09:42 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

خدمات مهندسی

‌تصویربرداری از خیابان‌ها با ژئو رادار سه‌بعدی ایرانی
پایگاه خبری راد: پژوهشگران یکی از شرکتهای دانش‌بنیان موفق به ساخت سامانه ژئو رادار سه‌بعدی‌ شدند که کارکرد آن تصویربرداری از محیط‌های شهری و خیابان‌ها برای به نقشه درآوردن لوله‌ها و شریان‌های حیاتی است.‌
دستگاه‌هایی که تن به شفافیت نمی‌دهند!
پایگاه خبری راد: همیشه وقتی صحبت از شفافیت به میان می‌آید، فورا شرایط کشورمان را با کشورهایی مقایسه می‌کنیم که در آنها از هر سازمانی هر اطلاعاتی که بخواهیم به ما می‌دهد و بعد می‌گوییم دلیل پیشرفت آن کشورها همین است.
تمام شدن بازسازی راه‌آهن جنوب
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن معتقد است باوجود تمام مسائل اقتصادی موجود، درطول سال‌های گذشته اقدامات قابل قبولی درعرصه توسعه و بازسازی خطوط ریلی صورت گرفته و بسیاری از این طرح‌ها ادامه خواهد داشت.
جدیدترین واگذاری‌های دولتی اعلام شد
پایگاه خبری راد: سازمان خصوصی‌سازی در مهر امسال، دو مزایده برای واگذاری یک جایگاه سوخت و دو شرکت برگزار می‌کند.
ایران مسیر ترانزیت بین المللی را ۲۴ روز کوتاه می‌کند
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن از رسیدن کار راه‌آهن قزوین–رشت به مراحل پایانی خود خبر داد و گفت: این ابرپروژه ملی در نیمه دوم سال توسط مقام‌های ارشد کشور افتتاح رسمی می‌شود.
اختصاص ۱۵ میلیارد ریال برای بازسازی مسکن مهرهای آسیب دیده در زلزله کرمانشاه
پایگاه خبری راد: مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از تامین مالی ۱۵ میلیارد ریالی و سازماندهی خدمات فنی- مهندسی مشاوران و عوامل اجرایی به کار گرفته در پروژه بازسازی و بهسازی مسکن مهرهای آسیب دیده مناطق زلزله زده سرپل ذهاب و اسلام آباد غرب خبر داد.
به زور نمی‌توان به مردم خدمات ارائه داد/ تهران جنگل ساختمانی است
پایگاه خبری راد: وزیر راه و شهرسازی گفت: به عنوان کسی که سال‌ها عضو نظام مهندسی و عضو شورای مرکزی این سازمان بوده‌ام می‌گویم به پیر، به پیغمبر اگر کار نظام مهندسی با میل و رغبت بهره‌بردار نباشد، به زور نمی‌توان خدمتی را به مردم فروخت.
می‌خواهیم خودمان ناظر انتخابات خودمان باشیم
پایگاه خبری راد: هشتمین انتخابات هیات مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان در حالی سال جاری برگزار می شود که این سازمان پیشنهاد داده اختیار اجرایی و نظارت بر انتخابات از سوی وزارت راه و شهرسازی به شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی واگذار شود.
آمار مهندیسن از ساخت و ساز بیشتر است
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان نظام مهندسی مازندران گفت: برگزاری رویداد بین المللی توسعه مهندسی و ساخت می‌تواند تصویری شفاف از وضعیت جامعه مهندسی و قابلیت فنی و اجرایی آنها دریافت کند.
آیا نظام مهندسی قافیه را باخته است؟
پایگاه خبری راد: تعلیق پروانه اشتغال به کار رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران واکنشهایی را در بدنه این سازمان به دنبال داشت اما به نظر نمی رسد غیر قابل بازگشت باشد.
پروانه اشتغال رییس نظام مهندسی تهران تعلیق شد
پایگاه خبری راد: به دنبال عدم تمکین رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران از بخشنامه‌های عباس آخوندی، وزارت راه و شهرسازی پروانه اشتغال به کار حسن قربان‌خانی رییس این سازمان را تعلیق کرد.
هوش مصنوعی؛ تکنیکی برای مقابله با تهدیدات امنیتی
پایگاه خبری راد: هوش مصنوعی درواقع برنامه‌ریزی هوشمند برای ماشین‌ها و ربات‌های الکترونیکی است تا طبق سناریویی از پیش تعیین شده به جریانات پیش رو پاسخ دهند؛ قابلیتی که می‌توان آن را برای مقابله با تهدیدات امنیتی در فضای شبکه در اختیار گرفت.
الان وقت پیدا کردن مقصر نیست!
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: قصور هر دستگاه در جریان زلزله اخیر باید بعد از مقطع احساسی فعلی و در یک فضای کارشناسی بررسی شود.
ساخت‌وساز با فروش امضای مهندسان متوفی!
پایگاه خبری راد- نایب رییس انجمن انبوه سازان استان تهران با بیان اینکه تخلف امضا فروشی شایع شده است گفت: بررسی ها نشان می دهد که حتی بعضا با فروش امضای مهندسان متوفی ساخت وساز صورت می گیرد.
بافت قدیم تهران محل بزهکاری شده است
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصاد مسکن با بیان این‌که نماد تهران قدیم از ساکنان قدیمی خالی شده و محل تجمیع آسیب‌های اجتماعی شده است گفت: برخورد با بافت‌های چهارگانه ناکارآمد نمی‌تواند یکسان باشد و هرکدام رفتار خاص خود را می‌طلبد.