05:51 | شنبه 14 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

راهنمایی و رانندگی

رنگ پلاک خودروها نشانه چیست؟
پایگاه خبری راد: پلاک خودروها رنگ های مختلفی دارند اما تا به حال به این توجه کرده اید که هر رنگ نشانه چیست؟
مرگبارترین روزهای تعطیلات نوروزی + نمودار
پایگاه خبری راد: گذر روزها در نوروز بیشتر از دیگر ایام سال به چشم می‌آید و حتی بسیاری آرزو می‌کنند تعطیلات طولانی‌تری داشته باشند. در همبن روزها تنها در سال گذشته بیش از ۱۰۰۰ نفر جان خود را از دست دادند و تعطیلات به خاطره‌ای بد برای خانواده‌ها و نزدیکانشان تبدیل شده است.
واکنش پلیس به ریختن گازوئیل در جاده هراز
پایگاه خبری راد: رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی مازندران هرگونه اخباری را در رابطه با ریختن گازوئیل در جاده هراز تکذیب کرد.
یک هشتگ برای رانندگی ایمن در نوروز
پایگاه خبری راد: آمارهای پزشکی قانونی از افزایش شمار جانباختگان حوادث رانندگی در طرح نوروزی سال ۹۷ در مقایسه با سال ۹۶ حکایت دارد، آمارهایی که سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با مشارکت دیگر نهادها و اجرای کمپینی به نام #بهرفت در تلاش است تا آن را در نوروز ۹۸ کاهش دهد.
افزایش 15 درصدی ضریب آمادگی در همه بخش‌های حمل‌ونقل در نوروز 98
پایگاه خبری راد: وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال ضریب آمادگی و کمیتی عرضه شده نسبت به سال گذشته در همه بخش‌ها حداقل حدود 15 درصد افزایش داشته و به‌طور طبیعی پیش‌بینی‌مان این است که مقدار سفر نیز نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد.
تصمیمات دولت برای ساماندهی و تأمین ایمنی تردد خودروهای دوگانه‌سوز
پایگاه خبری راد: هیأت وزیران در جلسه عصر یکشنبه به ریاست دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، آئین‌نامه اجرایی مربوط به استفاده مؤدیان مالیاتی از سامانه صندوق مکانیزه فروش را اصلاح کرد.
آمادگی پلیس راهور برای اجرای طرح ترافیک نوروز ٩٨
پایگاه خبری راد: رئیس پلیس راهور ناجا از آمادگی پلیس راهور برای طرح ترافیک نوروز ٩٨ خبر داد.
الکترونیکی شدن پرداخت عوارض در آزادراه قزوین-رشت و تهران - ساوه تا آخر سال
پایگاه خبری راد: وزیر راه و شهرسازی از الکترونیکی شدن پرداخت عوارض دو آزادراه کشور در پایان سال جاری خبر داد.
آغاز محدودیت ترافیکی دوباره در پنجشنبه ها از 2 اسفند
پایگاه خبری راد: از ساعت ۶:۳۰ صبح امروز طرح ترافیک و زوج و فرد در روزهای پنجشنبه نیز در معابر تهران اجرا شده است.
عدم نمایش ایستگاههای پلیس در اپلیکیشن ویز!
پایگاه خبری راد: اداره پلیس شهر نیویورک آمریکا از شرکت گوگل بعنوان صاحب امتیاز اپلیکیشن موقعیت یاب ویز (Waze) خواست که نمایش خودرو و ایستگاههای پلیس را متوقف کند.
جزئیاتی تازه از بیمه‌های جدید شخص ثالث
پایگاه خبری راد: خبر اعلام اجرای قانون جدید بیمه شخص ثالث و "راننده محور" کردن آن توسط شرکت بیمه مرکزی باعث طرح پرسش‌هایی در این باره شد که با توضیحاتی که رئیس کل بیمه مرکزی به تدریج در این باره ارائه کرد، تقریبا کلیات این طرح مشخص شده است. طبق گفته سلیمانی، قیمتی بیمه‌نامه‌های جدید تغییری نخواهد کرد و محدودیتی هم برای تعداد افراد استفاده کننده از بیمه‌نامه‌های صادر شده برای یک راننده وجود نخواهد داشت.
اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مازندران
پایگاه خبری راد: رئیس پلیس راه مازندران از اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی این استان تا ساعت ۶ صبح روز شنبه ۱۳ بهمن ماه جاری خبر داد.
تحول علم پزشکی با اینترنت 5G
پایگاه خبری راد: عمل جراحی موفقیت آمیزی که در آن یک جراح چینی توانست از راه دور و تنها با استفاده از اینترنت پرسرعت 5G و دو بازوی مکانیکی هوشمند، یک حیوان را عمل کند، موجب شده بسیاری باور کنند که توسعه این فناوری می تواند کمک بسزایی به پزشکی و خدمت به بشریت کند.
 بیمه مرکزی در مورد بیمه‌نامه‌های جدید شخص ثالث توضیحاتی داد
پایگاه خبری راد: رئیس کل بیمه مرکزی بعد از ابهامات ایجاد شده ناشی از اظهارات پیشین خود، حالا می‌گوید که "راننده‌محور شدن بیمه شخص ثالث به مفهوم صدور بیمه نامه برای هر راننده نیست و کماکان این بیمه برای وسیله نقلیه صادر خواهد شد"؛ امری که خود ابهامات تازه‌ای دارد.
چگونه زنجیر چرخ ببندیم
پایگاه خبری راد: ناآشنا بودن رانندگان با بستن زنجیرچرخ علاوه بر ایجاد راه بندان، موجب اتلاف وقت و دغدغه و نگرانی راننده و سرنشینان خودروها می شود.