20:51 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

خاک ایران

نذر برای رفع عطش برخی نقاط ایران
پایگاه خبری راد: کمپین ملی «نذرآب» در سراسر استان مازندران با هدف جمع آوری کمک های مردمی برای هموطنان تحت تاثیر خشکسالی در استان سیستان و بلوچستان در حال اجراست در صورتی که مازندران خود با بحران آب دست و پنجه نرم می کند، حال این طرح در وضعیت کنونی تا چه میزان مثبت ارزیابی می شود؟
فضای مجازی نباید به ابزار نفوذ و سلطه فرهنگی دشمنان تبدیل شود
پایگاه خبری راد: معاون دادستان کل کشور گفت: با توجه به فرمایشات رهبری، دشمن در بستر فضای مجازی با تولید و ترویج شبهات و همچنین تولید محتوای ضد عفت و حیا به دنبال انحراف جوانان مومن و دریدن پرده های حیاست؛ لذا نباید این فضای غیر قابل کنترل و غیر منضبط در اختیار دشمن رها شود تا به ابزار نفوذ و سلطه فرهنگی آنان مبدل گردد.
پیش‌قرارداد حقی را برای دریافت غرامت از خودروسازان فرانسوی ایجاد نمی‌کند
پایگاه خبری راد: یک عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وقتی توافقات خودروسازان فرانسوی و ایرانی در مرحله قرارداد و پیش‌قرارداد باقی مانده باشد طرف ایرانی نمی‌تواند شکایتی برای دریافت غرامت از طرف فرانسوی داشته باشد.
«سرمایه‌گذاری‌های فیزیکی» غرامت خودروسازان فرانسوی به ایران است
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در صورت رفتن "پژو سیتروئن" و "رنو" از ایران قیمت خودروهای این شرکتها در بازار ایران افزایش خواهد یافت که برای جبران کسری‌های احتمالی و تامین نیاز مشتریان داخلی می‌توان با تغییر استراتژی خودرویی، خودروهای چینی را جایگزین کنیم.
ایران بخشی از سپرده‌های ارزی خود در آلمان را خارج می‌کند
پایگاه خبری راد: کشورهای اروپایی به‌دنبال یافتن راه‌هایی برای دور زدن تحریم‌های ثانویه آمریکا و تداوم همکاری‌های خود با ایران هستند.
ارائه راهکارهای علمی برای آلودگی‌های آب‌، خاک و هوا در پژوهشگاه شیمی
پایگاه خبری راد: به همت پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی کنفرانس ملی فرآیندهای پالایش آب، هوا و خاک با هدف ارائه راهکارهای علمی برای چالش‌های زیست محیطی در این زمینه برگزار شد.
احیای جاده ابریشم، این بار از مسیر شمال
پایگاه خبری راد: توسعه زیرساخت‌های ترانزیتی ایران در طول سال‌های گذشته که در کنار افزایش سطح نفوذ اقتصادی و سیاسی کشور در منطقه اتفاق افتاده، باعث شده بسیاری از ظرفیت های مغفول مانده در طول سال‌های گذشته این بار به شکلی جدی‌تر دنبال شود و در این بین احیای جاده ابریشم یکی از این اولویت‌هاست.
سرنوشت نفت در ایران از سر نوشته می‌شود
پایگاه خبری راد: هیچ چیز مانند سرنوشت صنعت نفت ایران روایتگر چالش‌ها و فراز و فرودهای ناشی از تحولات سیاسی نیست؛ صنعتی که پرونده قطور آن پر از تغییر مسیر بوده و از زمان پیدایش آن تا کنون گاهی عوامل داخلی یا سیاست‌های خارجی مانع به پایان رسیدن راهی شده اند که این صنعت در پیش گرفته بود.
روسیه به دنبال افزایش تجارت با ایران
پایگاه خبری راد: نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور همکاری های اقتصادی از وزارت حمل و نقل این کشور خواست تا تعاملات بازرگانی با ایران را تعمیق دهد.
ورود آزمایشی نخستین قطار باری از سن‌پترزبورگ به آستارا
پایگاه خبری راد: لحظاتی پیش نخستین رام قطار باری با شش واگن از سن پترزبورگ روسیه و عبور از جمهوری آذربایجان، وارد بارانداز ریلی آستارا در خاک جمهوری اسلامی ایران شد.
مشارکت گازپروم در طرح گاز مایع در ایران
پایگاه خبری راد: گازپروم در نظر دارد تا در طرح گاز مایع در ایران مشارکت کند.
سالی ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی تغییر کاربری می‌دهند
پایگاه خبری راد:رئیس انجمن علوم خاک ایران گفت: سالانه ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور تغییر وضعیت می‌دهند که تداوم این روند امنیت غذایی را دچار مشکل خواهد کرد.
جزئیات بیمه زائران اربعین حسینی
پایگاه خبری راد: بیمه ایران تمام زائران اربعین حسینی که بصورت انفرادی یا گروهی بصورت قانونی از کشور خارج می شوند را بیمه می کند.
افق‌های جدید ترانزیتی ایران و ترکیه/ راننده‌های ایرانی بالاخره خسارت می‌گیرند
پایگاه خبری راد: چند ماه پس از پایان ناآرامی‌های سیاسی در ترکیه که منجر به خسارت دیدن تعدادی از رانندگان ایرانی شد، سرانجام حضور وزیر راه و شهرسازی ایران در این کشور و مذاکره با مقامات ترکیه‌ای باعث شد این دولت پس از چند ماه مقاومت اعلام کند که به رانندگان ایرانی خسارت خواهد داد.
پایان عطش ١٠ ساله هورالعظیم
پایگاه خبری راد: هورالعظیم تالابی است که در ماه‌های اخیر اخبار ضد و نقیض درباره آن منتشر شد. برخی معتقد به آبگیری ۷۰ تا ۷۵ درصدی آن بودند و برخی این ادعا را دروغی بیش تصور نمی‌کردند.
صفحه قبل | صفحه بعد