10:45 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حسگر

مروری بر شاسی‌بلند کوچک و جدید بی‌ام‌و
پایگاه خبری راد: خودروی شاسی‌بلند بی‌ام‌و X1 مدل 2019 قابلیت و امکانات گسترده‌ای را نسبت به مدل‌های پیشین خود در اختیار علاقه مندان قرار داده و آن را به یکی از جذاب‌ترین شاسی بلندهای کوچک جهان تبدیل کرده است.
با اثر انگشت وارد گوگل شوید!
پایگاه خبری راد: گزارش‌ها حاکی است که کاربران در ماه‌های آینده احتمالا قادر خواهند بود از طریق اثرانگشت خود وارد برخی از سرویس‌های گوگل شوند.
مروری بر بهترین اسپیکرهای هوشمندی که می‌توانید بخرید!
پایگاه خبری راد: اسپیکرهای هوشمند که توانسته‌اند در سال‌های اخیر نظر و توجه خیل عظیمی از کاربران و علاقمندان به گجت‌های هوشمند را به سمت و سوی خود جلب کنند، به عقیده کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری، در سال‌های آتی تبدیل به یکی از موفق‌ترین گجت‌های تولید و عرضه شده در جهان خواهند شد که سهم بزرگ و قابل ملاحظه‌ای را از بازار کشورهای مختلف به خود اختصاص خواهد داد.
استفاده از حسگرهای بومی در ماهواره "پارس ۲"/تدوین نقشه راه باتری‌های لیتیوم یون فضایی
پایگاه خبری راد: رئیس پژوهشکده مکانیک پژوهشگاه فضایی ایران طراحی و ساخت حسگرهای فضایی، رادار دهانه مصنوعی (SAR) و سیستم‌های ذخیره‌ساز انرژی را از ماموریت‌های این پژوهشکده نام برد و گفت: در ماهواره‌هایی که در دستور کار محققان قرار دارد، از حسگرهای ساخته شده در این پژوهشکده استفاده خواهد شد.
پیش به سوی دوربین ۶۴ مگاپیکسلی موبایل
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد سال آینده باید منتظر پرچمدارانی با دوربین‌های ۶۴ و ۴۸ مگاپیکسلی و وضوحی خیره کننده و کیفیت عالی عکسبرداری در نور کم باشیم.
گام مشترک صنعت و دانشگاه برای ساخت حسگر شناسایی مواد قابل انفجار
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه مالک‌اشتر موفق به ساخت نانوحسگری برای تشخیص ارزان، دقیق و سریع مواد قابل انفجار شدند.
بومی‌سازی ۷۰ درصدی دستگاه تست عملکرد حسگرهای گازی
پایگاه خبری راد: محققان یکی از شرکت‌های فعال در حوزه نانو فناوری کشور با ساخت دستگاه تست عملکرد حسگرهای گازی امکان ارزیابی سنسورهای گازی را برای محققان فراهم کردند و به گفته آنها این دستگاه با توان شرکت‌های داخلی به میزان ۷۰ درصد بومی سازی شده است.
سامسونگ دو گوشی میان‌رده جدید معرفی کرد
پایگاه خبری راد: سامسونگ به تازگی دو گوشی میان رده جدید از سری گلکسی A را معرفی کرده است که برخی از قابلیت‌های گوشی‌های پرچمدار را نیز دارا هستند.
آیفون ارزان‌قیمت جدیدی در راه است!
پایگاه خبری راد: گفته می‌شود اپل تا سال ۲۰۲۰ میلادی از یک گوشی جدید ارزان قیمت ۴.۷ اینچی که طراحی آن شباهت زیادی به آیفون ۸ دارد، رونمایی خواهد کرد.
چرا تبعیض نژادی در خودروهای خودران پررنگ است؟
پایگاه خبری راد: گزارش‌هایی که پیشتر در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شده بود حاکی از آن است که خودروهای خودران قادر به تشخیص افراد سیاه پوست نیستند و همین امر انتقادات زیادی مبنی بر تبعیض نژادی را بر این صنعت نوظهور وارد کرده بود.
بررسی مشکلات الکتریکی ساختمان با کمک یک حسگر
پایگاه خبری راد: پژوهشگران دانشگاه "ام.آی.تی"، نوعی سیستم ابداع کرده‌اند که مشکلات الکتریکی ساختمان را با کمک حسگرهایش بررسی می‌کند.
توسعه ابزاری جدید برای اطلاع از بهبودی بیماران در بخش آی. سی.یو
پایگاه خبری راد: پژوهشگران" دانشگاه استنفورد" در مطالعه اخیرشان موفق به توسعه ابزاری جدید به منظور اطلاع از بهبودی بیماران در بیمارستان شدند.
نقص فنی در یکی از مهم‌ترین دوربین‌های تلسکوپ "هابل"
پایگاه خبری راد: یکی از مؤثرترین دوربین‌های تلسکوپ فضایی هابل به نام "دوربین پیشرفته نقشه‌برداری" اخیراً دچار مشکل شده است و دانشمندان اکنون در حال تلاشند تا دریابند چرا این اتفاق رخ داده است.
دستیابی به دانش‌ فنی لیزرهای قابل‌تنظیم برای تولید حسگرهای پیشرفته
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه تهران به طراحی و ساخت لیزرهای قابل تنظیمی دست یافتند که از آن علاوه‌بر آن‌که می‌توان در ساخت حسگرهای پیشرفته استفاده کرد، می‌توان در حوزه‌های ارتباطات نوری و تحقیقات فیزیک و اپتیک نیز بهره برد.
یک گوشی هوشمند مجهز به شبکه 5G دیگر هم معرفی شد
پایگاه خبری راد: شرکت زدتی‌ای (ZTE) در جریان برگزاری کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۹ بارسلون، نخستین گوشی پرچمدار مجهز به اینترنت ۵G خود را تحت عنوان Axon۱۰ Pro معرفی و رونمایی کرد.