20:01 | چهارشنبه 6 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

جغرافیا

خط شکنی نسل جدید فناوری های نوظهور در بازار پول و سرمایه
نماد برتر- رییس کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی گفت: در شرایط تحریم ها و جنگ اقتصادی استفاده از فناوری جدید نظام مالی همانند فین تک ها در بازار پول و سرمایه می تواند به عنوان خط شکن عمل کند.
جزییاتی از مدیریت آب فولادمبارکه و مهم‌ترین طرح ها /کاهش برداشت از زاینده‌رود
نماد برتر- مدیر انرژی و سیالات فولاد مبارکه با اشاره به اهمیت مدیریت پایدار آب ، مهم‌ترین طرح های توسعه و فعالیت‌ های مربوط به بهینه‌سازی مصرف آب با هدف کاهش برداشت از زاینده‌رود را اعلام کرد .
مجلس کلیات اصلاح ساختار بودجه سال آینده را تصویب کرد / تکالیف دولت
نماد برتر- کلیات اصلاح ساختار بودجه سال آینده دولت با ۲۰۶ رای موافق تصویب و دولت موظف به انجام تکالیفی شد تا رضایت نمایندگان حاصل شود .
معرفی نسل جدید قبض‌های برق در توانیر
نماد برتر- وزیر نیرو با اشاره به اجرای تجربه طرح برق امید در بخش آب و برنامه‌ریزی برای تدارک مقدمات اجرایی شدن آن بر لزوم هماهنگی بخش‌های مختلف صنعت آب و برق تاکید کرد.
سامانه مجامع الکترونیک و سامانه پرداخت سود سهام رونمایی شد
نماد برتر- امروز سه پروژه مهم وزارت امور اقتصاد و دارایی از جمله سامانه مجامع الکترونیک و سامانه پرداخت سود سهام رونمایی شد.
دعوت جهانگیری از اعضای شانگهای برای مشارکت در راه آهن چابهار- زاهدان
نماد برتر- معاون اول رییس جمهوری با یادآوری اهمیت بندر چابهار و اتصالات ریلی آن در مسیر افغانستان و آسیای مرکزی از اعضای سازمان همکاری شانگهای را برای همکاری در پروژه عظیم ریلی چابهار به زاهدان دعوت کرد.
نقش مراکز خدماتی "فولاد" در توزیع مناسب، کنترل بازار و عرضۀ مناسب محصول
نماد برتر- مدیر فروش داخلی فولاد مبارکه درباره نقش مراکز خدماتی در توزیع مناسب و کنترل بازار و عرضۀ مناسب محصول و اهم وظایف توضیحاتی ارائه کرد.
در قانون‌گذاری حوزه فضای مجازی با خلأ مواجهیم
نماد برتر- کارشناسان فناوری اطلاعات با اشاره به خلأهای قانونی و تنظیم‌گری در حوزه سایبری، عنوان کردند با وجود بروز تحولات فضای مجازی در سال‌های گذشته، قوانین سایبری در ایران به‌روز نشده و جرائمی که در نظر گرفته‌شده، متناسب با جرائم همان سال‌ها است.
وضعیت ارتباطی دانش‌آموزان چگونه است؟
نماد برتر- با وجود عدم دسترسی تمامی دانش‌آموزان کشور به ارتباطی پایدار و باکیفیت و جا نماندن از تحصیل، امروز ۹۵ درصد مدارس و حدود ۹۰ درصد دانش‌آموزان کشور به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل شده‌اند.
نقش قابل توجه ایران در تحکیم همکاری‌های اتحادیه اقتصادی اوراسیا
نماد برتر- وزیر نیرو و مسئول هماهنگی و انسجام‌بخشی بین دستگاهی اجرای موافقت‌نامه موقت تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفت: این اتحادیه، یک سازمان نوظهور در بین سازمان‌های منطقه‌ای است و چنانچه بتواند به ضریب بالاتری از اتحاد، همکاری و همگرایی منطقه‌ای سوق یابد، ظرفیت تبدیل شدن به یکی از قطب‌های مهم اقتصادی و حتی سیاسی جهان را دارد.
حمایت پاییزی شبکه آزمایشگاهی برای تحقیقات دانشگاهی و صنعتی/عضویت ۷۵۰ مرکز در شبکه
نماد برتر- مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه در حال حاضر حدود ۷۵۰ مرکز آزمایشگاهی در این شبکه عضو هستند و اطلاعات حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه آزمایشگاهی را در این شبکه به اشتراک گذاشته‌ایم، گفت: برای هر فصل تخفیفاتی برای انجام فعالیت تحقیقاتی محققان در نظر گرفته شده که در برای فصل پاییز برای اساتید تخفیف ۵۰ درصدی شده است.
اندازه ترکیه و گرجستان نیستیم؟!
نماد برتر- دبیرجامعه حرفه‌ای هتلداران ایران با انتقاد از نوع حمایت‌های دولت برای جبران خسارت گردشگری و هتل‌ها از ویروس کرونا و قصور بانک‌ها و سازمان تامین اجتماعی از اجرای مصوبات ستاد کرونا، گفت: یعنی ما اندازه ترکیه و گرجستان هم نیستیم که از کارمندان و سرمایه‌گذاران یک صنعت حمایت کنیم؟!
دستکاری در طبیعت و ایجاد آلودگی در پی انتقال آب
نماد برتر- مدت‌ها است که سخن از انتقال آب از دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان به نقاط مختلف کشور و از شهرها و استان‌های گوناگون به استان‌ها و شهرهای دیگر کشور به گوش می‌رسد. طی یک هفته اخیر طرح ملی انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی خبرساز شده و برخی کارشناسان نسبت به آثار مخرب اجرای چنین طرح‌هایی بر تنوع زیستی، اکوسیستم‌ها، آلودگی آب و خاک و زندگی اجتماعی هشدار داده‌اند.
تشخیص زودهنگام بیماری با اینترنت اشیا
نماد برتر- محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به بهبود کارایی روش‌های حفظ حریم خصوصی در حوزه سلامت محور مبتنی بر فناوری اینترنت اشیا شدند که به گفته آنها می‎توان از آن برای تشخیص زودهنگام بیماری بهره برد.
مشکلات بازار کار ریشه یابی شود
نماد برتر- یک مقام مسئول کارگری با تاکید بر ریشه یابی مشکلات بازار کار گفت: به جای فروش بشکه های نفت باید به صادرات غیرنفتی متکی باشیم که هم ارزآوری بیشتری برای کشور به دنبال دارد و هم از رشد و نوسان نرخ ارز تاثیر کمتری می پذیرد.