04:46 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سد لتیان

آخرین وضعیت منابع آبی استان تهران
پایگاه خبری راد: هم‌اکنون به‌طور میانگین ۶۱ درصد از حجم مخزن سدهای استان تهران خالی از منابع آبی است و در سدی همچون لار این رقم به ۹۳ درصد می‌رسد که از این حیث این سازه بدترین وضعیت ذخیره آب را در میان سدهای پنجگانه استان تهران داشته است.
خبر خوش برای تهرانی‌ها؛ تنش‌های آبی کم شد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر می‌توان گفت که تابستان امسال با کمترین تنش آبی سپری خواهد شد. اما باید به این مساله توجه کرد که همچنان ذخایر برف در تهران صفر است که این مساله می‌تواند مشکل‌ساز شود.
افزایش ۱۱ درصدی بارش در پایتخت/ امیدی به پر شدن سدها نیست
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: طی ۷۲ ساعت گذشته ۳۰ میلی‌متر باران در استان تهران بارید که موجب شد میزان بارندگی‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد بهبود یابد.
میزان مصرف آب تهرانی‌ها در روزهای پاییز
پایگاه خبری راد: بر اساس آخرین آمار تهرانی ها تنها در روز گذشته ۲میلیون و ۶۰۱ هزار و ۳۳۳ متر مکعب مصرف آب داشته اند که در قیاس با مدت مشابه سال قبل افزایش قابل توجهی نداشته است.
ضرورت حذف دامداری سنتی برای حفظ کیفیت آب تهران
پایگاه خبری راد- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: برای حفظ کیفیت آب شرب تهران لازم است که دامداری سنتی حذف شود و تعداد دام‌ها در مناطقی که تامین کننده آب شرب هستند کاهش یابد.
راه غلبه بر کم‌آبی در نسل نوین شهرهای کشور
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: قصد داریم با استفاده از آب‌های خاکستری، بهینه‌سازی مصرف در سطح شهرها و خانه‌ها در بحث صرفه‌جویی مصرف آب، شهرهای جدید را به الگویی برای سایر شهرها تبدیل کنیم.
نیاز آب شرب پایتخت چقدر است؟
پایگاه خبری راد: در حال حاضر متوسط نیاز آب شرب شهر تهران یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون متر مکعب برنامه ریزی می‌شود که با توجه به وضعیت آب و هوا، بارش، ذخیره برفی و منابع آب زیرزمینی بخشی از این نیاز از منابع آبی سطحی (سدهای پنجگانه تهران) و بخشی دیگر از منابع آب زیرزمینی تأمین می‌شود.
صفحه قبل | صفحه بعد