17:46 | شنبه 14 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

دنیای مجازی

ترمز رشد فیس‌بوک کشیده شده است!
پایگاه خبری راد: این طور که به نظر می‌رسد رشد بی‌وقفه تعداد کاربران و محبوبیت فیس‌بوک متوقف شده و استفاده کاربران از این شبکه اجتماعی رو به افول گزارش شده است.
فیس‌بوک ۵۰۰ هزار پوند جریمه شد
پایگاه خبری راد: کمیسیون محافظت از اطلاعات کاربران در بریتانیا، شرکت آمریکایی فیس‌بوک را تحت‌تاثیر رسوایی اخیر و افشای اطلاعات کاربرانش ۵۰۰ هزار پوند جریمه کرد.
احتمال همکاری فیس‌بوک با شرکت امنیت سایبری قوت گرفت
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که فیس‌بوک به‌دنبال رسوایی‌های پیاپی و به‌منظور جلوگیری از افشای اطلاعات و حریم خصوصی کاربرانش قصد دارد با یک شرکت فعال در حوزه امنیت سایبری وارد همکاری شود.
حفظ حریم خصوصی کاربران را در اولویت قرار دهید!
پایگاه خبری راد: دولت ژاپن از فیس‌بوک خواست که با بهبود و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های به‌روز و متخصصان زبده‌ای که در اختیار دارد، اهمیت بیشتری برای محافظت از حریم خصوصی کاربرانش قائل شود.
پیام‌رسان جدید یاهو معرفی شد
پایگاه خبری راد: شرکت یاهو از پیام‌رسان جدیدی تحت‌عنوان Yahoo Together معرفی کرده که قرار است جایگزین پیام‌رسان قدیمی یاهومسنجر شود.
فیس‌بوک یک رسوایی دیگر به بار آورد!
پایگاه خبری راد: گزارش‌ها حاکیست که مجرمان سایبری با سوءاستفاده از یک حفره امنیتی موجود فیس‌بوک توانسته‌اند به ۵۰ میلیون حساب کاربری در این شبکه اجتماعی نفوذ پیدا کنند.
برق آبی‌ها کم آوردند
پایگاه خبری راد: تابستان امسال کشور با خاموشی‌های پی‌در پی مواجه بود که علت این مساله نیز کم‌آبی و کاهش تولید نیروگاه‌های برق‌آبی مطرح می‌شد، اکنون نیز پس از پایان پیک مشخص شد که میزان برق آبی‌ها نسبت به سال قبل ۳۶ درصد کاهش داشته، همین موضوع نیز موجب شده است تا دولت برای سال آینده تدابیر جدی‌تری را لحاظ کند.
استراتژی جدید فیس‌بوک در احیای نام و آوازه خود
پایگاه خبری راد: فیس‌بوک مدت‌هاست که بر روی ارائه یک نمایشگر هوشمند بر روی محصولاتی نظیر اسپیکر هوشمند اکودات آمازون کار می‌کند و حالا به نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک قصد دارد این نمایشگر هوشمند اختصاصی را معرفی کند.
عبور کاربران شبکه‌های اجتماعی از مرز ۳ میلیارد نفر
پایگاه خبری راد: آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد که کاربران شبکه‌های اجتماعی تا سال آینده ۲۰۱۹ میلادی به ۲ میلیارد و ۷۷ میلیون نفر خواهد رسید.
والدین و نگرانی آنها نسبت به ارتباط کودکان با دنیای مجازی
پایگاه خبری راد: محققان میزان نگرانی والدین نسبت به ارتباط کودکان با دنیای مجازی را بررسی کردند.
انگیزه‌ی هکرها از جرایم سایبری چیست؟
پایگاه خبری راد: انگیزه‌ی یک هکر از جرایم سایبری چیست؟ پول یا شهرت؟ همیشه انگیزه‌های مالی نیست که هکرها را به انجام جرایم دیجیتالی تشویق می‌کند؛ هکرها به توانایی خود در هک، تغییر و به‌هم‌ ریختن برنامه‌های ایجادشده توسط کارشناسان حرفه‌ای افتخار می‌کنند.
ارائه خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان هوشمند می‌شود
پایگاه خبری راد: امکان تعامل دو سویه میان شرکت‌های دانش‌بنیان و نهادهای خصوصی و دولتی از سوی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری به منظور ایجاد بستری تعاملی برای معرفی عناصر فعال در زیست‌بوم کارآفرینی ایران فراهم می‌شود.
خرج حفاظت از مدیر فیس‌بوک چند میلیون دلار است؟
پایگاه خبری راد: شرکت فیس بوک سال گذشته ۷.۳۳ میلیون دلار را صرف محافظت از مدیرعامل خود کرده است.
بیش‌ترین آمار فیلترینگ در کدام کشورهاست؟
پایگاه خبری راد: در برخی از کشورها قوانین و مقررات سخت‌گیرانه بیشتری درباره فعالیت وب‌سایت‌ها، شبکه های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها وجود دارد؛ به‌گونه‌ای که درنهایت ممکن است به سانسور، فیلترینگ و مسدود کردن آن‌ها منجر شود.
مهاجرت به کلان شهرها و رابطه آن با ازدواج سفید
پایگاه خبری راد: یک روانشناس با اشاره به آمار بالای طلاق، تنها ماندن افراد مطلقه و هجوم افراد جویای کار در کلان شهرها گفت: این موارد شرایط را برای هم خانه شدن و هم باشی زیاد کرده و یکی از علل گسترش این پدیده بویژه در کلان شهرها وجود این سه عامل است.