11:47 | شنبه 14 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حوزه معدن

محصولات ذوب آهن در صنعت ساختمان افغانستان استفاده می شود
نماد برتر- رییس اتاق بازرگانی پکتیای افغانستان در بازدید از شرکت ذوب آهن از افزایش سهم بازار محصولات این شرکت فرابورسی در صنعت ساختمان و برای ایجاد تحول خبر داد .
زیرساخت‌های بندر دیّر برای صادرات به قطر تقویت می‏‌شود
نماد برتر- استاندار بوشهر گفت: با استفاده از ظرفیت دستگاه‎های اجرایی‌مرتبط زیرساخت‌‏های بندر دیر برای صادرات به کشور قطر تقویت می‏‎شود.
کشف معدن بسیار بزرگ "فملی " و عرضه اولیه سهام ۵ زیرمجموعه
نماد برتر- مدیرعامل ملی مس از کشف یک معدن بسیار بزرگ در سال جاری و آمادگی ۵ شرکت زیرمجموعه برای عرضه اولیه سهام در بورس خبر داد.
کاهش صدور مجوزهای معدنی در مقایسه با سال گذشته
نماد برتر- طبق جدیدترین آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، در چهارماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تعداد گواهی کشف و پروانه اکتشاف صادره در حوزه معدن کاهش داشته‌ و تنها صدور پروانه بهره‌برداری آن هم تنها هفت درصد رشد کرده است.
توسعه نفوذ فناوری در حوزه معدن/مرکز نوآوری حوزه معدن و صنایع وابسته ایجاد می‌شود
نماد برتر- یک تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با هدف توسعه نفوذ فناوری در حوزه معدن و صنایع معدنی و حمایت مشترک از استارتاپ‌ها و شرکت‌های فعال در این حوزه به امضای طرفین رسید.
منطقه ویژه معدنی راه اندازی می‌شود
نماد برتر- با هدف ایجاد منطقه ویژه فناوری‌های معدنی در منطقه ویژه ربع رشیدی تفاهم نامه‌ای میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با مدیر عامل این منطقه ویژه منعقد شد.
اتفاق جدید در حوزه نوسازی ماشین‌آلات معدنی
نماد برتر- مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، با اعلام برنامه‌های این شرکت در سال جاری با توجه به افزایش سرمایه‌ صورت گرفته برای صندوق، به تشریح اصلی‌ترین مشکل حوزه معدن کشور برای اکتشاف و استخراج پرداخت و از اقدام برای نوسازی ماشین‌آلات معدنی خبر داد.
صدور پروانه بهره‌برداری معدن افزایش داشت
نماد برتر- طبق جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در دو ماهه ابتدایی سال جاری، تعداد گواهی کشف و پروانه اکتشاف صادره در حوزه معدن کاهش داشته‌ و تنها صدور پروانه بهره‌برداری ۱۰ درصد رشد کرده است.
ادعای دو برابر شدن سود سهام تاصیکو
پایگاه خبری راد: مدیر عامل هلدینگ صدر تامین با اعلام خبر عرضه دو شرکت صنایع سرام آرا و ذغال سنگ پرورده طبس در بازار سرمایه در سال جاری، گفت: شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین (تاصیکو) درآمد هر سهم (EPS) را به بیش از دوبرابر افزایش خواهد داد.
امسال ۶.۶۸۰ میلیارد یورو ارز صادراتی وارد نیما شد
پایگاه خبری راد: جدیدترین آماری که اتاق بازرگانی تهران ارائه کرده نشان می‌دهد از ابتدای سال جاری تا ۲۰ مردادماه، شش میلیارد و ۶۸۰ میلیون یورو وارد سامانه نیما شده است.
تصمیمات درست را در زمان‌های غلط می‌گیرند!
پایگاه خبری راد: در ماه‌های اخیر، نوسانات بازار ارز به طور ملموسی در بازار سرمایه تاثیرگذار بوده و هنوز هم هست. اما در مورد تصمیماتی که برای کنترل بازار ارز گرفته شده انتقاداتی مطرح می‌شود؛ به طوری که مدیرعامل سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات معتقد است که مواقعی در اقتصاد ایران تصمیم‌های درست در زمان‌های غلط گرفته می‌شود که اثر آن تصمیم درست را از بین می‌برد.
تحریم صنایع فلزات کم اثرتر از محدودیت‌های داخلی است
پایگاه خبری راد: به گفته یک فعال معدنی، تحریم جدید آمریکا موضوع تازه‌ای نیست که بخواهد چندان بر عملکرد فعالان این حوزه تاثیرگذار باشد و برعکس سبب خیر شد تا مسئولان کمی بشتر به فکر باشند تا از محدودیت‌ها داخلی بکاهند.
خام فروشی مواد معدنی متوقف می‌شود
پایگاه خبری راد: معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: این وزارتخانه موافق خام فروشی نیست و در سال رونق تولید حتماً باید مواد معدنی را در داخل کشور به ارزش افزوده تبدیل و سپس صادر کنیم.
امسال تولید ۱.۲ میلیون خودرو را در برنامه داریم/خودروسازهای بزرگ واگذار می‌شوند
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش سه برابری تولید خودرو در کشور در اواخر سال گذشته خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شود.
صدور ۸.۲ میلیارد دلار کالای معدنی و صنایع معدنی
پایگاه خبری راد: ارزش صادرات محصولات معدنی در ۱۱ ماهه سال ۹۷ بیش از ۸ میلیارد و ۲۹۹ میلیون دلار اعلام شده است. این بخش سهم ۲۱ درصدی از ارزش کل صادرات کشور را به خود اختصاص داده است.