07:47 | يكشنبه 8 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

خانوار ایرانی

بسته حمایتی دولت تا حدودی کاهش قدرت خرید را جبران می‌کند
پایگاه خبری راد: ماه گذشته دولت از تهیه چند «بسته حمایتی، جبرانی و معیشتی» برای اقشار مختلف مردم به منظور کاهش فشارهای اقتصادی خبر داد که بررسی آن تا به امروز طول کشیده و هنوز به صورت رسمی توزیع آن اعلام و آغاز نشده است، البته اواخر هفته گذشته در جلسه غیرعلنی مجلس، توزیع یارانه نقدی ۶۰۰ هزار تومانی برای ۲۰ میلیون نفر از مردم با حقوق زیر سه میلیون تومان و یارانه نقدی ۱۰۰ هزار تومانی برای ۱۱ میلیون نفر تحت پوشش نهادهای حمایتی مطرح شد.
بلایی که شرکت‌های هواپیمایی بر سر «سفر» مردم می‌آورند
فروش بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی و خارجی از ۴۰ تا ۷۰ درصد کاهش داشته است، نه تنها سفرهای توریستی بلکه بیزنسی هم کمتر شده است. طرفداران صندلی‌های «بیزنس و فرست کلاس» هم دیگر ترجیح می‌دهند با اکونومی‌ها سفر کنند.
ایرانی‌ها واقعا بیش‌تر از مردم دنیا برق مصرف می‌کنند؟
پایگاه خبری راد: مصرف و قیمت برق در کشورهای مختلف متفاوت است که این موضوع نیز به عوامل متفاوتی بستگی دارد اما مهم آن است که کدام کشور توانسته برای تامین نیاز خود بیشتر به سمت انرژی‌های پاک گرایش پیدا کند.
جمله‌ای که این روزها در بازار زیاد شنیده می‌شود...
پایگاه خبری راد: «زودتر برو بخر، میگن دیگه نیست!» این جمله از جملاتی است که این روزها زیاد شنیده می‌شود؛ به جز این، در روزهای اخیر اتفاقاتی را هم شاهد هستیم که در طول سال‌های گذشته نمونه‌اش را به یاد نمی‌آوریم؛ حذف تخفیف‌های فروشگاه‌های بزرگ تا خودداری از فروش بیش از تعداد مشخصی کالای اساسی از نمونه‌های این رخدادهاست.
گرانی نهاده‌های دامی و افزایش بی‌رویه قیمت شیر خام
پایگاه خبری راد: چندی پیش قیمت انواع لبنیات و شیر خام رسماً افزایش یافت و انجمن صنایع لبنی نرخ‌های جدید این محصولات را که افزایش چشمگیری هم داشت به کارخانه‌های زیر مجموعه خود اعلام کرد.
اراده‌ای برای ارزان‌سازی قیمت بلیت هواپیما وجود دارد؟
پایگاه خبری راد: در حالی وزیر راه معتقد است، حفظ صنعت هوانوردی مهم‌تر از قیمت بلیت پروازها است که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری باور دارد افزایش قیمت‌ بلیت هواپیما به نفع صنعت حمل‌ونقل نیست، همان‌طور که کارشناسان گردشگری در دو هفته اخیر پس از افزایش قیمت‌ها درباره ریزش مسافران پروازی، کاهش فعالیت شرکت‌های هواپیمایی در برخی مسیرهای داخلی و خارجی و حتی حذف مسیر ایران توسط ایرلاین‌های خارجی در آینده‌ای نزدیک، هشدار جدی داده‌اند.
بانک‌ها درگیر رکود صنعت ساختمان شدند
پایگاه خبری راد: رئیس کارگروه تخصصی اقتصاد کلان اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران با اشاره به این‌که بانک های کشور نیز درگیر رکود صنعت ساختمان شدند، گفت: در چند سال اخیر مرکز سرمایه‌گذاری توسط بانک ها به سمت بازار مسکن چرخید و با ایجاد رکود، سرمایه گذاری آنها بازگشتی نداشت.
محکوم کردن ایرانی‌ها به پرمصرفی براساس آمار شبهه‌دار؟
پایگاه خبری راد: درحالی که مسئولان صنعت برق همواره تاکید دارند سرانه مصرف برق در کشور بالاتر از استانداردهای جهانی است، چندی پیش آماری از سوی شورای جهانی انرژی در مورد سرانه مصرف برق در کشورهای مختلف منتشر شد که نشان می‌داد ایران جزو کشورهای کم مصرف برق در بین دیگر کشورها است، اما بر اساس تعبیر جدیدی که سخنگوی صنعت برق از آمار دارد، انگشت اتهام هنوز به‌سوی مصرف‌کنندگان نشانه رفته است.
شمار بازیکنان بازی‌های رایانه‌ای کشور به ۲۸ میلیون نفر رسید
پایگاه خبری راد: طبق یافته‌های گزارش نمای باز سال ۱۳۹۶ از جمعیت ۸۱ میلیون نفره کشور ایران از هر ۱۰۰ ایرانی ۳۵ نفر بازیکن هستند؛ به این ترتیب ۲۸ میلیون نفر بازیکن در ایران وجود دارد.
مردم نگران تامین کالاهای ضروری نباشند/ بورس ارز برای تبادلات مردم تشکیل می‌شود
پایگاه خبری راد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تشکیل بازار ثانویه بورس ارز برای سهولت تبادلات مردم خبر داد و گفت: با وجود فشارها و تحریم‌ها نه تولید نفتمان کم شده و نه فروش نفت پایین آمده است؛ مردم مطمئن باشند کالاها و مایحتاج ضروری آن‌ها با همین قیمت تامین خواهد شد.
ایرانی‌ها پارسال چقدر خوراکی خریدند؟
پایگاه خبری راد: آنگونه که اطلاعات مرکز آمار می‌گوید، ایرانیان در ۹ ماهه نخست سال به قیمت جاری ۴۷۴ هزار و ۵۴۱ میلیارد تومان صرف خرید کالاهای خوراکی و غیرخوراکی کرده‌اند که از این میزان ۱۲۱ هزار و ۷۹ میلیارد تومان صرف خوراکی‌ها شده است.
نظارت کافی نیست، نانوایی‌ها جولان می‌دهند
پایگاه خبری راد: با وجود این‌که سال‌هاست نانوایی‌ها در صدر جدول نارضایتی‌ها و شکایات مردمی قرار دارند، نه تنها سازوکار نظارت تغییر نکرده بلکه نهادهای ناظر توپ نظارت را در زمین یکدیگر می‌اندازند.
قرارداد توتال و رنو طبق برنامه پیش می‌رود
پایگاه خبری راد: رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: هیچ خللی در قرارداد توتال و رنو پیش نیامده و این قراردادها طبق برنامه پیش می‌رود.
هزینه ایجاد یک شغل صنعتی چقدر است؟
پایگاه خبری راد: رییس اتاق تعاون ایران می‌گوید تنها بخش اقتصادی ایران که می‌تواند به اشتغال پایدار کمک کند، بخش تعاون است. او ایجاد شغل در بخش تعاون را کم هزینه دانست و هزینه ایجاد هر شغلی صنعتی را ۱۰۰ تا۳۰۰ میلیون تومان ذکر کرد.
دبیرکانون انبوه سازان: 2 میلیون خانوار به تعداد مستاجران اضافه شده است
پایگاه خبری راد- دبیر کانون انبوه سازان کشور با اشاره به اهمیت مسکن ملکی برای خانوارهای ایرانی، گفت: در 5 سال گذشته تعداد مستاجران کشور حدود 2 میلیون خانوار افزایش یافته است.