05:51 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

دوراهی

صنعت موتورسیکلت بر سر دوراهی ماندن یا ...!
پایگاه خبری راد: در یکی دو سال اخیر با هدف ارتقاء و به روز رسانی تولید، صنعت موتورسیکلت ملزم به اجرای قوانین و تغییراتی در چرخه تولید شد که عمدتا به دلیل نبود زیرساخت های لازم وجود چنین مصوباتی موجب خروج بسیاری از واحدها از این صنعت شده است.
بیشترین عامل مرگ و میر یوزپلنگ‌ها، تصادفات جاده‌ای است!
پایگاه خبری راد: معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: قبول داریم حداقل تصادفات جاده‌ای یوزپلنگ‌ها را می‌توان کنترل کرد ولی نیاز خیلی جدی به همکاری وزارت راه داریم متاسفانه به نظر می‌رسد وزارت راه اولویتی در حوزه محیط زیست ندارد.
احتمال معافیت پروژه چابهار از تحریم‌های آمریکا
پایگاه خبری راد: روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت: توقف فعالیت بندر چابهار چیزی است که آمریکا بسیار برای انجام آن تمایل دارد اما این کار خلاف تلاش‌های این کشور برای تقویت دولت‌های هند و افغانستان است.
شرکت‌های ارزش افزوده در دوراهی کلاهبرداری ۳۵ میلیاردی یا خدمت!
پایگاه خبری راد: اگرچه خدمات ارزش افزوده باید با اطلاع مشترکین فعال شود، اما برخی از این خدمات بدون اطلاع کاربران و توسط شرکت‌های ارزش افزوده فعال شده و بعضا هزینه‌های زیادی برای برخی کاربران داشته است.
چند پیشنهاد برای حل مساله FATF
پایگاه خبری راد: در شرایطی که مدت زیادی تا پایان ضرب‌الاجل کارگروه ویژه اقدام مالی باقی نمانده است، بررسی‌ها نشان می‌دهد که آزمون سختی در انتظار تصمیم‌گیران داخلی است.
سایه تهدیدآمیز تحریم‌ ایران روی امنیت انرژی آمریکا
پایگاه خبری راد: دولت ترامپ از زمان خروج از توافق هسته‌ای ایران در ماه مه، با دوراهی جدی مواجه شده است.
هند در دوراهی انتخاب نفت ارزان ایران یا حرف‌شنوی از ترامپ
پایگاه خبری راد: تحریم‌های آمریکا علیه نفت ایران دولت نارندرا مودی، نخست وزیر هند را در شرایط بغرنجی قرار داده است.
تکلیف روابط نفتی هند با ایران روشن می‌شود؟
پایگاه خبری راد: رابطه قوی هند با ایران در مواجه دهلی‌نو با فشارهای آمریکا برای قطع وابستگی خود به نفت ایران، به آزمون گذاشته خواهد شد.
نگرانی رئیس بانک مرکزی آمریکا از جنگ تجاری
پایگاه خبری راد: جروم پاول گفته اوضاع اقتصادی آمریکا روبراه است اما هشدار داده است که تعرفه‌های بالای وارداتی بر طیف وسیعی از کالاها می‌تواند برروی رشد اقتصادی تاثیر منفی بگذارد.
پیش بینی انبوه سازان از قیمت مسکن در بازار
پایگاه خبری راد: دبیر انجمن انبوه‌سازان استان اصفهان گفت: بازار مسکن تا مشخص شدن وضعیت اقتصادی همچنان ملتهب باقی می‌ماند و احتمالاً در شهریور ماه دوباره شاهد افزایش قیمت مسکن خواهیم بود.
هیچ قرارداد خارجی در مناطق آزاد متوقف نشده است
پایگاه خبری راد: دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اعلام کرد که علی رغم خروج آمریکا از برجام تاکنون هیچ قرارداد خارجی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی متوقف نشده است.
موضع اوپک در برابر نفت ۸۰ دلاری
پایگاه خبری راد: چهار نماینده اوپک اظهار کردند که این گروه نزدیک شدن قیمت نفت به مرز ۸۰ دلار در هر بشکه را موقتی و تحت تاثیر عوامل ژئوپلیتیکی می داند که نشان می دهد هیچ شتابی برای بازنگری در توافق کاهش تولید ندارد.
آیا اتحاد اوپک و غیراوپک برهم می‌خورد؟
پایگاه خبری راد: تا یک ماه پیش تحلیلگران و سرمایه گذاران نفتی تمدید ۹ ماهه توافق کاهش تولید اوپک را قطعی می‌دانستند اما با نزدیک شدن به زمان نشست رسمی این سازمان در ماه جاری، این موضوع با ابهام فزاینده‌ای روبرو شده است.
اخلاق حرفه ای، گمشده بزرگ در فرآیند توسعه
پایگاه خبری راد: هفته گذشته نشستی کوتاه با رضا اردکانیان برگزار شد. در این نشست، سخن ها بسیار رفت. از کارهایی که باید کرد و یا نکرد. یکی صحبت از بهبود می کرد دیگری از اوضاع نابسامان آب شکوه می راند و سومی از چرایی نیاز به مدیریت مصرف در آب و برق.
طی ۲۰ سال قیمت مسکن ۹۰ برابر شد
پایگاه خبری راد: یک کارشناس بازار مسکن گفت: سوداگری زمین طی سال‌های ۷۰ تا ۹۰ آسیب های بسیاری به صنعت ساختمان وارد کرد؛ به طوری که طی این ۲۰ سال قیمت مسکن بیش از ۹۰ برابر شد و این در حالی اتفاق افتاد که کیفیت رشد قابل توجهی را تجربه نکرد.
صفحه قبل | صفحه بعد