22:41 | جمعه 15 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

دریای سرخ

پادشاه عربستان طرح پسرش برای عرضه سهام شرکت "آرامکو" را متوقف کرد
پایگاه خبری راد: پادشاه عربستان رویای ولیعهد عربستان در مورد شرکت نفت "آرامکو" را برهم زد، به طوریکه سه منبع مرتبط و آگاه به مسائل عربستان سعودی فاش کردند، ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان و پدر ولیعهد جوان این کشور این رویا را برهم زده است.
دیدار وزرای خارجه مصر و سودان برای هماهنگی نشست سران
پایگاه خبری راد: قاهره روز سه شنبه ۲۸ اوت میزبان نشست وزاری خارجه سودان و مصر برای هماهنگی دیدار روسای جمهور دو کشور در ماه اکتبر خواهد بود.
90 درصد تجارت ایران به تنگه هرمز وابسته است/بستن هرمز به سود ایران نیست
پایگاه خبری راد: یک کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه از 10 قلم کالای صادراتی هفت قلم وابستگی مستقیمی به تولید نفت دارد، گفت: با احتساب درآمد 50 میلیارد دلاری ایران از فروش مستقیم نفت، می‌توان گفت که 80 درصد درآمدهای ارزی ایران از محل تولید و صادرات نفت و گاز است.
عربستان انتقال نفت از تنگه باب‌المندب را ازسرگرفت
پایگاه خبری راد: عربستان انتقال نفت از طریق تنگه باب‌المندب را از امروز (شنبه) از سرگرفت.
کاهش قیمت نفت برنت در پی تداوم جنگ تجاری
پایگاه خبری راد: بهای معاملات نفت روز دوشنبه جهت یکسانی نداشتند و در حالی که نفت آمریکا پس از چهار هفته کاهش، رو به افزایش گذاشت، نفت برنت در نتیجه تنش‌های تجاری که روی بازارها تاثیر منفی گذاشته بود با کاهش قیمت روبه‌رو شد.
آنچه باید درباره تنگه هرمز بدانید
پایگاه خبری راد: چندی پیش رئیس جمهوری، حسن روحانی، در سخنرانی خود در سوئیس گفت: «معنی ندارد که نفت ایران صادر نشود و آن وقت نفت منطقه صادر شود». این یک تهدید تلویحی بود که در واکنش به ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر به صفر رساندن صارات نفت ایران مطرح شد. اما چطور ایران می‌تواند «ابرقدرت»های جهان را تهدید کند؟
مهمترین گلوگاه‌های جهان برای تجارت نفت کدامند؟
پایگاه خبری راد: در حالی که همه در بحبوحه تنشهای رو به رشد میان آمریکا و ایران به تنگه هرمز چشم دوخته اند، گلوگاه دیگری در طرف دیگر شبه جزیره عربستان اکنون خبرساز شده است.
پایان صعودی قیمت نفت در هفته پر حادثه
پایگاه خبری راد: بهای معاملات نفت روز جمعه به دنبال اظهارات وزیر انرژی روسیه که از احتمال تولید بیشتر نفت اوپک پلاتس خبر داد افزایش سه روزه خود را متوقف کرد و در قیمت پایین‌تری ایستاد.
روند صعودی سه روزه نفت متوقف شد
پایگاه خبری راد: بهای نفت پس از سه روز افزایش، در معاملات آرام روز جمعه کاهش یافت اما توقف حمل نفت عربستان از یک مسیر کشتیرانی استراتژیک، کاهش ذخایر نفت آمریکا و تنشهای تجاری میان واشنگتن و اروپا مانع ریزش بیشتر قیمتها شد.
صعود قیمت نفت در پی توقف حمل نفت سعودی از تنگه باب‌المندب
پایگاه خبری راد: قیمت نفت پس از اینکه عربستان سعودی حمل نفت از طریق تنگه استراتژیک باب المندب در دریای سرخ را متوقف کرد و همچنین انتشار آمار کاهش ذخایر نفت خام آمریکا، در معاملات روز پنجشنبه برای سومین روز صعود کرد.
صادرات نفت عربستان از تنگه باب‌المندب متوقف شد
پایگاه خبری راد: عربستان سعودی اعلام کرد حمل نفت از طریق خط کشتیرانی استراتژیک باب المندب دریای سرخ را در پی حمله حوثی های یمن به دو نفتکش بزرگ، موقتا متوقف کرده است.
افزایش قیمت نفت با بسته شدن تنگه باب المندب
پایگاه خبری راد: امروز قیمت نفت در بازارهای جهانی به دلیل بسته شدن تنگه باب المندب و متوقف شدن حمل و نقل نفت سعودی‌ها، افزایش یافت.
قیمت نفت در 4 مرداد ماه
پایگاه خبری راد: قیمت نفت پس از اینکه عربستان سعودی حمل نفت از طریق تنگه باب المندب در دریای سرخ را متوقف کرد و همچنین انتشار آمار کاهش ذخایر نفت خام آمریکا، در معاملات روز پنجشنبه برای سومین روز صعود کرد.
هشدارهای مدیریت آب گوش شنوا ندارد/ فرافکنی نکنیم
پایگاه خبری راد: رییس اندیشکده اقلیم و آمایش سرزمین ضمن تاکید بر تدوین «برنامه جامع آمایش سرزمین» برای خروج از بحران آب گفت: متاسفانه نسبت به هشدارهای جدی دانشمندان مدیران محیط زیست و مدیران منابع آب گوش شنوایی ندارند و برخی مسئولان به جای تکیه بر توان و تجربه عالمان این علوم اقدام به فرافکنی و انحراف افکار عمومی می کنند.
آغاز برگی جدید در روابط اریتره و اتیوپی با پایان بحران نظامی ۲۰ ساله دو طرف
پایگاه خبری راد: نخست وزیر اتیوپی روز (دوشنبه) همراه با رئیس جمهور اریتره بیانیه اسمره را برای آغاز مرحله‌ای جدید در روابط دو کشور به امضا رساندند.