00:55 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

خدمات الکترونیک

وضعیت ارتباطی دانش‌آموزان چگونه است؟
نماد برتر- با وجود عدم دسترسی تمامی دانش‌آموزان کشور به ارتباطی پایدار و باکیفیت و جا نماندن از تحصیل، امروز ۹۵ درصد مدارس و حدود ۹۰ درصد دانش‌آموزان کشور به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل شده‌اند.
خدمت جدید شرکت بورسی و اپراتور اول برای مشترکان تلفن همراه در دوران کرونا
نماد برتر- شرکت بورسی همراه اول با امکان جدید همراه‌یار را به مشترکان خدمات در محل ارائه می‌دهد تا دیگر نیازی به مراجعه انجام برخی امور مربوط به سیم‌کارت به دفاتر خدمات الکترونیک نباشد .
ثبت‌نام غیرحضوری کارگران در بانک رفاه کلید خورد
نماد برتر- با امضای تفاهم نامه میان معاونت روابط کار وزارت کار و بانک رفاه کارگران، امکان مراجعه کارگران و کارفرمایان به شعب بانک رفاه در تمام کشور به منظور انجام ثبت نام و احراز هویت غیرحضوری به وجود آمد.
جزئیاتی از محدودیت‌‌های شنبه به بعد با ۱۰۰ شهر نیمه تعطیل
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ، جزئیاتی از محدودیت‌‌های جدید را که از شنبه اعمال می شود را تشریح کرد و از وضعیت هشدار ۱۰۰ شهر از جمله تهران خبر داد .
سومین سایت ۵G ایران، در دانشگاه تربیت‌مدرس راه‌اندازی شد
نماد برتر- ایرانسل سومین سایت نسل پنجم ایران را در دانشگاه تربیت‌مدرس راه‌اندازی کرد. مدیرعامل ایرانسل در مراسم راه‌اندازی این سایت، توسعۀ فناوری ۵G را سنگ بنای اقتصاد دیجیتال برشمرد. رئیس دانشگاه تربیت‌مدرس نیز، پیشتازی ایرانسل در حوزه ۵G را موجب افتخار و غرور ملی دانست.
ارائه خدمات بانکی تعطیلی ندارد
نماد برتر- دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی با تاکید براینکه خدمات دهی بانک‌ها تعطیلی ندارد، گفت: همانطور که بانک‌ها در تعطیلات رسمی چون عید نوروز خدمات خود را به مردم ارائه می‌دهند، در صورت تعطیلی به جهت جهش ویروس کرونا هم دستورالعمل تعطیلی خود را بر سایت بار گذاری و باجه کشیک مشخص می‌کنند.
شبکه ملی به معنای محدودیت دسترسی به اینترنت نیست
نماد برتر- دبیر نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی استان فارس با اشاره به واکنش‌های برخی در مقابل طرح موضوع ایجاد شبکه ملی اطلاعات، لزوم ارتقاء آگاهی مردم نسبت به این شبکه را یادآور و متذکر شد که همه باید بدانند که معنی ایجاد شبکه ملی اطلاعات، محدود کردن دسترسی به فضای اینترنت یا اینترنت داخلی و محدود بدون ارتباطات بین‌المللی نیست.
تعرفه خدمات ابلاغ‌شده دستگاه‌ها به دفاتر پیشخوان منتشر شد
نماد برتر- مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات از تعیین تعرفه ۲۵۰ خدمت دستگاههای اجرایی و ابلاغ آن به دفاتر پیشخوان خدمات دولت و ICT روستایی خبر داد.
تمام خدمات برق غیرحضوری می شود
نماد برتر- آنطور که مسوولان برقی اعلام کردند از آذرماه تمام خدمات برقی غیر حضوری می شود و نیازی به مراجعه مشترکان به شرکت های توزیع برق نیست.
آغاز افزایش کارمزد خدمات بانکی از آذرماه
نماد برتر- طبق اعلام بانک مرکزی بخشنامه تغییرات اعمال شده در کارمزد خدمات بانکی به بانک‌ها ابلاغ شده است و از اول آذر ماه اجرا می‌شود.
باید قوانین متناقض را از سر راه حکمرانی فضای مجازی برداریم
نماد برتر- به گفته کارشناسان، ضرورت تحقق دولت الکترونیکی، تدوین قوانین در حوزه فضای مجازی، اصل شفافیت و آزادسازی داده‌هاست و باید قوانین متناقض را از سر راه حکمرانی فضای مجازی برداریم.
لزوم اتخاذ تصمیم های قاطع، اقناع افکار عمومی و همکاری همگانی
نماد برتر- حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در دیدار حضوری با رئیس جمهور و اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا، ضمن قدردانی از عملکرد این ستاد، توصیه‌های مهمی را بیان و بر لزوم اتخاذ تصمیم‌های قاطع و حاکمیتی، اقناع افکار عمومی و همکاری همه دستگاهها و آحاد مردم برای مقابله با وضعیت تأسف‌بار ویروس عالم‌گیر کرونا تأکید کردند.
ضرورت استفاده از ظرفیت‌های علمی دانشگاهی در زمینه سلامت نیروی کار و خدمات الکترونیکی
نماد برتر- معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تفاهم‌نامه منعقده این معاونت با دانشگاه علم و فرهنگ جهاد دانشگاهی، گفت: آمادگی داریم در قالب این تفاهم‌نامه از ظرفیت‌های علمی دانشگاه در زمینه سلامت نیروی کار و خدمات الکترونیکی به جامعه هدف خود استفاده کنیم.
محدودیت‌ها و شرایط دورکاری کارکنان تهران اعلام شد
نماد برتر- معاون استانداری تهران در اطلاعیه ای به فرمانداری‌های سطح استان از اعمال محدودیت‌های کرونایی و شرایط دورکاری کارکنان خبر داد.
پدیده نوظهور رمزارزها و مصائب آن برای جامعه
نماد برتر- عضو هیات مدیره انجمن بلاکچین مشهد گفت: ساخت ارز رمزنگاری ‌شده و دیجیتال کمتر از یک ساعت زمان می‌برد، بنابراین افراد سودجو با استفاده از این موضوع اشخاصی که قصد یک‌شبه پولدار شدن دارند را طعمه خود قرار می‌دهند.