04:50 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سرقت اطلاعات

واکنش رایتل به یک خبر
نماد برتر - رایتل در خصوص موضوع انتشار اطلاعات پنج و نیم میلیون مشترک این اپراتور رایتل اعلام کرد اخبار منتشره درخصوص درخواست فرد باجگیر از رایتل کذب محض است و حدس اصلی رایتل در خصوص نشر اطلاعات، توسط منشاء انسانی مربوط‌ به سال ۹۴ و پیش از آن است.
ماجرای هک سایت "علی بابا" چیست؟
نماد برتر- روز گذشته اعلام شد که تعدادی از سرورهای علی‌بابا موردحمله هکرها قرار گرفته و به برخی از اطلاعات کاربران و سورس‌کدها دسترسی پیدا کردند.
روش‌های افزایش امنیت کارت‌های بانکی
پایگاه خبری راد: با افزایش میزان سوءاستفاده‌ از کارت‌های بانکی، مشتریان می‌توانند با اقدامات امنیتی، از احتمال قربانی‌ شدن در این حملات بکاهند.
آخرین خبرها از رمز دوم یک‌بار مصرف
پایگاه خبری راد: استفاده از رمز دوم پویا در یکی از بانک‌ها اجباری شده، اما مشتریان سایر بانک‌ها می‌توانند فعلا از همان رمز دوم ثابت خود استفاده کنند، چراکه این اقدام بر اساس سیاست‌های داخلی بانک مذکور بوده و ربطی به طرح بانک مرکزی ندارد.
نوجوانان بیشتر سراغ کدام شبکه‌های اجتماعی می‌روند؟
پایگاه خبری راد: به‌تازگی گزارش و آمارهای جدیدی منتشر شده است که نشان می‌دهد نوجوانان بیشتر به سراغ استفاده از کدام شبکه‌های اجتماعی می‌روند.
آیفون را هرچه سریعتر آپدیت کنید!
پایگاه خبری راد: کاربران به منظور حفاظت از حریم خصوصی و ارتقای امنیت سایبری گوشی آیفون خود بهتر است هرچه سریعتر نسخه به‌روزرسانی سیستم‌عامل iOS ۱۲.۴ را دریافت کنند.
بزرگترین سرقت‌های اطلاعاتی جهان در دو دهه اخیر
پایگاه خبری راد: باتوجه به افزایش تعداد حملات سایبری و بدافزاری در جهان، این گزارش به مرور و معرفی بزرگترین و رسانه‌ای ترین سرقت های اطلاعاتی در طول دو دهه اخیر می‌پردازد.
به این پیام‌ها در واتس‌اپ جواب ندهید!
پایگاه خبری راد: کارشناسان امنیتی به کاربران توصیه کرده‌اند به هیچ عنوان به پیام‌های ناشناسی که در واتس‌اپ آنها ارسال و از آن‌ها درخواست می‌شود که پول پرداخت کنند، پاسخ ندهند.
چگونه از هک شدن دستگاه‌های اندرویدی جلوگیری کنیم؟
پایگاه خبری راد: اندروید نسبت به بقیه سیستم‌های عامل‌ تلفن همراه کاربردهای بسیاری دارد؛ مخصوصاً میان کاربران ایرانی. در عین حال یکی از آسیب پذیرترین سیستم عاملها هم هست و هکرها به راحتی می‌توانند آن را هدف قرار دهند. به همین دلیل بسیاری از کاربران نگران هک شدن دستگاه‌های اندرویدی و از دست دادن اطلاعات مهم‌شان هستند.
سرقت میلیون‌ها دلار ارز مجازی با هک سیم‌کارت کاربران
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد هکرها و مجرمان سایبری با انتقال اطلاعات سیم‌کارت‌های قربانیان به سیم‌کارت‌های خودشان، حساب‌های کاربری آنها برای استخراج ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده را هک کرده و مبالغ هنگفتی را به سرقت برده‌اند.
هکرها ۶ سال مخفیانه به اطلاعات کاربران دسترسی داشتند!
پایگاه خبری راد: محققان و پژوهشگران امنیتی به تازگی دریافته و اعلام کرده اند که آسیب پذیری موجود در دستگاه‌های توسعه داده شده توسط شرکت سیسکو به هکرها اجازه می‌داده تا به اطلاعات کاربران دسترسی داشته باشند.
درگاه‌های پرداخت آنلاین هک شد!
پایگاه خبری راد: هکرها و مجرمان سایبری اطلاعات کاربرانی را که از درگاه‌های پرداخت آنلاین استفاده کرده‌اند، از بالغ بر چهار هزار و ۶۰۰ وب‌سایت به سرقت برده‌اند.
کاربران واتس‌اپ مراقب باشند!
پایگاه خبری راد: کارشناسان اعلام کرده‌اند کاربران واتس‌اپ باید مراقب دریافت پیام‌هایی که در آنها لینک‌های آلوده وجود دارد، باشند.
درگاه پرداخت آنلاین هک شد
پایگاه خبری راد: سیستم پرداخت آنلاین PayPal به تازگی قابلیت جدیدی را به پلتفرم خود افزوده تا بتواند به صورت کاملاً خودکار، بدافزارهای احتمالی در این سیستم را شناسایی کند.
کلاهبرداری از کاربران با حراجی‌های اینترنتی به بهانه اعیاد
پایگاه خبری راد: حراجی‌های اینترنتی به مناسبت اعیاد شعبانیه می‌تواند منجر به سوءاستفاده مجرمان سایبری شود و کاربران فضای مجازی باید با احتیاط نسبت به سایت‌های فیشینگ و توجه به سایت‌هایی که نماد اعتماد الکترونیکی دارند، مانع از سرقت اطلاعات و کلاهبرداری شوند.