01:57 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

رئیس اتحادیه مشاوران املاک

آمار به‌روز بازار مسکن/ کاهش ۳۷ درصدی معاملات
پایگاه خبری راد: خرید و فروش مسکن در ۲۱ روز ابتدای اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ بالغ بر ۳۷ درصد در تهران کاهش داشته اما در کل کشور یک درصد افزایش نشان می‌دهد؛ رئیس اتحادیه مشاوران املاک علت کسادی بازار مسکن پایتخت را اعلام قیمت‌های نامتعارف از طرف بعضی فروشندگان می‌داند.
بازار مسکن به خواب خرگوشی رفت
پایگاه خبری راد: واسطه‌های ملکی از ثبات قیمتی، ابهام و فروکش نسبی تب افزایش قیمت بازار به دنبال حذف قیمت از آگهی‌های فروش مسکن خبر می‌دهند اما معتقدند که درج نکردن قیمت، نوعی داروی موقت محسوب می‌شود و آینده مسکن به شرایط بازار ارز وابسته است.
قیمت خانه در آگهی‌ها من درآوردی شد!
پایگاه خبری راد: آمار می‌گوید معاملات مسکن شهر تهران در فروردین ماه ۴۰ درصد کاهش یافته و کمتر خریدار واقعی در بازار وجود دارد؛ با این حال مالکان هر روز فتیله قیمت را بالا می‌کشند. رئیس اتحادیه مشاوران املاک معتقد است که سایت‌های فروش املاک در این آشفتگی نقش اصلی را ایفا می‌کنند و به خریداران واقعی توصیه می‌کند فریب قیمت‌های کذایی را نخورند.
آیا خریداران مسکن حباب می‌خرند؟
پایگاه خبری راد: گزارشات میدانی از بازار مسکن شهر تهران حاکی از آن است که خریداران حرفه‌ای بازار را ترک کرده‌اند و معاملات نسبت به فروردین ماه سال گذشته ۵۱ درصد کاهش یافته است؛ قیمتها نیز نسبت به آذرماه ۱۳۹۴ معادل ۱۸۳ درصد رشد کرده و ۲۳ درصد بالاتر از رشد طلا و ارز قرار دارد.
ثبات قیمت مسکن در سال جاری
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: شواهد و قرائن بر اساس چرخه‌های رونق و رکود نشان می‌دهد که هم‌اکنون قیمت مسکن به ثبات رسیده و تا زمانی که قدرت خرید متقاضیان بالا نرود، شاهد جهش قیمت نخواهیم بود.
مقاومت خنثی فروشندگان در بازار مسکن
پایگاه خبری راد: در شرایطی که محاسبات نشان می دهد بازار مسکن در بازه میان مدت همتراز با دو بازار رقیب دچار رشد قیمت شده، فروشندگان مسکن در روزهای اخیر تحت تاثیر برخی سایتهای اینترنتی، قدرت تصمیم گیری خود را برای تخفیف رونق بخش از دست داده اند.
بازار مسکن به کدام سو می‌رود؟
پایگاه خبری راد: فاصله شدید بین قیمت مسکن با قدرت خرید متقاضیان مصرفی باعث شده تا این بازار ظرفیت خود را برای رشد قیمت از دست بدهد.
بازار مسکن به کدام سو می‌رود؟
پایگاه خبری راد: فاصله شدید بین قیمت مسکن با قدرت خرید متقاضیان مصرفی باعث شده تا این بازار ظرفیت خود را برای رشد قیمت از دست بدهد.
تبعات خرید آپارتمان در کشورهای همسایه
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که کشورهای همسایه که با تبلیغات گسترده درصدد فروش آپارتمان به ایرانیان هستند، هیچ نوع اقامتی نمی‌دهند گفت: جدیدترین نمونه شکست خورده در این زمینه، به گرجستان مربوط می‌شود که مجلس این کشور، خرید و فروش آپارتمان به کشورهای همسایه را ممنوع کرد.
کلید «رونق تولید» در دست کیست؟
پایگاه خبری راد: بخش ساختمان به عنوان حوزه‌ای که ۳۳ درصد از حجم اقتصاد را در بر می‌گیرد و با ۱۳۴ بخش رابطه پیشین و پسین دارد بنا به اذعان کارشناسان، از ظرفیت بالایی برای تحقق شعار سال ۱۳۹۸ برخوردار است.
سراب سونامی مسکن؛ تلقین فروشندگان
پایگاه خبری راد: برخلاف تصور غالب که سعی دارد عنوان کند قیمت مسکن در ماه پایانی سال جهش قابل ملاحظه‌ای داشته و بر این اساس مالکان از پنج تا ۱۰ درصد قیمت‌های پیشنهادی را افزایش دادند، آمار و ارقام حاکی از آن است که رشد قابل ملاحظه‌ای در معاملات قطعی اتفاق نیفتاده است.
پیش‌بینی قیمت مسکن در سال آینده
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که قیمت مسکن قرار نیست بعد از عید به طور عجیب و غریبی بالا برود و نهایتاً معادل تورم خواهد بود، گفت: این تصور که مسائل را به برهه‌های زمانی قبل و بعد از اتفاقات تقسیم کنیم همواره در جامعه ایران وجود داشته و دارد.
رشد مسکن پایین‌تر از بازارهای رقیب
پایگاه خبری راد: ارزیابی رشد یک‌ساله سه بازار رقیب یعنی مسکن، سکه و ارز نشان می‌دهد، مسکن از دو بازار دیگر جا مانده و با وجود رشد ۸۰ درصدی قیمت طی ۱۰ ماهه ۱۳۹۷ دقیقاً به همین میزان از سکه و ارز عقب مانده است.
مشاوران املاک عامل گرانی مسکن نیستند
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه مشاوران املاک با انتقاد از سایت‌هایی که به افزایش قیمت مسکن دامن می‌زنند، گفت: طبیعتاً اگر قیمت‌ها بالا برود معاملات پایین می‌آید و درآمد مشاوران املاک کم می‌شود، بنابراین دفاتر املاک به هیچ عنوان خواستار افزایش قیمت مسکن نیستند.
دبه مالکان در بازار مسکن+ قیمت
پایگاه خبری راد: در روزهای ابتدایی اسفندماه ۱۳۹۷ بازار مسکن تحت تأثیر نبود تصویر واضح از تحولات سیاسی و اقتصادی با احتیاط و در مواقعی «دبه» فروشندگان همراه شده است.