10:57 | جمعه 6 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تولید و عرضه مسکن

زمین‌های دولتی در اختیار بازآفرینی قرار می‌گیرد
پایگاه خبری راد: معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که طبق قانون، دستگاه‌های دولتی مکلف به در اختیار گذاشتن زمین‌های مازاد خود برای پروژه‌های بازآفرینی هستند گفت: از هفته گذشته در بانک مسکن امکان ثبت درخواست متقاضیان نوسازی و بهسازی برای استفاده از تسهیلات فراهم شده است.
سود ساخت و ساز مسکن چند درصد است؟
پایگاه خبری راد: سازندگان می‌گویند که ریسک سرمایه‌گذاری در بخش مسکن نسبت به دهه‌های قبل افزایش یافته و این مساله را مهم‌ترین عامل کاهش ساخت و ساز به یک سوم تقاضای مطلق عنوان می‌کنند. فعالان بخش مسکن می‌گویند که دیگر خبری از سودهای ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصدی نیست و هر بار که پروژه‌ای به اتمام می‌رسد، به دلیل شرایط تورمی و انواع هزینه‌ها مجبوریم پروژه بعدی را کوچک‌تر تعریف کنیم.
چرخ تولید مسکن نمی‌چرخد
پایگاه خبری راد: بنا به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، ۹۰ درصد سرمایه‌گذاری حوزه مسکن از طریق بخش خصوصی انجام می‌شود؛ این در حالی است که سازندگان با حداقل شش مانع برای فعالیت مواجه‌اند.
وزیر راه: به دنبال پایدار کردن تولید مسکن هستم
پایگاه خبری راد: وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تحولات مسکن رابطه معناداری با تحولات نرخ ارز دارد، گفت که وزارت راه تلاش دارد با پایدار کردن تولید مسکن از این مرحله عبور کند.
افزایش وام مسکن، ضروری شده است
پایگاه خبری راد: عضو هیأت مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران گفت: با توجه به جهش بیش از ۱۰۰ درصد قیمت‌ها در بازار مسکن، افزایش سقف تسهیلات متناسب با توان بازپرداخت متقاضیان، ضروری به نظر می‌رسد و از سوی دیگر سیاست‌های تولید خانه‌های کوچک متراژ باید در دستور کار قرار گیرد.
رشد بی‌سروصدای اجاره خانه در تهران
پایگاه خبری راد: واسطه‌های ملکی از افزایش ۱۰ تا ۴۰ درصدی نرخ‌های پیشنهادی اجاره در اردیبهشت ماه خبر می‌دهند؛ گزارش‌های میدانی هم گویای آن است که عدم تناسب نرخ اجاره با درآمد مستاجرها، این اقشار را اجبارا به اولویت‌های بعدی سوق داده است.
بازار مسکن به کدام سو می‌رود؟
پایگاه خبری راد: فاصله شدید بین قیمت مسکن با قدرت خرید متقاضیان مصرفی باعث شده تا این بازار ظرفیت خود را برای رشد قیمت از دست بدهد.
بازار مسکن به کدام سو می‌رود؟
پایگاه خبری راد: فاصله شدید بین قیمت مسکن با قدرت خرید متقاضیان مصرفی باعث شده تا این بازار ظرفیت خود را برای رشد قیمت از دست بدهد.
کلید «رونق تولید» در دست کیست؟
پایگاه خبری راد: بخش ساختمان به عنوان حوزه‌ای که ۳۳ درصد از حجم اقتصاد را در بر می‌گیرد و با ۱۳۴ بخش رابطه پیشین و پسین دارد بنا به اذعان کارشناسان، از ظرفیت بالایی برای تحقق شعار سال ۱۳۹۸ برخوردار است.
نگاه متفاوت "اسلامی" و "آخوندی" به مسکن
پایگاه خبری راد: مهم‌ترین اتفاق حوزه مسکن در سال ۱۳۹۷ جدا از موضوع جهش قیمت‌ها، می‌تواند رفتن آخوندی و آمدن اسلامی باشد که وجه بارز اولی، عرضه واحدهای موجود و دومی، تولید واحدهای جدید است.
به تولید مسکن شتاب می‌دهیم/ افتتاح مترو هشتگرد در تابستان ۹۸
پایگاه خبری راد: وزیر راه و شهرسازی از افتتاح مترو هشتگرد در تابستان ۹۸ خبر داد و اعلام کرد که سه برنامه برای شتاب‌دهی به تولید مسکن مد نظر قرار گرفته است.
شش اقدام اورژانسی برای کنترل قیمت مسکن
پایگاه خبری راد: ابهام‌زدایی از چشم‌انداز اقتصادی، انبوه‌سازی، صنعتی‌سازی، ارائه زمین ارزان قیمت، مشوق‌های مالیاتی، تسهیلات با نرخ سود پایین به سازندگان و و ممانعت بانک‌ها از خرید و فروش ملک ممکن است بازار مسکن را به ثبات برساند.
خانه «رویا» شد؛ برنامه‌ریزان خواب ماندند!
پایگاه خبری راد: عبور قیمت مسکن از متری ۱۰ میلیون تومان که توسط دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن اعلام شده حکایت از ضعف این تشکیلات برای ساماندهی به بازار دارد.
جمعیت شهرهای جدید به ۹۱۰ هزار نفر رسید
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اعلام این خبر که تا دی ماه ۱۳۹۷ جمعیت شهرهای جدید به ۹۱۰ هزار نفر رسیده است گفت: شهرهای جدید به عنوان یکی از ثمرات انقلاب اسلامی، اکنون آثار خود را بروز داده و اولویت فعلی باید توسعه زیرساخت‌ها و نظام حمل و نقل باشد.
تقاضا برای مسکن مهر هشتگرد زیاد شد
پایگاه خبری راد: سرپرست شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با بیان این‌که پروژه مترو هشتگرد در تمام جنبه‌ها فعال است، تصریح کرد: طی یک سال اخیر مسکن مهر هشتگرد ارزش افزوده مناسبی پیدا کرده و متقاضیان در تکمیل آورده خود جدیت بیشتری نشان می‌دهند.