07:52 | شنبه 14 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

خدمات مسافرتی

از دردسرهای «مالیات بر ارزش افزوده» تا برخوردهای پلیسی
پایگاه خبری راد: رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران به نحوه محاسبه و دریافت مالیات بر ارزش افزوده که هزینه تمام شده سفر گران‌تر کرده است، انتقاد کرد و گفت: مطابق قانون بسیاری از خدمات از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف‌اند اما مأموران مالیاتی آن‌ها را لحاظ و دریافت می‌کنند.
چرا فروش آنلاین بلیت مدام قطع می‌شود
پایگاه خبری راد: تعدادی از دفاتر خدمات مسافرتی، هوایی و گردشگری و سامانه‌های فروش خدمات سفر، همزمان با آغاز پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی، در نامه‌ای به قطع مکرر سیستم فروش آنلاین بلیت قطار اعتراض کرده و از «رجا» درخواست پیگیری کرده‌اند.
تهدید حذف بلیت‌های چارتر برای سفر
پایگاه خبری راد: رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی با تاکید بر این‌که پرواز چارتر واقعی، قیمت بلیت و یا سفر هوایی را بالا نمی‌برد، گفت: اگر پروازهای چارتری و گروهی حذف شود، گردشگری تعطیل می‌شود، انگیزه برای سفر از بین می‌رود و دیگر کمتر می‌توان تب سفر ایجاد کرد.
سفر ارزان!
پایگاه خبری راد: «سفر ارزان»، طرحی است که به تازگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درباره آن کلیاتی را اعلام کرده اما هنوز سازوکار اجرایی آن را مشخص و عمومی نکرده است. با این‌حال انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران که یک طرف قضیه این طرح است، اعلام کرد: شرکت‌های هواپیمایی و هتل‌ها باید پای کار باشند تا بتوان این طرح را به نتیجه رساند.
اخلال در ترانسفر پول‌های گردشگری به ایران
پایگاه خبری راد: رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران از اخلال در نقل و انتقال‌های مالی تورهای گردشگری خبر داد.
 ارزان‌فروشی بلیت هواپیما موجب جنجال در آژانس های مسافرتی!
پایگاه خبری راد: اعتراض به ارزان‌فروشی بلیت هواپیما در یکی از وب‌سایت‌های فروش اینترنتی که از هفته پیش شکلی رسمی به خود گرفت، امروز نیز با تجمع تعدادی از آژانس‌های مسافرتی بدون فرجام ادامه پیدا کرد.
گرو نگه داشتن مدارک هویتی در هتل‌ها "خلاف قانون" است
پایگاه خبری راد: نگه داشتن اسناد هویتی در مراکز اقامتی رسمی کشور همچون هتل از دو سال پیش منع قانونی شده است، با این حال هتل‌ها اصرار دارند خلاف این قانون رفتار کنند.
بازار سیاه بلیت پروازهای اربعین راه افتاد
پایگاه خبری راد: رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی نسبت به فروش بلیت پروازهای اربعین با قیمت‌های نامتعارف و گران‌تر از نرخ مصوب هشدار داد.
جنجال برای ۱۷ هزار تومان
پایگاه خبری راد: پس از گذشت شش‌ماه از اجرای قانون پرچالش عوارض خروجی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درحالی سهم خود را اعلام کرد که محاسبات سرانگشتی، از اعدادی متناقض و خارج از مصوبات دولت و مجلس پرده برمی‌دارد.
شیطنتی پشت قیمت بلیت هواپیما است؟ /ریزش سفرهای خارجی ادامه دارد
پایگاه خبری راد: دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران گفت: کاهش قیمت بلیت هواپیما ظاهر قضیه است، چون شرکت‌های هواپیمایی با عناوین مختلف از جمله «مالیات اضافی»، نرخ‌ها را افزایش داده‌اند که تحت تاثیر آن، حجم سفر ایرانی‌ها در مسیرهای پرمسافر نیز به کمتر از نصف رسیده است.
 ارزان‌فروشی کاذب پروازهای خارجی پایان یافت
پایگاه خبری راد: خطوط هوایی خارجی که از یک هفته پیش، قیمت سفرهای هوایی را کاهش دادند، از امروز به شرایط عادی برمی‌گردند و دوباره بلیت‌ها را با «ارز آزاد» محاسبه می‌کنند.
ارز پایین آمد، بلیت هواپیما بالا ماند
پایگاه خبری راد: رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران گفت: افت ارزش ارز هنوز بازار سفرهای هوایی را تحت تاثیر قرار نداده و کاهش قیمتی که چند روز گذشته در بلیت هواپیما رخ داده صرفا به عرضه و تقاضا در این فصل مربوط می‌شود.
بلایی که شرکت‌های هواپیمایی بر سر «سفر» مردم می‌آورند
فروش بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی و خارجی از ۴۰ تا ۷۰ درصد کاهش داشته است، نه تنها سفرهای توریستی بلکه بیزنسی هم کمتر شده است. طرفداران صندلی‌های «بیزنس و فرست کلاس» هم دیگر ترجیح می‌دهند با اکونومی‌ها سفر کنند.
جهانگردی، دور دنیا با یک کلیک نیست!
پایگاه خبری راد: «گردشگری مجازی، دور دنیا با یک کلیک فقط نیست! بلکه ابزاری است که توسط آن، یک گردشگر بتواند در کم ترین زمان، با کم ترین امکانات، هزینه و دانش، ظرفیت های گردشگری یک کشور را شناسایی و با یک برنامه هدفمند و طرح هدایت گر، از سوی دولت و آژانس ها و مراکز مربوطه، به مکانی خاص مسافرت کند.»
گرانی به سفر اربعین سرایت کرد
پایگاه خبری راد: عضو انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی تهران از قیمتی که برای بلیت پروازهای اربعین تعیین شده است، انتقاد کرد و هشدار داد: قیمت‌های تعیین شده برای ویزا و حمل و نقل، سفر اربعین امسال را گران خواهد کرد و این یعنی مردم کمتری در این مراسم شرکت می‌کنند.