16:49 | شنبه 14 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سازمان صمت

ایجاد اشتغال ۱۲۸۰۰ نفری در صورت تکمیل طرح‌های نیمه تمام
نماد برتر- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران از نیاز به ۱۲ هزار میلیارد ریال برای فعال سازی واحدهای صنعتی راکد در تهران خبر داد و گفت که با تکمیل طرح‌های نیمه تمام صنعتی برای ۱۲۸۰۰ نفر اشتغال فراهم می‌شود.
سهم ۶۰ درصدی صنعت از صادرات استان تهران
نماد برتر- رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن وتجارت (صمت) استان تهران از از تعلیق ۱۵۰۰ کارت بازرگانی در نیمه اول امسال در تهران خبر داد و گفت که بیشترین صادرات مربو به حوزه صنعت با ۶۰ درصد، صنایع معدنی با ۱۸ درصد و صنایع پتروشیمی با ۱۵ درصد از کل صادرات استان تهران است.
فروغان: پسته فارس کیفیت دارد اما برند نیست
نماد برتر- رئیس کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی استان فارس اعتقاد دارد که محصول پسته تولید شده در فارس علیرغم اینکه استانداردهایی بالاتر از سطح اروپا را دارد اما چون برند نیست، در بخش صادرات داخل و بیرون از کشور، دچار لطماتی شده است.
چه کسانی می‌توانند از معافیت حقوق ورودی ماشین آلات استفاده کنند؟
نماد برتر- واحدهای تولیدی مجاز در صورت تائید نبود مشابه داخلی می‌توانند از معافیت حقوق ورودی ماشین آلات استفاده کنند و بر اساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در پنج ماهه اول امسال ۱۴۲۴ فقره مجوز برای ماشین آلات و ۱۹۳ ماشین آلات مستعمل مشمول معافیت گمرکی صادر شده است.
برنامه‌هایی برای برخورد با گران فروشی داریم
نماد برتر- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان با اشاره به شرایط اقتصادی کشور اعلام کرد که راهکارهای مناسبی برای کاهش و جلوگیری از گران فروشی در نظر داریم تا هیچ حقی اجحاف نشود.
خرید توافقی سیب درختی باغداران کهگیلویه و بویراحمد
نماد برتر- مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد از خرید توافقی سیب درختی باغداران استان خبر داد.
تخلفات صنفی کاهش یافت
نماد برتر- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران اظهار کرد: از مجموع کل شکایات صنفی دریافت شده در شش ماهه اول امسال ۱۵ هزار و ۶۶۴ مورد غیرمتخلف بوده که به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته و ۸۳۵۰ فقره نیز متخلف شناخته شده که نسبت به نیمه اول سال گذشته ۲۹ درصد کاهش داشته و حاکی از کاهش تخلفات صنفی است.
پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۹۱۹۲ میلیاردی در طرح‌های صنعتی /اجرای نهضت تولید داخل
نماد برتر- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر از صدور ۱۱۲ فقره جواز تاسیس طرح صنعتی با پیش بینی سرمایه گذاری ۹۱۹۲ میلیارد ریال طی مدت شش اول سال جاری در استان بوشهر خبر داد.
خرید بیش از ۱۳ هزار تن گوجه فرنگی کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد
نماد برتر- مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد از خرید بیش از ۱۳ هزار تن گوجه فرنگی از کشاورزان این استان در سال جاری خبر داد.
تنها بر صدور پروانه بهره‌برداری، افزوده شده است
نماد برتر- طبق گزارش وضعیت شاخص‌های صنعت، معدن و تجارت در پنج ماهه ابتدایی سال ۹۹ که توسط سازمان صمت منتشر شده است، پروانه بهره‌برداری تنها مجوز معدنی است که بر تعداد آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزوده شده است؛ بدین ترتیب از تعداد صدور پروانه اکتشاف و گواهی کشف در مدت مذکور نسبت به مدت مشابه سال ۹۸، کاسته شده است.
احیای ۱۰۰ معدن تعطیل استان مرکزی هدفگذاری شد
نماد برتر- رییس هیات مدیره خانه معدن استان مرکزی گفت: در سال جاری احیای ۱۰۰ معدن از ۳۶۰ معدن تعطیل استان هدفگذاری شده است.
گران‌فروشی کمتر شده، احتکار بیشتر
نماد برتر- بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی اتاق اصناف ایران در پنج ماهه نخست امسال بیشترین میزان احتکار مربوط به لاستیک، روغن، برنج و شکر بوده و نسبت به مدت مشابه سال قبل تخلفات گران‌فروشی ۱۹ درصد، درج نکردن قیمت ۱۹ درصد، صادر نکردن صورت‌حساب ۲۲ درصد و تقلب ۱۸ درصد کاهش و احتکار چهار درصد افزایش یافته است.
بهره برداری از ۲ واحد صنعتی در فارس توسط رئیس جمهور
نماد برتر- بهره‌ برداری از دو واحد تولیدی صنعتی "آرای سان رونیکا" و " بهسازان توسعه آرمان" طی یک برنامه ویدئوکنفرانسی، توسط رئیس جمهوری آغاز شد.
طرح «توسعه مشاغل خانگی» در قزوین کلید خورد
نماد برتر- معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: طرح «توسعه مشاغل خانگی» هم‌زمان با سراسر کشور در قزوین نیز اجرایی خواهد شد که متقاضیان تا هفتم مهر فرصت دارند برای ثبت نام به سامانه inhb.ir مراجعه کنند.
راه‌اندازی سامانه پرداخت تسهیلات بسته صادرات غیرنفتی ۹۸
نماد برتر- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از راه اندازی سامانه پرداخت تسهیلات بسته صادرات غیرنفتی ۹۸ به منظور بهره مندی بنگاه‌های صادراتی خبر داد.