16:52 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حیات وحش

سیرک‌های بدون حیوان در سمنان !
پایگاه خبری راد: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه برای ارتقاء نشاط اجتماعی برنامه‌های متعددی هدفگذاری شده از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی سیرک در شهرهای استان خبر داد.
جمع شدن طاعون از البرز
پایگاه خبری راد: مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان کنترل شده است.
مردم در استفاده از منابع طبیعی دولت را رقیب خود می‌دانند
پایگاه خبری راد: معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به ضرورت جلب مشارکت مردمی برای حفظ و مدیریت محیط زیست گفت: متاسفانه در شرایط حاضر دولت خود را صاحب منابع می‌داند. از سوی دیگر مردم نیز خود را صاحب منابع و در رقابت با دولت می‌بینند. قطعا این رویکرد منجر به توسعه پایدار نخواهد شد.
مجوز شکار پرنده بدون مطالعه صادر شده است!
پایگاه خبری راد: اداره کل محیط زیست استان تهران، ۲۰۰۰ مجوز شکار پرنده صادر کرده است؛ تصمیمی که طی روزهای اخیر، انتقادات بسیاری را علیه سازمان محیط زیست برانگیخته است.
بیشترین عامل مرگ و میر یوزپلنگ‌ها، تصادفات جاده‌ای است!
پایگاه خبری راد: معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: قبول داریم حداقل تصادفات جاده‌ای یوزپلنگ‌ها را می‌توان کنترل کرد ولی نیاز خیلی جدی به همکاری وزارت راه داریم متاسفانه به نظر می‌رسد وزارت راه اولویتی در حوزه محیط زیست ندارد.
آسیب های جاده ای پنجمین علت مرگ در جهان!
پایگاه خبری راد: یک میلیون و ۲۵ نفر امسال در تصادف‌های جاده‌ای جان خود را از دست دادند. ۲.۲ درصد از مرگ‌ومیرهای جهان در جاده‌ها اتفاق می‌افتد، با این وجود اتحادیه اروپا در تلاش است میزان این تلفات را تا سال ۲۰۵۰ به صفر برساند.
از کنترل خشم تا اسلحه‌شناسی و تعقیب و گریز/آموزش‌های تئوری و عملی برای محیط‌بانان
پایگاه خبری راد: صد محیط‌بان از سراسر کشور برای شرکت در دوره آموزشی ۱۵ روزه‌ای که در مرکز آموزش‌های محیط‌بانی دانشکده‌محیط‌زیست در کرج برگزار می‌شود حاضر شده‌اند.
«کورکور بال سیاه» در چهارمحال و بختیاری ثبت ملی شد
پایگاه خبری راد: مدیرکل حفاظت محیطزیست چهارمحال و بختیاری گفت: گونه کورکور بال سیاه شهرستان شهرکرد توسط کمیته ملی ثبت، جمع‌آوری و ساماندهی گونه های حیات وحش ایران ثبت شد.
سایه شوم خرافات بر سر حیات وحش یزد
پایگاه خبری راد: حیات وحش ایران این روزها نه تنها در معرض تهدید عواملی مانند خشکسالی، نابودی زیستگاه‌ها، آلودگی‌های زیست محیطی و شکار غیرمجاز و بسیاری از چالش‌های دیگر است بلکه خرافات و خرافه‌گرایی نیز مزید بر این عوامل، منجر به کشتار بی‌رحمانه و نابودی برخی گونه‌ها شده است.
قوچ مستی، زمان اوج هجوم شکارچیان به حیات‌وحش
پایگاه خبری راد: کارشناس مسئول نظارت بر امور حیات وحش خراسان‌شمالی گفت: قوچ مستی زمان اوج هجوم شکارچیان به حیات وحش (پستانداران) است.
سهمیه مناطق محروم آزمون دستیاری پزشکی بدون قید و شرط اعمال شد
پایگاه خبری راد: هیات عمومی دیوان عدالت اداری شرط کسب حدنصاب 85 درصد از حداقل نمره قبولی در رشته محل انتخابی برای داوطلبان بومی سهمیه مناطق محروم در آزمون پذیرش دستیاری پزشکی را ابطال کرد.
رکورددار انارهای خودروی دنیاست اما پایتخت انار ایران نیست
پایگاه خبری راد: مدیر جهاد کشاورزی بهشهر گفت: اگر به ظرفیت تولید انار در بهشهر توجه بیشتری می‌شد و بر روی آن برای توسعه تحقیق صورت می‌گرفت قطعا این شهرستان به عنوان پایتخت انار ایران محسوب می‌شد.
حمله خرس به کودک ۱۰ ساله در شهر دستنا
پایگاه خبری راد: مسئول روابط عمومی اورژانس استان چهارمحال و بختیاری گفت: کودک ۱۰ ساله در کوه مشرف بر شهر دستنا مورد حمله خرس قرار گرفت و به شدت زخمی شد.
مصرف‌گرایی عامل نابودی حیات وحش
پایگاه خبری راد: صندوق جهانی طبیعت (WWF) در گزارشی هشدار داد که "انفجار مصرف گرایی" در دهه‌های اخیر باعث افت بسیار شدید جمعیت حیوانات در حیات وحش شده است.
تعداد پلنگ‌های جاده چالوس بیشتر شده؟
پایگاه خبری راد: مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز با اشاره به ثبت تصویر یک قلاده پلنگ ایرانی در ارتفاعات طالقان گفت: این سومین بار است که تصویر پلنگ در استان ثبت می‌شود.