17:52 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

جفت

قیمت‌های سرسام آور لاستیک کامیون‌ها در بازار آزاد!
پایگاه خبری راد: دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور اعلام کرد که اگر یک کامیون کشنده ۱۸ چرخ بخواهد پنج جفت لاستیک مورد نیاز خود را در طول یکسال تامین کند باید بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان بسته به چینی، کره‌ای یا فرانسوی بودن لاستیک پرداخت کند.
پرداخت ۲۵۰۰ فقره وام به سیل‌زدگان استان لرستان
پایگاه خبری راد: مدیرعامل بانک توسعه تعاون از آمادگی این بانک برای پرداخت ۱۱ هزار وام در قالب ۴۰۰۰ هزار فقره وام قرض‌الحسنه ۵۰ میلیون ریالی و ۷۰۰۰ فقره وام ۱۵۰ میلیون ریالی جعاله مسکن به هفت استان سیل‌زده لرستان، خوزستان، گلستان، مازندران، کرمانشاه، چهارمحال بختیاری و ایلام خبر داد.
اسپیکر مکالمه تلفنی برای اسکی بازان ابداع شد
پایگاه خبری راد: یک شرکت آمریکایی نوعی اسپیکر ارائه داده که داخل کلاه اسکی قرار می‌گیرد و امکان صحبت با تلفن همراه را هنگام اسکی برای کاربر فراهم می‌کند.
اکتفای البرزی‌ها به خرید یک جفت کفش در سال جاری
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه کفاشان کرج از افزایش کیفیت کفش‌های تولید داخل خبر داد و گفت: این بهبود کیفیت، افزایش تمایل مردم به خرید کالاهای تولید را به دنبال داشته است.
دانه‌های تسبیحی که برای ترخیص کالا جفت و جور نمی‌شوند
پایگاه خبری راد: مدیرکل گمرک استان سمنان معتقد است که نباید همه مشکلات ناشی از روند طولانی شدن ترخیص کالا از مبادی گمرکی را به‌نام گمرک نوشت.
آلوده‌ترین صنعت دنیا بعد از صنعت نفت کدام است؟!
پایگاه خبری راد: صنعت مد بعد از نفت، آلوده‌ترین صنعت دنیا است. میزان گاز گلخانه‌ای که صنعت مد تولید می‌کند از مجموع میزان گاز گلخانه‌ای صنعت کشتیرانی و هواپیمایی بیشتر است. هر ساله نیز هزار تن لباس دور انداخته می‌شود که ۹۵ درصد آن‌ها قابلیت بازیافت دارد ولی با این وجود تولیدکنندگان پوشاک از آن‌ها استفاده نمی‌کنند و مواد جدیدی را تولید و آلودگی بیشتری را به محیط زیست وارد می‌کنند.
برنامه اقدام ملی حفاظت از فک خزری تدوین می‌شود
پایگاه خبری راد: معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از تدوین برنامه اقدام ملی حفاظت از فک خزری خبر داد و گفت: با همکاری نهادها و ارگان‌های دریایی برنامه منسجمی برای حفاظت از فک خزری تدوین می‌شود.
ایران، جوراب های نانویی خود را به کشورهای همسایه صادر کرد
پایگاه خبری راد: شرکت تولیدکننده جوراب‌های نانویی آنتی‌باکتریال موفق به صادرات محصولات خود به کشورهای پاکستان و آذربایجان شد.
 ماشین‌آلات عمرانی ساعتی کرایه می شوند؟
پایگاه خبری راد: بر اساس آمارهای اعلام شده توسط مرکز آمار از متوسط نرخ کرایه ساعتی ماشین‌آلات مورد استفاده در طرح‌های عمرانی، بیشترین افزایش در متوسط نرخ کرایه ساعتی مربوط به "دامپر دو تن هیدرولیکی با راننده" با ۲۶.۹ درصد نسبت به دوره‌ی قبل (۱۳۹۶) بوده است.
 بانک خون بندناف در کجا استفاده می شود؟
پایگاه خبری راد: بیشترین استفاده از بانک خون در حال حاضر، در درمان سرطان خون اطفال بوده و نتیجه خوبی هم از آن حاصل شده است.
قوچ مستی، زمان اوج هجوم شکارچیان به حیات‌وحش
پایگاه خبری راد: کارشناس مسئول نظارت بر امور حیات وحش خراسان‌شمالی گفت: قوچ مستی زمان اوج هجوم شکارچیان به حیات وحش (پستانداران) است.
سقوط آزاد صنعت کفش
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه کیف و کفش البرز از تعطیل شدن 60 واحد تولید کفش در استان خبر داد و گفت: واحدهایی که تا چند وقت پیش روزی 150 جفت کفش تولید می‌کردند امروز فقط می‌توانند 20 جفت تولید کنند.
آلودگی هوا چه بر سر کودکان می‌آورد؟
پایگاه خبری راد: آلودگی هوا ضریب هوشی کودکان را کاهش می‌دهد و همچنین کم خونی و کمبود ویتامین D از دیگر تبعات آلودگی هواست.
چرا حال کسب‌وکار چرم خوب نیست؟
پایگاه خبری راد: در حالی که کشورهایی همچون ایتالیا و فرانسه بیشترین درآمد را در بخش طراحی مصنوعات چرمی نصیب خود می‌کنند، در ایران مصنوعات چرمی عمدتا به دلیل نبود برندهای معتبر، تنوع کم و طراحی نه چندان دلچسب با قیمت و کیفیت پایین‌تری نسبت به دیگر کشورها عرضه می‌شود.
گرانی قطعه همچنان بزرگترین مشکل کامیون‌داران
پایگاه خبری راد: مدیرعامل تعاونی کامیون‌داران جویبار با اشاره به اینکه هرچند برخی چالش های پیش روی کامیونداران مرتفع شده گفت: گرانی قطعه و لوازم همچنان در صدر مشکلات این صنف است.