04:51 | جمعه 13 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حشرات

افتتاح پروژه سرزمین پرواز
پایگاه خبری راد: عصر امروز سرزمین پرواز که سایت تیوپ‌سواری چهار فصل است، افتتاح شد.
مرگ مشکوک شمشادهای شمال
پایگاه خبری راد: رئیس انجمن جنگلبانی کشور، بیماری شمشاد جنگل‌های شمال را مشکوک دانست و گفت: وقتی در مدت ۵ سال دو مشکل بزرگ بیماری و پس از آن آفت که نوعی پروانه است فقط برای یک گونه اتفاق می‌افتد جای سوال دارد و چگونگی امکان وقوع آن باید مورد بررسی قرار گیرد.
یخ زدن خاک سبب بهبود خصوصیات فیزیکی خاک می‎شود
پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: یخ زدن خاک سبب بهبود خصوصیات فیزیکی خاک می ‎ شود.
سبزی روزانه چه مقدار مصرف می شود؟
پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: سبزی‌ها دارای انواع ویتامین‌های A، B، C، مواد معدنی و فیبر هستند که باید به میزان 3 تا 5 واحد در طول روز مصرف شود.
 بیشتر شهرستان‌های کرمان با آفت مگس مدیترانه‌ای آلوده شدند
پایگاه خبری راد: آفت مگس مدیترانه‌ای مبارزه شیمیایی و سَم ندارد و فقط باید با اصول پیشگیری و رعایت بهداشت باغ و جذب حشرات به روش‌های مختلف مبارزه کرد و جمعیت را پایین آورد، به همین علت کار مشکل می‌شود.
 علل پیشرفت نکردن طرح مبارزه بیولوژیک در مزارع برنج
پایگاه خبری راد: مدیر گروه ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: عمده‌ترین علل نداشتن پیشرفت طرح مبارزه بیولوژیک در مزارع برنج، عدم پذیرش این نوع مبارزه توسط کشاورزان و یا در صورت پذیرش، عدم ادامه این روش بوده است.
موج گرما قدرت باروری حشرات "نر" را نصف می‌کند
پایگاه خبری راد: مطالعات نشان می‌دهد که موج گرما می‌تواند به اسپرم حشرات آسیب برساند و حتی آنها را عقیم کند.
آغاز انقراض ششم در کردستان
پایگاه خبری راد: شاید تاکنون نام انقراض‌های جهانی را شنیده باشید اما شاهد این رویداد نبوده‌اید، اتفاقی که به طور طبیعی در طول حیاط کره زمین پنج بار رخ داده است.
«کورکور بال سیاه» در چهارمحال و بختیاری ثبت ملی شد
پایگاه خبری راد: مدیرکل حفاظت محیطزیست چهارمحال و بختیاری گفت: گونه کورکور بال سیاه شهرستان شهرکرد توسط کمیته ملی ثبت، جمع‌آوری و ساماندهی گونه های حیات وحش ایران ثبت شد.
ارتباط تغییرات آب و هوایی با آتش‌سوزی در جنگل
پایگاه خبری راد: محققان دریافتند که تغییرات آب و هوایی باعث آتش‌سوزی‌های شدیدتر و شیوع بیشتر حشرات در جنگل‌های با آب و هوای معتدل می‌شود.
آلودگی دارویی، تهدید جدی برای چرخه غذایی حیوانات
پایگاه خبری راد: کارشناسان استرالیایی می‌گویند: داروهای مدرن انسانی از طریق فاضلاب‌ به چرخه غذایی حیوانات وارد شده و سبب برهم خوردن سیستم‌های زیستی آنها می‌گردد.
خطر 7 برابری انفلوآنزا در سیگاری‌ها
پایگاه خبری راد: استادیار ویروس شناسی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه بر اساس نتایج آخرین پژوهش‌ها ریسک آلودگی و شدت بیماری انفلوآنزا در افراد سیگاری 7 برابر بیشتر از سایرین است، گفت: ویروس انفلوآنزا در افراد دارای زمینه بیماریهای خاص، افراد دارای سطح ایمنی پایین و همچنین سیگاری‌ها سریعتر تکثیر می شود و عوارض آن نیز بیشتر خواهد بود.
علائم و راه‌های درمان سینوزیت
پایگاه خبری راد: نایب رییس انجمن راینولوژی ایران علائم و راه‌های تشخیص و درمان سینوزیت را تشریح کرد.
تاثیر یک گیاه دارویی در خلق و خو
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه کلرادو آمریکا برای اولین‌بار دریافتند که مصرف زنجبیل در تغییرات خلق‌وخو و قضاوت‌های اخلاقی موثر است.
"جوش صورت" و "عقیمی در مردان" از عوارض آلودگی هواست
پایگاه خبری راد: رییس انجمن تغذیه ایران ضمن تشریح عوارض و مضرات آلودگی هوا، گفت: به منظور پیشگیری از آسیب‌های ناشی از آلودگی هوا، باید از نظر تغذیه‌ای بدن خود را از مواد آنتی‌اکسیدان غنی کنیم تا ضرر ناشی از تنفس آلاینده‌های هوایی به حداقل برسد.