04:46 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سدهای ایران

سدی که با خشک کردن سد دیگر ساخته می‌شود!
پایگاه خبری راد: سد فینسک از جمله سدهایی است که با هدف تامین آب شرب منطقه سمنان در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفت اما پس از انجام مطالعه و آغاز عملیات اجرایی این سد مخزنی، بر روی رودخانه سفیدرود در استان سمنان که از سرشاخه‌های اصلی منابع آبی سد شهید رجایی ساری نیز محسوب می‌شود، با اعتراضات فراوان در رسانه‌ها مواجه و باعث شد تا مطالعات سد و عملیات اجرایی آن حداقل به صورت آشکار متوقف شود.
سدهای کشور تشنه‌اند
پایگاه خبری راد: سال آبی جدید در حالی از ابتدای مهرماه آغاز شده است که از میان ۱۷۸ سد بزرگ موجود در شش حوضه آبریز اصلی، ۱۰۴ سد بزرگ از جمله سدهای زاینده‌رود، ملاصدرا، سفیدرود و دوستی کمتر از ۴۰ درصد آب ذخیره شده دارند.
وعده اردکانیان برای عمل به خواسته‌های نماینده زابل
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو در جلسه علنی مجلس به حبیب‌الله دهمرده قول داد تا مشکلات مربوط به آب سیستان و بلوچستان را رفع کند و نماینده زابل نیز رای‌گیری سوالش را کنار گذاشت.
 مدیریت مخازن آبی در کشور را شروع کرده‌ایم
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو گفت: در پی تنش آبی ۴۵۰۰ مگاوات ظرفیت تولید برق و ۵۰ درصد انرژی کشور از دست رفت. در تهران حدود ۴۳ روز از فصل تابستان سال گذشته با دمای بالایی مواجه بود.
وضعیت سدها بحرانی است
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: درحال حاضر وضعیت سدهای ایران بحرانی است و باید دعا کرد که بارندگی خوبی در فصل پاییز داشته باشیم تا بتوانیم این وضعیت را سروسامان دهیم.
صفحه قبل | صفحه بعد