18:46 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

دو سامانه

محتکران سقوط می‌کنند یا متقاضیان کالا؟
پایگاه خبری راد: " محتکران" به مناسب‌های مختلف انبارهایشان را پر می‌کنند تا در زمان "کمبود" با عرضه اجناس احتکاری " بازار" را به نفع خود سوق دهند. آنها بازار را خوب می‌شناسند و نقششان را به خوبی ایفا می‌کنند. نقش احتکار در اقتصاد ایران چیست؟ آیا این پدیده در کوتاه مدت و یا بلندمدت بر اقتصاد تاثیر می‌گذارد؟
سامانه‌ای برای اعلام حجم معامله و قیمت ارز برای عامه مردم
پایگاه خبری راد: مدیرعامل بورس انرژی می‌گوید برای داد و ستد ارز باید سامانه‌ای واحد وجود داشته باشد که در آن نرخ ارز و حجم داد و ستد به صورت شفاف مشخص باشد و عامه مردم بتوانند به آن دسترسی داشته باشند و در آن معامله کنند.
"سیب" کاغذ را از مراکز بهداشتی حذف کرد
پایگاه خبری راد: برخی شواهد نشان می‌دهند با ارائه خدمات و فعالیت‌های مربوط به ثبت داده‌ها، کاغذ از فرآیند سلامت در مراکز بهداشتی کشور حذف شده و قرار است سامانه‌ای به نام "سیب" در صورت ارتباط با بیمه، دفترچه‌های کاغذی بیمه را نیز حذف کند.
محرومیت از ارز دولتی برای شرکت‌های دارویی متخلف/مردم شکایات‌شان را با 190 مطرح کنند
پایگاه خبری راد: سخنگوی وزارت بهداشت نحوه برخورد با شرکت‌های دارویی و تجهیزاتی که ارز دولتی می‌گیرند؛ اما اقلامشان را با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب می‌فروشند، تشریح کرد.
تکلیف وزارت اطلاعات در راه‌اندازی دو سامانه
پایگاه خبری راد: یک نماینده مجلس با اشاره به اینکه گزارش کمیته تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق تا پایان تیرماه در صحن علنی مجلس ارائه می‌شود، گفت: اشکال اساسی در روند مبارزه سیستمی با قاچاق، فقدان ارتباط میان سامانه‌های دستگاه‌های متولی است.
حذف ۶۰ هزار دسته چک و ۶۰۰ مجوز غیرضرور با سامانه‌های وزارت اقتصاد
پایگاه خبری راد: وزیر امور اقتصاد و دارایی از شش سامانه جدید این وزارتخانه و دستگاه‌های تابع آن رونمایی کرد.
آغاز ثبت‌نام "تاکسی برلیانس" از امروز
پایگاه خبری راد: مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، گفت: تفاهم نامه ورود تاکسی برلیانس به ناوگان حمل و نقل عمومی را با شرکت سایپا نهایی کرده‌ایم و ثبت‌نام این خودرو از فردا آغاز می‌شود.
توان تولید روزانه 5.5 کیلووات ساعت انرژی الکتریسته از خورشید در کشور/ضریب 40 درصدی انرژی باد
پایگاه خبری راد: مدیرگروه پژوهشی انرژی‌های تجدیدپذیر پژوهشگاه نیرو از شناسایی 3 منطقه برای بهره‌برداری از انرژی زمین‌گرمایی در کشور خبر داد و گفت: برای این منظور نیروگاه زمین‌گرمایی در مشکین‌شهر در حال تاسیس است.
وعده‌های وزیر نیرو برای سال جدید
پایگاه خبری راد: طبق وعده‌های وزیر نیرو قرار شده که امسال ۳۰۰۰ مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار شود و شاهد افتتاح ۴۰ طرح بزرگ آب و فاضلاب باشیم. علاوه بر این نیز تا پایان امسال ۱۳ سد جدید وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.
وعده های آقای وزیر برای آب و برق
پایگاه خبری راد: طبق وعده‌های وزیر نیرو قرار شده که امسال ۳۰۰۰ مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار شود و شاهد افتتاح ۴۰ طرح بزرگ آب و فاضلاب باشیم. علاوه بر این نیز تا پایان امسال ۱۳ سد جدید وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.
دلایل مخالفت سازمان راهداری با اسنپ بین شهری
پایگاه خبری راد: رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دلایل خود برای مخالفت با حضور اسنپ در جاده‌ها را تشریح کرد.
میزان مصرف آب تهرانی‌ها در روزهای پاییز
پایگاه خبری راد: بر اساس آخرین آمار تهرانی ها تنها در روز گذشته ۲میلیون و ۶۰۱ هزار و ۳۳۳ متر مکعب مصرف آب داشته اند که در قیاس با مدت مشابه سال قبل افزایش قابل توجهی نداشته است.
اتمام پروژه فاضلاب تهران تا سال ۱۴۰۰
پایگاه خبری راد- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران از افزایش حدود دو برابری ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب تهران در چهار سال گذشته خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته پروژه فاضلاب تهران تا سال ۱۴۰۰ به اتمام می رسد.
نیاز آب شرب پایتخت چقدر است؟
پایگاه خبری راد: در حال حاضر متوسط نیاز آب شرب شهر تهران یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون متر مکعب برنامه ریزی می‌شود که با توجه به وضعیت آب و هوا، بارش، ذخیره برفی و منابع آب زیرزمینی بخشی از این نیاز از منابع آبی سطحی (سدهای پنجگانه تهران) و بخشی دیگر از منابع آب زیرزمینی تأمین می‌شود.
صفحه قبل | صفحه بعد