17:45 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سوخت فسیلی

ردپای بهینه‌سازی انرژی در تمدن ایرانی/ضرورت توجه به انرژی‌های تجدیدپذیر درکنار جبران خسارات سیل
پایگاه خبری راد: رئیس پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر این که بحث انرژی باید سرلوحه اقدامات و توجهات ما قرار گیرد، گفت: موارد بسیاری در تمدن ایرانی هست که سرآمد بحث بهینه‌سازی مصرف انرژی به شمار می‌آید و ما ذیل دانش بومی خود از آنها استفاده کرده‌ایم.
بی‌توجهی به ۱۴ ثبت‌اختراع‌حوزه انرژی‌خورشیدی/ضربه‌ کاری واردات تجهیزات‌بی‌کیفیت به‌ تجدیدپذیرها
پایگاه خبری راد: در حالی که متوسط تابش خورشید در ایران ۵ برابر کشور آلمان است و هر فرد می‌تواند از هر نقطه‌ای از انرژی‌های تجدیدپذیر بهره‌مند شوند، ولی به گفته محققان این حوزه، به جای اقدامات حمایتی از صنعت تجدیدپذیرها، بازرگانان اقدام به واردات تجهیزات بی‌کیفیت کرده‌اند که این روند بر پیکره این صنعت ضربه وارد کرده است.
"بنزین" از خودکفایی تا قاچاق
پایگاه خبری راد: "خودکفایی تولید بنزین"، آرزویی که بالاخره در آستانه ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی محقق شد؛ هرچند به نظر می‌رسد طعم آن چندان شیرین نیست زیرا افزایش مصرف بنزین در ایران به‌دنبال افزایش میزان تولید این فرآورده نفتی می‌دود و حتی گاهی از آن پیشی می‌گیرد و دغدغه میزان مصرف بنزین آنقدر پررنگ است که آسودگی خودکفا شدن زیر سایه این دغدغه رنگ باخته است.
ضرورت افزایش ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر طبق برنامه ششم توسعه
پایگاه خبری راد: عضو فرهنگستان علوم کل ظرفیت تولید انرژی در نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور را ۶۷۰ مگاوات عنوان کرد و گفت: طبق برنامه ششم توسعه این میزان باید به ۵۰۰۰ مگاوات برسد.
فروش خودروهای بنزینی و دیزلی در سوئد ممنوع می‌شود
پایگاه خبری راد: فروش خودروهای بنزینی و دیزلی در کشور سوئد از سال ۲۰۳۰ میلادی ممنوع خواهد شد.
 یک میلیارد بشکه نفت در خلیج مکزیکو کشف شد
پایگاه خبری راد: شرکت BP در میدان نفتی "تاندر هاوس" در خلیج مکزیکو یک میلیارد بشکه نفت کشف کرد.
شرایط ایجاد نیروگاه‌های پشت‌بامی در خانه شخصی
پایگاه خبری راد: طبق آخرین اعلام مسوولان، مشترکان خانگی می‌توانند با خرید پنل خورشیدی، علاوه بر رفع نیاز خود، مازاد برق تولیدی‌شان را ۱۰ برابر گرانتر به شرکت توزیع برق تهران بزرگ بفروشند؛ یعنی هر کیلووات ساعت ۸۰۰ تومان که این موضوع یک فرصت طلایی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه به شمار می رود.
کالیفرنیا سازنده بزرگترین باتری دنیا
پایگاه خبری راد: شورای شهر کالیفرنیا در طرحی برای جایگزینی ایستگاه‌های سوخت فسیلی، به احداث بزرگترین سیستم باتری دنیا رای داده است.
پیک تقاضا برای سوخت کثیف تا سال 2040
پایگاه خبری راد: بر پایه گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، تقاضای جهانی برای زغال سنگ تا سال ۲۰۴۰ به ۵.۴ میلیارد تن می‌رسد که تنها ۱.۵ درصد نسبت به سال ۲۰۱۷ بالاتر خواهد بود.
اثرات مخرب مهاجرت‌های اقلیمی در ایران!
پایگاه خبری راد: تغییرات اقلیمی یک مسئله کلان سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی است و مشکلات فراوانی را به وجود می‌آورد.
تولید سوخت هیدروژنی از ضایعات "کلزا" به کمک نانوکاتالیست پایه کربنی
پایگاه خبری راد: پژوهشگران دانشگاه تهران با استفاده از ساقه‌ کلزا نانوکاتالیستی بر پایه کربن سنتز کردند که توانایی بالایی در تبدیل ضایعات سلولزی به سوخت هیدروژنی دارند.
تولید ۲۲ درصد برق بدون استفاده از سوخت فسیلی
پایگاه خبری راد: معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: شاخصی که امسال و سال گذشته روی آن متمرکز بودیم تولید ۲۲ درصد نیاز برق کشور بدون استفاده از سوخت فسیلی است. اگر بتوانیم روی ۷۵ هزار مگاوات تولید برق متمرکز شویم با تبدیل نیروگاه‌های ساده به سیکل ترکیبی می‌توانیم در سال دو میلیارد دلار صرفه‌جویی سوخت را شاهد باشیم.
ابراز تاسف رئیس سازمان محیط زیست از خروج «توتال» از پروژه پارس جنوبی
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در دیدار با روسای گروه دوستی مجالس ملی و سنای فرانسه از خروج شرکت توتال از پروژه پارس جنوبی و انتقال نیافتن تکنولوژی‌های نوین خودروسازی از جانب شرکت‌های فرانسوی برای کاهش مصرف سوخت و افزایش کیفیت خودروها اظهار تأسف کرد.
تامین ۱۰ هزار میلیارد تومانی نیاز صنعت برق به زودی
پایگاه خبری راد: معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: برای اخذ ۱۰ هزار میلیارد تومان نیاز صنعت برق به منظور تعمیر و نگهداری نیروگاه‌ها و همچنین ایجاد نیروگاه‌ها، به دنبال جذب حمایت‌های مجلس و دولت هستیم و پیش‌بینی می‌شود که این اعتبار به زودی تخصیص یابد.
این کُره برقی!
پایگاه خبری راد: نسبت به دیگر انواع انرژی، مصرف برق با بیشترین نرخ در حال افزایش است. در سال ۲۰۱۷ مصرف برق جهان ۲.۶ درصد افزایش داشت که بخش اعظم آن مربوط به آسیا بود. با وجود بهبود کارایی مصرف انرژی، تحول صنایع در چین باعث شده این کشور بخش عمده‌ای از برق جهان را مصرف کند.