12:27 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

دفاع مقدس

پیشنهاد یک اقتصاددان برای عبور از بحران اقتصادی
پایگاه خبری راد: یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: تنوع تولید محصولات استراتژیک و سرمایه گذاری مردمی در بخش‌های مختلف که در معنای واقعی اقتصاد مقاومتی جای می‌گیرد، راه عبور کشور از بحران اقتصادی است.
به‌زودی بیش از ۱۰۰ هزار خودرو عرضه می‌شود
پایگاه خبری راد: دستیار ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از نمایشگاه قطعات خودرو سایپا و ایران خودرو گفت: هفته گذشته بخشی از قطعات خودروهای انبار شده سایپا و ایران خودرو تأمین شد و به زودی علاوه برعرضه تولید روزانه بیش از ۱۰۰ هزار خودرو به بازار عرضه می‌شود.
 وام‌ها ربوی شده‌اند
پایگاه خبری راد: نماینده مردم نیریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که نشاط عامل رشد و نیاز بشری است بیان کرد: ‌مدرسه باید شاد باشد و برخورد سلبی و عزل مدیر راه حل موضوع نخواهد بود.
 صادرات غیرنفتی در اولویت قرار بگیرد
پایگاه خبری راد: نماینده مردم نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به ظرفیت‌های کشور، صادرات غیرنفتی باید در اولویت قرار بگیرد.
راه ارتباطی 88 روستای لرستان همچنان قطع است
پایگاه خبری راد: روستای سیلزده لرستان درگیر مشکلات و مسائلی از جمله خاموشی و تخریب راهها هستند با وجود آنکه خیلی از مشکلات برطرف شده آب و غذای کافی به مردم این منطقه رسیده و در اختیارشان هست اما هنوز مشکلات عمرانی دارند.
 خام‌فروشی نابودی زیرساخت‌ها را به دنبال دارد
پایگاه خبری راد: معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با بیان این که فرهنگ خام‌فروشی، نابودی نیروی انسانی را به دنبال دارد و به سهم خود زیرساخت‌های فرهنگی را از بین می‌برد، گفت: کسی که به مفت‌خوری عادت کند، دیگر دنبال کار نمی‌رود؛ چرا که این طبیعت تمام اقتصادهای بادآورده است.
چرا وزیر جهادکشاورزی جلوی قاچاق گوسفند را نمی‌گیرد؟
پایگاه خبری راد: نماینده مردم رشت در مجلس در تذکری به وزیر جهادکشاورزی، متذکر شد: می‌گویید گوسفند به صورت گله‌ای از کشور خارج می‌شود؛ مگر شما مسئول نیستید؟ چرا از نیروی انتظامی استفاده نمی‌کنید و جلوی قاچاق را نمی‌گیرید؟
تشدید معضل کمبود سرمایه در گردش در واحدهای تولیدی سمنان
پایگاه خبری راد: یک تولیدکننده و صادرکننده با اشاره به فشارهای ناشی از تحریم‌های ظالمانه بر تولیدکنندگان و خصوصاً واحدهای تولیدی کوچک‌تر گفت: متأسفانه در این شرایط فشارهای داخلی کمتر از فشارهای خارجی نیست.
انتخاب مدیران ارشد از داخل مجموعه وزارت راه و شهرسازی
پایگاه خبری راد: معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در این وزارتخانه باید تمام مدیران و مدیران ارشد از داخل خود مجموعه راه وشهری انتخاب شوند، گفت: برنامه اصلاح نظام اداری از جمله طرح‌هایی است که وزارت راه و شهرسازی در قالب ۱۰ برنامه آن را دنبال می‌کند.
توضیحاتی درباره "بندی از لایحه بودجه ۹۸" که باید حذف شود!
پایگاه خبری راد: رییس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی با اشاره به بند ج تبصره ۲۱ لایحه بودجه ۹۸ که دولت را مکلف کرده تا تعداد مراکز پژوهشی دستگاه‌های اجرایی را از طریق واگذاری آنها به بخش غیردولتی، انحلال و یا ادغام، به یک واحد پژوهشی و تحقیقاتی تقلیل دهد، گفت: ادعای طراحان چنین مصوباتی این است که موسسات پژوهشی دستگاه‌ها صرفا کار مقاله‌ای و کتابخانه‌ای می‌کنند. این در حالی است که طرح‌ها و دستاوردهای تحقیقاتی این مراکز اثربخش بوده‌اند.
۶۰ درصد حقوق کارگران برای اجاره‌خانه می‌رود
پایگاه خبری راد: رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران می‌گوید اگر کارگران قبلا یک سوم دریافتی خود را صرف اجاره بها می‌کردند امروز باید بیش از دو سوم حقوق خود را برای اجاره مسکن هزینه کنند.
بی‌اطلاعی وزیر اقتصاد از ممنوع‌الخروجی رئیس سازمان خصوصی‌سازی
پایگاه خبری راد: وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: از ممنوع الخروجی رئیس سازمان خصوصی سازی بی اطلاعم اما آنگونه همکارانم می‌گویند این موضوع تکذیب شده است.
وضعیت حمل و نقل هوایی ایران از آغاز تا ۹۷
پایگاه خبری راد: با گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی ایران، حمل و نقل هوایی کشور از جمله بخش هایی است که به دلایل عدیده دستخوش تغییر و تحول شده و در این بین همواره سایه محدودیت، سنگ اندازی و فشار از جانب برخی کشورها در این حوزه محسوس بوده است.
دستگاه‌های متولی شرایط را برای مبارزه با دشمن در فضای مجازی فراهم کنند
پایگاه خبری راد: نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان این‌که «این قابلیت وجود دارد که جوانان ما عرصه فضای مجازی و رسانه‌ای را برای ورود و تهاجم فرهنگی دشمن تنگ کنند»، تاکید کرد که دستگاه‌های متولی باید زمینه را به نحوی فراهم کنند که جوانان ما به راحتی بتوانند در فضای مجازی با هجمه‌های دشمن مبارزه کنند.
ملتی که نتواند از خود دفاع کند زنده نیست
پایگاه خبری راد: معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: هر ملتی که نتواند از خود دفاع کند زنده نیست.