09:52 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

روان

توسعه اقتصاد از مسیر شفافیت و حذف قیمت‌گذاری دستوری
اصلاح دو عامل شفافیت و قیمت گذاری عادلانه از طریق مکانیزم بازار به کارکرد اصلی اقتصاد که همان تخصیص و تجهیز بهینه منابع است، منجر می‌شود. اصلاح این دو عامل در هر اقتصادی ، بی‌تردید اثرات توسعه‌ای آن بر اقتصاد نمایان خواهد شد.
تحلیل نادرست از اثر بازار بدهی بر بازار سهام
با توجه به متفاوت بودن بازیگران دو بازار سهام و بازار بدهی و ظرفیت مجزایی که برای خرید اوراق دولتی توسط صندوق‌های درآمد ثابت درنظر گرفته می‌شود، مرتبط دانستن فروش اوراق دولتی در بازار به روند این روزهای بازار سرمایه، تحلیل دقیق و درستی نیست.
«آلومینیوم المهدی» تنها ۱۰۰ تن فروخت!
در هفته منتهی به ۷ آبان‌ماه، آلومینیوم المهدی با میزان عرضه بیش از ۲ هزارتن شمش گام به معاملات بورس کالا گذاشت و در نهایت تنها ۷ میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان درآمد کسب کرد.
ناظر؛ «وخارزم» را دریابید
صدای سهامدار، امروز در انتقاد به عملکرد حقوقی‌های وخارزم و سیرنشدن آنها از فروش و پایین کشیدن سهم این شرکت سرمایه‌گذاری خبر آورده تا ناظر بازار بیشتر نسبت به این موضوع دقت داشته باشد.
اخذ " نیرو " پروانه خرده فروشی برق در بورس انرژی
شرکت نیرو سرمایه از اخذ پروانه خرده فروشی برق خبر داد.
درآمد سیمان خوزستان با رشد میلیاردی همراه شد
سیمان خوزستان در هفته‌ای که گذشت، با محصول «سیمان تیپ ۲» حجم تقاضایی در حدود ۱۵ هزار و ۴۹۰ تنی را مشاهده کرد و همین آمار در بخش معاملات نیز به ثبت رسید.
«آلومینیوم المهدی» و درآمد ۱۰۹ میلیاردتومانی
در هفته منتهی به ۳۰ مهرماه، آلومینیوم المهدی با میزان عرضه بیش از ۲ هزارتن شمش گام به معاملات بورس کالا گذاشت و در نهایت با ۱۰۹ میلیارد میلیون تومان درآمد کسب کرد.
" ثنور " برای شرکت زیرمجموعه زمین خرید
شرکت سرمایه گذاری کوه نور از نقل و انتقال دارایی‌های ثابت شرکت خبر داد.
احیای برجام و ارزیابی آثار احتمالی آن بر بازار سرمایه
با روی کارآمدن دولت جدید و تأکید وزیر امور خارجه بر عملگرا و نتیجه گرا بودن مذاکرات احیای برجام با حفظ منافع و تأمین حقوق ملت ایران، امیدها بر بازگشت توافقات و پایبندی طرف مقابل به مفاد توافق هسته‌ای و تضمین در برداشتن تحریم‌ها زنده شده است.
"شتران" تمام وکیوم باتوم عرضه شده را فروخت
محصول وکیوم باتوم پالایش نفت تهران با قیمت ۸۰,۸۹۷ هزار ریال در ازای هر تن به فروش رسید که در مقایسه با آخرین معامله ۵,۳۴ درصد رشد قیمت داشت.
حرکت بازار و مولفه‌های بنیادی موثر؛ یک بام و دو هوا
شاخص بورس تهران طی مدت اخیر پس از رشد ۴۰ تا ۴۵ درصدی، با اصلاح مواجه شده است؛ اگرچه تمامی مولفه‌های بنیادی حکایت از شرایط مطلوب بازار سرمایه دارد.
صندوق‌های توسعه و تثبیت؛ بازگرداننده اعتماد عمومی به بازار سرمایه
با حضور صندوق‌ توسعه بازار و صندوق تثبیت، هیجان‌های بازار سرمایه به میزان قابل توجهی کنترل و مدیریت می‌شود، در نتیجه، اعتماد عمومی به بازار افزایش می‌یابد.
بازار سرمایه و واکنش‌ مثبت و منفی به متغیرهای کلان اقتصادی
اگر به هر دلیلی مولفه‌های کلان اقتصادی از حد استاندارد خارج شوند، بازار سرمایه نیز دچار ضرر و زیان می شود.
توضیحات رئیس سازمان بورس درباره دغدغه‌های فعالان بازار
دکتر محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به‌منظور شفاف‌سازی و پاسخگویی به موضوعاتی از جمله فروش اوراق دولتی، معاملات الگوریتمی، تغییر مدیریتی در سازمان بورس و موارد دیگری که به‌تازگی به عنوان دغدغه در بین اهالی بازار سرمایه مطرح شده به گفت‌وگو پرداخت.