03:54 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

دسترسی به اینترنت

احتیاط کنید؛ خطر اتصال به وای‌فای‌ رایگان!
پایگاه خبری راد: اگرچه اینترنت رایگان به صورت وای‌فای امروزه در مکان‌های عمومی بسیاری یافت می‌شود و مورد استفاده بسیاری از کاربران هم قرار می‌گیرد، اما با توجه به ضریب امنیت بسیار پایین و ریسک‌های متعددی که این وای‌فای‌ها دارند، باید در در استفاده از آن‌ها احتیاط کرد.
 راست و دروغ قطعی اینترنت چیست؟
پایگاه خبری راد: در حالی که برخی ممکن است قطعی‌های اینترنت را به شبکه ملی اطلاعات نسبت دهند، مسوولان ارتباطی کشور قطعی فیبر را علت موارد این‌چنینی می‌دانند و معتقدند هیچ‌گاه اینترنت مردم برای تست شبکه ملی قطع نمی‌شود.
نگاهی به فراخوان دیروز رئیسی درباره فضای مجازی
پایگاه خبری راد: روز گذشته رئیس قوه قضائیه فراخوانی منتشر کرد که در آن آمده است: «امروزه با گسترش دسترسی‌های ارتباطاتی، فارغ از چارچوب‌های سنتی خشک و دیوان‌سالارانه، فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی به فرصتی بزرگ برای کم‌کردن فاصله‌های زمانی و مکانی در ارتباطات و به‌اشتراک‌گذاری نظرات تبدیل شده است».
انتقادها از شبکه ملی اطلاعات متوجه کدام سازمان است؟
پایگاه خبری راد: انتقاد به روند تکمیل شبکه ملی اطلاعات در حالی متوجه مسوولان ارتباطی کشور شده که به اعتقاد آن‌ها، تمامی این وظایف صرفا برعهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیست و البته این وزارتخانه در بخش زیرساخت به دستاوردهای خوبی رسیده است.
الکترونیکی شدن اسناد پزشکی برای راحتی مردم
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات گفت: باید ببینیم هدف ما از استقرار دولت الکترونیک و نظام سلامت الکترونیک چیست؛ یکی از اهداف ما برای اجرای نظام سلامت الکترونیک، کمک به متولی و مسئول سلامت یعنی وزارت بهداشت برای بهبود مدیریت سلامت است.
قیمت‌های فعلی اینترنت تا کجا دوام می‌آورد؟
پایگاه خبری راد: مسؤولان ارتباطی ایران در حالی از تلاش برای ثبات قیمت‌های اینترنتی صحبت می‌کنند که ارائه‌دهندگان اینترنت ثابت می‌گویند با همین قیمت‌ها هم دچار مشکل هستند و توسعه‌نیافتگی خود را به‌دلیل دامپینگ اپراتورهای سیار می‌دانند.
ایران به‌دنبال تحقق اینترنت ۲۰ مگابیتی با فیبر نوری
پایگاه خبری راد: برای دسترسی ۸۰ درصد خانوارهای ایرانی به اینترنت با سرعت ۲۰ مگابیت بر ثانیه که تکلیف آن در برنامه ششم توسعه آمده است، باید به سمت فناوری‌های جدیدی مانند فیبر نوری رفته و آن را با ADSL جایگزین کنیم.
اینترنت شهرستان پلدختر تا فردا وصل می‎شود
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اینترنت شهرستان پلدختر تا فردا وصل می‎شود.
وقتی اتصال به وای‌فای رایگان، گران تمام می‌شود!
پایگاه خبری راد: کارشناسان امنیت سایبری خطاب به کاربران توصیه کرده و هشدار داده‌اند که به هیچ عنوان از اینترنت وای‌فای رایگانی که در اماکن عمومی ارائه می‌شود، استفاده نکنند چرا که خطرات متعددی را برای آنها به وجود خواهد آورد.
امسال اینترنت گران نمی‌شود
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ابراز امیدواری کرد با تمهیداتی که اندیشیده خواهد شد قیمت اینترنت هم در حوزه اینترنت ثابت و هم موبایل افزایش پیدا نکند.
آماری از ریشه دواندن نسل‌ سه و چهار در اینترنت پهن‌باند
پایگاه خبری راد: درحالی که اینترنت ثابت در سال‌های گذشته نتوانسته به توسعه‌ی لازم دست یابد، نسل‌های سه و چهار اینترنت رو به رشد هستند و در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد کاربران اینترنت پهن‌باند، از اینترنت نسل سه و چهار استفاده می‌کنند.
چند درصد از مردم ایران اینترنت دارند؟
پایگاه خبری راد: تعداد مشترکان اینترنت در ایران طی سال‌های اخیر به بیش از ۷۱ میلیون رسیده که ضریب نفوذ اینترنت را به بیش از ۸۶ درصد رسانده است.
نخستین نمایشگاه ICT افغانستان با مشارکت ایران برگزار می‌شود
پایگاه خبری راد: نخستین نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات افغانستان با هدف ایجاد همکاری‌های مشترک میان شرکت‌های ایرانی و افغانستانی، با مشارکت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران برگزار می‌شود.
راهکاری برای دور زدن تحریم های اینترنتی
پایگاه خبری راد: در حالی که دور جدید تحریم‌ها علیه ایران آغاز شده است، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات راهکاری برای مواجهه با تحریم‌ها ارائه داده که بازی‌ها و خدماتی که برای ایران تحریم شده را دور می‌زند.
آخرین آمار بازی‌های موبایلی در ایران
پایگاه خبری راد: از جامعه‌ بازیکنان بازی‌های رایانه‌ای در ایران، اکثر کسانی که بازی‌های موبایلی را تجربه می‌کنند، برای بازی کردن، بیشتر از گوشی‌های موبایل استفاده می‌کنند تا تبلت و در بین بازی‌های پرطرفدار، یک بازی ایرانی نیز قرار دارد.