15:51 | دوشنبه 30 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حفاری نفت

وعده اوپک مانع سقوط شدید قیمت نفت شد
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز جمعه تحت تاثیر افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ در آمریکا و اروپا که نگرانیها نسبت به دورنمای تقاضا را تشدید کرد، با اندکی کاهش بسته شد اما تحت تاثیر وعده های اوپک پلاس توانست عملکرد هفتگی مطلوبی را به ثبت رساند.
کاهش حفاری تولیدکنندگان نفت روسیه
نماد برتر- تولیدکنندگان نفت روسیه در پی تشدید شیوع ویروس کرونا که ریسک سقوط قیمتها و تقاضای جهانی را بالا برده است، به دنبال کاهش بیشتر حفاری در سال ۲۰۲۱ هستند.
ترمز صعود نفت کشیده شد
نماد برتر- قیمت نفت روز دوشنبه در پی ازسرگیری تولید نفت شرکتهای انرژی در آمریکا پس از عبور طوفان دلتا و پایان اعتصاب کارکنان نفتی در نروژ برای دومین روز معامله متوالی کاهش پیدا کرد.
درخشش هفتگی چشمگیر طلای سیاه
نماد برتر- بهای معاملات نفت روز جمعه پس از این که رویترز از توافق دستمزد میان مقامات اتحادیه کارکنان نفتی و تولیدکنندگان نفت نروژ خبر داد، کاهش یافت اما تحت تاثیر وقوع یک طوفان گرمسیری دیگر و مختل شدن بخشی از تولید آمریکا، درخشش هفتگی چشمگیری را به ثبت رساند.
جدیدترین پیش بینی از تولید نفت آمریکا
نماد برتر- اداره اطلاعات انرژی آمریکا برآورد خود از میزان کاهش تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۲۰ را نسبت به ماه گذشته پایین آورد و پیش بینی کرد تولید این کشور امسال ۸۰۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده و به ۱۱.۴۵ میلیون بشکه در روز می رسد.
نفت ۲ درصد گران شد
نماد برتر-قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه تحت تاثیر اظهارات پزشکان دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا مبنی بر احتمال مرخص شدن وی تا امروز و چند روز پس از مثبت شدن تست ابتلایش به کووید ۱۹، حدود دو درصد افزایش یافت.
تداوم کاهش قیمت نفت با افزایش شیوع کرونا
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا که امیدها به احیای مستمر تقاضا برای سوخت را تضعیف کرد، با کاهش روبرو شد.
ترجیح تولیدکنندگان نفت از پیروز انتخابات آمریکا مبهم شد
نماد برتر-پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که به دنبال محدودیت حفاری نفت شیل است، امیدها برای احیای فوری صنعت نفت این کشور را به باد خواهد داد.
چگونه عربستان آینده اوپک را به خطر انداخت؟
نماد برتر-اوپک ماه جاری شصت ساله شد که می توانست دلیلی برای جشن گرفتن باشد اما عربستان سعودی که بزرگترین عضو این گروه است، موجودیت اوپک را چندین بار به خطر انداخته است.
تولید نفت آمریکا به پیک رسیده است
نماد برتر-حدود دو سوم از مدیران شرکتهای انرژی آمریکایی در نظرسنجی بانک فدرال رزرو دالاس بر این باور بودند که تولید نفت آمریکا به پیک رسیده است.
وعده‌های اوپک پلاس، نفت را به مسیر صعود برگرداند
نماد برتر- بهای معاملات نفت آمریکا روز جمعه برخلاف نفت برنت، با افزایش بسته شد اما هر دو شاخص تحت تاثیر تاکید اوپک و متحدانش بر تعهدشان برای محدودیت عرضه و پایبندی به پیمان نفتی، قویترین رشد هفتگی را از ژوئن تاکنون به ثبت رساند.
بازار داغ دریافت مجوز حفاری نفت پیش از انتخابات آمریکا
نماد برتر- تولیدکنندگان نفت در مناطق شیل آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری با نگرانی نسبت به احتمالا محدودیت حفاری در صورت پیروزی جو بایدن، به دنبال دریافت مجوزهای حفاری فدرال هستند.
یک دلار دیگر از قیمت نفت افتاد
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی در پی کاهش قیمت فروش ماهانه نفت عربستان سعودی به آسیا و ضعیف شدن خوش بینی به احیای تقاضا در بحبوحه تداوم پاندمی ویروس کرونا، بیش از یک دلار سقوط کرد.
نفت آمریکا به پایین ۴۰ دلار سقوط کرد
نماد برتر- بهای معاملات نفت روز جمعه تحت تاثیر دورنمای ضعیف تقاضا برای سوخت، سقوط بازار سهام و رشد ارزش دلار آمریکا سقوط کرد و کاهش هفتگی را به ثمر رساند.
درخشش قیمت نفت در هفته طوفانی
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز جمعه پس از عبور طوفان لارا از منطقه گلف کاست و مصون ماندن پالایشگاهها از آسیب گسترده، با کاهش بسته شد اما موفق شد رشد هفتگی ثبت کند.