14:49 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حفظ حریم خصوصی

نیاز کودکان در فضای مجازی
پایگاه خبری راد: با توسعه اینترنت در جهان، سن استفاده از فضای مجازی نیز بسیار پایین آمده است به صورتی که حالا دیگر از هر سه کاربر اینترنت در جهان، یک نفر کودک است؛ کودکانی که زمان زیادی را صرف بازی یا حضور در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند و بیشتر اوقات نیز بدون نظارت والدین، از اپلیکیشن‌های مختلف تلفن همراه استفاده می‌کنند .
اپل راه نفوذ پلیس به آیفون را بست
پایگاه خبری راد: اپل توانسته است در آخرین نسخه از سیستم عامل آی‌اواس دسترسی تمامی ابزارهای نفوذ به گوشی‌های آیفون را به شدت محدود و قطع کند.
احتمال همکاری فیس‌بوک با شرکت امنیت سایبری قوت گرفت
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که فیس‌بوک به‌دنبال رسوایی‌های پیاپی و به‌منظور جلوگیری از افشای اطلاعات و حریم خصوصی کاربرانش قصد دارد با یک شرکت فعال در حوزه امنیت سایبری وارد همکاری شود.
حسگر اثر انگشت زیر تمام صفحه نمایش
پایگاه خبری راد: نسل آینده گوشی‌های هوشمند یکی از غول‌های فناوری آسیایی به احتمال زیاد دارای قابلیت خوانش اثر انگشت در تمام صفحه نمایش خواهد بود.
حفره امنیتی در شبکه‌ اجتماعی حریم خصوصی کاربران را نقض کرد
پایگاه خبری راد: محققان از یک آسیب‌پذیری جدید امنیتی در شبکه اجتماعی تامبلر خبر داده‌اند که امکان دسترسی و سرقت اطلاعات کاربران را به هکرها می‌دهد.
اینترنت ۵G حریم خصوصی کاربران را به چالش می‌کشد؟
پایگاه خبری راد: محققان به تازگی از آسیب‌پذیری و ضعف‌های امنیتی جدیدی در نسل پنجم اینترنت ۵G خبر داده‌اند که ممکن است در آینده امنیت سایبری و حریم خصوصی کاربران را به خطر بیاندازد.
افزایش دو برابری زمان حذف پروفایل فیس‌بوک
پایگاه خبری راد: فیس‌بوک مدت زمان ترک و بستن همیشگی حساب کاربری کاربران را دو برابر کرد.
هکرها ۳۰ میلیون کاربر فیس بوکی را هک کردند
پایگاه خبری راد: فیس‌بوک روز گذشته اعلام کرد که متاسفانه هکرها به ۳۰ میلیون کاربر فیس‌بوکی حمله کرده و به اطلاعات تماس و حریم شخصی بیش از ۱۴ میلیون نفر از آن‌ها دسترسی پیدا کرده‌اند.
به‌دلیل افشای ای‌میل مشتریان؛ آمازون کارمندش را اخراج کرد
پایگاه خبری راد: شرکت آمریکایی آمازون یکی از کارمندانش را به‌دلیل نقض حریم خصوصی مشتریان این شرکت اخراج کرد.
نقص حریم خصوصی کاربران توسط تلگرام!
پایگاه خبری راد: به گفته یک پژوهشگر فعال در امنیت سایبری، نسخه دسک‌تاپ تلگرام اطلاعات خصوصی کاربران هنگام برقراری تماس صوتی را نقض و افشا کرده است.
به جای پاسپورت، صورت‌تان را نشان دهید
پایگاه خبری راد: یکی از خطوط هوایی آمریکا اقدام به راه‌اندازی اولین سیستم کامل شناسایی بیومتریک می‌کند که نیاز به بررسی گذرنامه را از بین خواهد برد.
چگونه ردیابی موقعیت مکانی گوگل را خاموش کنیم؟
پایگاه خبری راد: در حالی که خدمات گوگل در بسیاری از موارد موجب سهولت فعالیت‌ها شده است، اما این موتور جست‌وجو اطلاعات زیادی درباره شما داشته و قابلیتی دارد که حتی پیش از این که از او بخواهید، می‌تواند مکان شما را ذخیره ‌کند.
هرگز پیوست‌ها را باز نکنید!
پایگاه خبری راد: اگرچه هر وسیله‌ای که به اینترنت متصل است، می‌تواند هک شود، اما موارد متعددی وجود دارد که می‌توانید برای محافظت از داده‌های خود انجام دهید.
نکات مهم امنیتی برای کاربران اندروید
پایگاه خبری راد: امنیت در اندروید اغلب به عنوان یکی از مهمترین موضوعات خبری مطرح می‌شود. اگر شما نیز از اندروید استفاده می‌کنید، احتمالا نگران پیدا شدن سر و کله تهدیدهای گوناگون شده‌اید. این مهم است که تلفن همراه هوشمند شما امن باشد، اما داشتن امنیت الزاما نیاز به انجام فرآیندی گران‌قیمت و پیچیده ندارد.
چگونه اندروید را امن نگه داریم؟
پایگاه خبری راد: محافظت از گوشی‌های هوشمند از اهمیت زیادی برخوردار است و با توجه به حمله‌ی هرروزه‌ی هکرها نباید از امنیت در سیستم عامل دستگاه هوشمند غافل شد. اندروید نیز که یک سیستم عامل متن باز است، آسیب‌پذیری زیادی دارد که با راه‌های امنیتی می‌توان تا حدی از این آسیب‌ها جلوگیری کرد.