کرخه و طرح غدیر
پایگاه خبری راد: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: خط دوم غدیر، نیاز آبادان و خرمشهر را به طور کامل پوشش می‌دهد و دیگر نیازی به برداشت آب از جاهای دیگر نیست.
نماینده اهواز: انتقال آب به کویت صحت ندارد
پایگاه خبری راد: در حال حاضر شهرهای استان خوزستان بخصوص خرمشهر و آبادان دچار حادترین شرایط از لحاظ کمبود آب شرب هستند که باعث بروز تجمعات مردمی شده است.
تقویت پوشش گیاهی کانون‌های ریزگرد چندین سال زمان می‌برد
پایگاه خبری راد: وزیر جهاد کشاورزی با بیان این‌که مردم خوزستان در بحث ریزگردها باید صبور باشند، گفت: ده‌ها سال تخریب انجام گرفته است و باید چندین سال صبر کرد تا بتوان آرام آرام پوشش گیاهی را افزایش داد.
اجرای طرح انتقال آب کارون به جراحی آغاز شد
پایگاه خبری راد: با حضور وزیر کشاورزی طرح انتقال آب بین حوضه‌ای از رودخانه کارون به رودخانه جراحی کلنگ زنی شد.
بازدید وزیر جهاد کشاورزی از روند ساخت ایستگاه پمپاژ انتقال آب کارون به جراحی
پایگاه خبری راد: وزیر جهاد کشاورزی از ایستگاه پمپاژ در حال احداث طرح انتقال آب رودخانه کارون به رودخانه جراحی بازدید کرد.
تحقیق و تفحص از بانک مرکزی در دستور کار مجلس
پایگاه خبری راد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی هفته جاری بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از عملکرد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در پنج سال گذشته را دستور کار خود دارند.
قراردادهای جدید نفتی ایران کدام اند؟
پایگاه خبری راد: وعده امضای هفت قرارداد نفتی تا پایان شهریورماه درحالی از سوی مسئولان داده شد که قرار نیست طرف مذاکره شرکت های غربی باشند و چنانچه به مرحله اجرا برسند صنعت نفت ایران سال پر رونقی را تجربه خواهد کرد. طبق وعده داده شده، با یک حساب سرانگشتی مشخص می‌شود فرصت باقی مانده برای امضای این هفت قرارداد تنها سه ماه است و سوال اصلی اینجا است امضای هفت قرارداد مذکور پای کدام میادین می نشیند؟
در کدامین سوم خرداد مشکلات خرمشهر حل خواهد شد؟
پایگاه خبری راد: نماینده مردم خرمشهر در مجلس بیان کرد: در کدامین سوم خرداد مشکلات پیش پا افتاده خرمشهر حل خواهد شد؟ آیا مشکلات خرمشهر آنقدر بزرگ و وسیع است که دولت از حل آن عاجل است؟
قرارداد توسعه میادین شادگان، رگ سفید و پارسی به کجا رسید؟
پایگاه خبری راد: مدیر فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب آخرین اخبار برای امضای تفاهم نامه برای توسعه سه میدان شادگان، پارسی و رگ سفید را تشریح کرد.
اخبار ضد و نقیض از حضور یک شرکت خارجی در ایران
پایگاه خبری راد: شرکت دولتی نفت اندونزی (پرتامینا) یکی از شرکت‌هایی بود که برای توسعه میادین نفتی ایران پای میز مذاکره نشست و حتی نتیجه مطالعه طرح توسعه میدان منصوری که از سوی این شرکت ارائه شده بود نیز مورد بررسی قرار گرفت، اما اکنون اخبار ضد و نقیضی درمورد ادامه حضور این شرکت در ایران به گوش می‌رسد.
امضای قرارداد پرتامینا برای میدان منصوری به تعویق افتاد
پایگاه خبری راد: یک مقام وزارت انرژی و منابع معدنی اندونزی از تصمیم شرکت دولتی پرتامینا برای به تعویق انداختن موقت امضای قرارداد برای اداره میدان منصوری ایران خبر داد.
کشت نیشکر نباید در خوزستان ادامه یابد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به کمبود آب و لزوم توقف کشت نیشکر در برخی مناطق خوزستان گفت: در آبادان، شادگان و خرمشهر قطعا نباید کشت نیشکر ادامه یابد.
تلاش "تات نفت" روسیه برای حضور در میدان نفتی ایران
پایگاه خبری راد: کمپانی روسی تات نفت از همکاری خود با زاروبژ نفت برای طرح شادگان ایران خبر داد.
دیگر بهانه‌ای برای ادامه التهاب زخم خوزستان وجود ندارد
پایگاه خبری راد: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اذن مقام معظم رهبری برای برداشت از صندوق توسعه ملی، تاکید کرد که دیگر بهانه‌ای برای ادامه التهاب زخم خوزستان وجود ندارد.