22:50 | جمعه 15 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تولید گل

نرگس، آسان ترین و مطمئن ترین گل برای پرورش
پایگاه خبری راد: جویبار با سطح زیر کشت بیش از ۲۵ هکتار در تولید گل نرگس جزو شهرستان های برتر تولید این محصول در کشور است.
خارج کردن کابل شارژر از گوشی هوشمند بعد از داغ کردن
پایگاه خبری راد: یکی از مشکلاتی که کاربران گوشی‌های هوشمند در بسیاری از مواقع با آن مواجه می‌شوند، داغ کردن ناگهانی دستگاه است که ترس و وحشت زیادی را در آنها ایجاد می‌کند.
 مشکل اصلی کشاورزی کشور، فرسایش خاک می باشد
پایگاه خبری راد: معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در تشریح مشکلات کشاورزی کشو گفت: مشکل اصلی موجود فرسایش خاک بوده که در هر هکتار 16 تُن به ثبت رسیده در حالی‌ که میزان جهانی آن 6 تُن در هر هکتار گزارش‌شده است.
ثبات قیمت‌ها در بازار گل/ مردم بیشتر "رز" می‌خواهند
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه فروشندگان گل از ثبات قیمت‌ها در این بازار خبر داده و اظهار کرد که بیشترین تقاضا در این بازار مربوط به گل رز است.
ایران می تواند قطب تولید گل در منطقه شود
پایگاه خبری راد: سفیر ایران در لاهه گفت: ظرفیت‌های ایران در گل و گیاه ایجاب می‌کند که تولیدکنندگان با نگاه صادرات‌محور وارد شبکه‌های مهم توزیع جهانی این حوزه شوند.
تشکیل اتحادیه‌ای برای تحصیل‌کرده‌های جویای کار
پایگاه خبری راد: رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با اشاره به افزایش تراکم دانش آموزان استان تهران اظهار کرد: در استان تهران به ۱۶ هزار کلاس درس نیازمند هستیم.
"لیلیوم"، پاشنه آشیل واردات پیازگل
پایگاه خبری راد: مدیرکل امور گلخانه، گل و گیاهان زینتی و قارچ وزارت جهاد کشاورزی با اعلام این که ارزش صادرات گل و گیاهان زینتی کشور در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از 100 درصد افزایش داشته، تولید گل های خوراکی، سوپرسبزی ها، برگ بریده های زینتی، گیاهان جنگلی و تولید میوه‌های گرمسیری و زینتی را از زمینه های جالب و درآمدزا برای علاقمندان فعالیت در ابن حوزه عنوان کرد.
ایران در توسعه گلخانه‌ها در رتبه اول دنیاست
پایگاه خبری راد: مجری طرح توسعه گلخانه های کشور با بیان این که ایران در توسعه گلخانه‌ها در رتبه اول دنیاست اظهار داشت با اتمام طرح ده ساله توسعه گلخانه‌های کشور در سال 1404 بیش از 58 هزار هکتار گلخانه خواهیم داشت.
آغاز برداشت میگو از مزارع گلستان
پایگاه خبری راد: معاون آبزی‌پروری اداره‌کل شیلات گلستان با اشاره به آغاز برداشت میگو در مزارع پرورش میگو گمیشان، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 2500 تن میگو از مزارع گمیشان برداشت شود که نسبت به سال گذشته بیش از 60 درصد افزایش خواهد داشت.
بیشترین گل‌ خانه‌های ایرانی از کجا تغذیه می‌شود؟
پایگاه خبری راد: دبیر برگزاری نمایشگاه گل و گیاه مازندران در آمل از رتبه نخست این استان در تولید گل‌های آپارتمانی در کشور خبر داد و گفت: استان مازندران در تولید گل و گیاه آپارتمانی و گیاهان شاخ و برگ بریده تولید اول را در کشور دارد که به حمایت بیشتر مسئولان نیازمند است.
سازگاری بالای میوه‌های ریز در چالش‌ تغییر اقلیم
پایگاه خبری راد: معاون پژوهشی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت:با توجه به وجود چالشهای جهانی همانند تغییر اقلیم، استفاده از میوه های ریز می‌تواند به سازگاری با این شرایط کمک کند.
داد تولیدکنندگان گل مازندران از واردات بی‌رویه گُل درآمده
پایگاه خبری راد: یک تولیدکننده گل و گیاه گفت: هماهنگ نبودن در صادرات و واردات بی رویه که عموما بخش بیشتر آن قاچاق بوده کل تولیدکنندگان استان را در تولید گیاه جدید و توزیع در بازار دچار دردسر کرده است.
بساط گُل در محلات پهن شد
پایگاه خبری راد: شانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه محلات در مساحتی به وسعت ٣٠ هزار مترمربع افتتاح شد.
بی‌خانمانی گل و گیاه در وطن
پایگاه خبری راد: صنعت گل و گیاه در مازندران در حالی روبه رشد است و با وجود ظرفیت های بسیار، جای خالی یک دهکده ویژه عرضه این محصولات به وضوح به چشم می‌خورد.
بسته‌های پلاستیکی و شیشه‌ای که معجزه می‌کنند
پایگاه خبری راد: هوا داغ کرده و ۹۷ درصد مساحت ایران به خشکسالی انباشته و بلندمدت دچار شده؛ ۱۳ درصد کشور از جمله استان یزد نیز خشکسالی بسیار شدید را تجربه می‌کنند.