17:51 | چهارشنبه 6 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

رئیس سازمان امور مالیاتی

مالیات در یک قدمی مسکن
در شرایطی که دولت موافقت خود را با طرح مالیات بر عایدی سرمایه اعلام کرده است، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفته که کلیات این طرح در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شده و برای بررسی جزئیات باید به صحن برود.
"نه" به دلار!
پایگاه خبری راد: سرمایه‌گذاری در بازار ارز نه‌تنها ریسک زیان را برای خریدار در پی دارد، بلکه در سطوح گسترده به اقتصاد و مردم نیز فشار می‌آورد. از سوی دیگر باتوجه به کاهش ۲۰۰۰ تومانی نرخ ارز در دو هفته و هشدارهای رییس کل بانک مرکزی نسبت به اینکه نوسانات بازار ارز سیاسی است و این بانک هر زمان که بخواهد نتیجه بازار را با ذخایری که دارد تغییر می‌دهد، سرمایه‌گذاری در این بخش به شدت مورد هشدار و ریسک قرار دارد.
سالی که با تورم آمد و با رکود تورمی رفت
پایگاه خبری راد: سال ۱۳۹۷ با اتفاقات عجیب و غریب اقتصادی‌اش بی‌شک برجسته‌ترین سال اقتصادی در سه دهه گذشته است؛ سالی که با تورم شروع شد و با رکود تورمی در حال پایان است.
سازوکار دریافت مالیات از آستان قدس و نهادهای انقلابی
پایگاه خبری راد: سرپرست سازمان امور مالیاتی با بیان این که در حال حاضر مالیات شرکت‌های وابسته به نهادهای انقلابی و آستان قدس دریافت می‌شود، نحوه هزینه‌کرد این درآمدها را به قانون بودجه مربوط دانست و میزان درآمدهای مالیاتی اخذ شده از این طریق را متناسب با شرایط اقتصادی شناور ارزیابی کرد.
انتخاب گزینه‌های نهایی شهرداری تهران، حزبی نبود
پایگاه خبری راد: رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه دو گزینه نهایی تصدی پست شهرداری تهران، عضو حزبی نیستند، افزود: منافع حزبی در انتخاب گزینه‌های نهایی شهرداری تهران در نظر گرفته نشده است.
ثروت‌های بادآورده مالیات نمی‌دهند!
پایگاه خبری راد: عدم تحول سیستم‌های مالیات‌گیری در کشور عاملی است که باعث شده نتوان ساز و کاری طراحی کرد که از سرمایه‌های بادآورده‌ای که از پول نفت به دست آمده است، مالیات اخذ کرد. در این رابطه یک کارشناس اقتصادی با اشاره به طرح مالیات بر مستغلات، آن را یکی از بهترین کارهایی که می‌توان انجام داد، توصیف کرد و عاملی برای جلوگیری از گرانی بیشتر در اقتصاد دانست.
فعالان مناطق آزاد بدهکار نیستند که فرار کنند
‌پایگاه خبری راد: دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ضمن رد اظهارات رئیس سازمان امور مالیاتی مبنی بر فرار مالیاتی ۳۹۰۰ میلیارد تومانی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اعلام کرد: اساسا فعالان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در بخش مالیات بر ارزش افزوده در نظام مالیاتی کشور، مؤدی به شمار نمی‌آیند.
۲۵ سکه پیش‌فروش مالیات دارد؟
پایگاه خبری راد: مدت زیادی از بحث دریافت مالیات از خریداران سکه نگذشته که بار دیگر رئیس سازمان امور مالیاتی طرح جدید این سازمان برای گرفتن مالیات از سکه را مطرح کرده است. در این بین دوباره صاحبان سکه‌های پیش‌فروش که در جریان تحویل آن قرار دارند، نگرانند که شاید این طرح شامل آن‌ها نیز شود. گر چه پاسخ کاملا مشخصی برای این دغدغه وجود ندارد؛ اما بعید است که قرار باشد از سکه‌های پیش‌فروش، مالیاتی دریافت شود.
معافیت خرید کمتر از ۲۵ سکه از مالیات/ مالیات ۳۵ درصدی برای ۱۰۰۰ سکه
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان امور مالیاتی از وصول درآمد بیش از ۳۶ هزار میلیارد تومان در پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد.
واریز مبلغ‌ ویزیت به شماره کارت فرزند دکتر
پایگاه خبری راد: بر اساس آمارهای رسمی ٤٠‌درصد اقتصاد ایران مالیات می‌دهند، ٤٠‌درصد از پرداخت مالیات معافند و ٢٠‌درصد هم از زیر بار مالیات شانه خالی می‌کنند و مالیات نمی‌دهند. به عبارتی تنها ٤٠‌درصد اقتصاد ایران مالیات می‌دهند و ٦٠‌درصد دیگر یا هنوز در تور مالیاتی نیستند یا به دلایل متعدد معاف شده‌اند.
سکه ۴۰۰ هزار تومان پرش کرد!
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان امور مالیاتی می‌گوید اطلاعات تمام کسانی که مبادرت به خرید ارز کردند توسط این سازمان دریافت شده است. او همچنین می گوید سازمان امور مالیاتی برای ارز و سکه و خودرو کارگروه ویژه تشکیل داده و با همکاری دستگاه‌هایی مثل بانک مرکزی، دستگاه های امنیتی و وزارت صنعت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار رکورد اطلاعات از کسانی که فعالیت خرید و فروش ارز و سکه داشتند به دست آورده است.
اطلاعات خریداران ارز را جمع آوری کرده‌ایم
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان امور مالیاتی می‌گوید اطلاعات تمام کسانی که مبادرت به خرید ارز کردند توسط این سازمان دریافت شده است. او همچنین می گوید سازمان امور مالیاتی برای ارز و سکه و خودرو کارگروه ویژه تشکیل داده و با همکاری دستگاه‌هایی مثل بانک مرکزی، دستگاه های امنیتی و وزارت صنعت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار رکورد اطلاعات از کسانی که فعالیت خرید و فروش ارز و سکه داشتند به دست آورده است.
مالیات به سکه‌های پیش فروش هم می‌رسد؟
پایگاه خبری راد: گر چه در زمان پیش فروش سکه، بانک مرکزی اعلام کرد که هیچ مالیاتی به این سکه‌ها تعلق نمی‌گیرد، اما اعلام اخیر سازمان امور مالیاتی برای الزام پرداخت مالیات از سوی خریداران سکه این ابهام را ایجاد کرده که آیا صاحبان سکه‌های پیش فروش نیز باید از این بابت مالیاتی بپردازند، موضوعی که تاکنون از سوی هیچ یک از دستگاه‌های ذیربط شفاف‌سازی نشده است.
پاسخ رئیس سازمان امور مالیاتی به مشکلات مالیاتی هنرمندان
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان امور مالیاتی ضمن پاسخ به اعتراض برخی از هنرمندان به پرداخت مالیات از ارائه ۷۸۱ هزار و ۷۶۲ اظهارنامه تاکنون مربوط به مالیات‌های سال‌ ۱۳۹۶ خبر داد.
ضرورت اصلاح عقب‌مانده‌ترین سیستم فعالیت بازرگانی
پایگاه خبری راد: در یک دهه گذشته ساماندهی کارت‌های بازرگانی در کشور مطرح بوده است اما متأسفانه تا به امروز نتیجه‌ای نداشته و در هنوز بر همان پاشنه می‌چرخد تا آنجا که در اکثر پرونده های کلان قاچاق، رد پای کارت بازرگانی یک بار مصرف دیده می‌شود.