03:55 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تولید شیل آمریکا

زنگ خطر برای کشورهای نفتی به صدا درآمد
پایگاه خبری راد: کشورهای نفتی باید به متنوع سازی اقتصادشان بپردازند و وابستگی خود به تولید نفت را کاهش دهند در غیر این صورت در سال‌های آینده با ریسک‌های مالی مواجه خواهند شد.
احتمال صعود نفت به ۱۰۰ دلار به دلیل تحریم‌های ایران
پایگاه خبری راد: مدیر بخش تحقیقات کالای بانک استاندارد چارترد پیش‌بینی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ایران ممکن است باعث کمبود شدید عرضه در بازار تا پایان امسال شده و قیمت‌های نفت را به ۱۰۰ دلار برساند.
چرا تحریم‌های نفتی آمریکا این بار فرق می‌کند؟
پایگاه خبری راد: دولت ترامپ تلاش می‌کند استراتژی دوران اوباما را برای متوقف کردن صادرات نفت ایران به منظور اعمال فشار و دریافت امتیاز از تهران دنبال کند اما دلایل متعددی وجود دارد که چرا ترامپ موفق نخواهد شد.
افزایش قیمت نفت را قطعی ندانید
قیمت نفت از آغاز هفته گذشته روند نزولی پیدا کرد و وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۵.۵ درصد و برنت ۷.۵ درصد ریزش کرد و از بالاترین رکورد اخیرشان فاصله گرفتند.
قیمت نفت کاهش یافت
پایگاه خبری راد: قیمت نفت روز چهارشنبه تحت تاثیر افزایش ذخایر نفت و تولید آمریکا، از رکورد بالایی که در معاملات روز گذشته داشت عقب‌نشینی کرد.
تلفن همراه عامل اختلال چرخه خواب
پایگاه خبری راد: تحلیلگران پیش بینی می‌کنند قیمت نفت که اکنون نیز در بالاترین رکورد سه سال گذشته قرار دارد، ممکن است در صورت تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی جهش بیشتری پیدا کند.
هدف‌گیری پنهانی عربستان برای نفت ۸۰ دلاری
پایگاه خبری راد: بلومبرگ به نقل از منابع آگاه خبر داد عربستان سعودی احتمالا به منظور بالابردن ارزش غول نفتی آرامکو در آستانه عرضه اولیه عمومی سهام این شرکت و کمک به تامین مالی برنامه‌های اصلاحات اقتصادی داخلی قیمت نفت ۸۰ دلاری را هدف گرفته است.
تولید نفت ونزوئلا ۱.۵ میلیون بشکه آب رفته است
پایگاه خبری راد: وزیر نفت اکوادور گفت تولید نفت ونزوئلا ۱.۵ میلیون بشکه در روز کمتر از تولید تاریخی این کشور است اما این مشکلی است که خود ونزوئلا باید به آن بپردازد.
۵ چهره سرنوشت‌ساز بازار نفت در سال ۲۰۱۸
پایگاه خبری راد: آیا عربستان سعودی و روسیه همچنان سلطه خود بر تولید را حفظ خواهند کرد یا با افزایش تولید شیر آمریکا به زانو درخواهند آمد؟ آیا ممکن است فروپاشی اقتصادی یک تولید کننده بزرگ، قمت‌های نفت را صعودی کند یا سیلیکون والی پایان عصر موتور احتراقی را استارت خواهد زد؟
پنج عامل تاثیرگذار بر قیمت‌های نفت در سال آینده
پایگاه خبری راد: قیمت نفت برنت تحت تاثیر تعطیلی بزرگترین خط لوله نفت انگلیس که باعث توقف عرضه نفت دریای شمال شده و همچنین کاهش تولید اوپک و روسیه، برای نخستین بار از سال ۲۰۱۵ به بالای ۶۵ دلار در هر بشکه صعود کرده است.
حمایت عراق از تمدید ۹ ماهه توافق نفتی اوپک
پایگاه خبری راد: وزیر نفت عراق درخواست خود برای تمدید توافق کاهش تولید نفت جهانی را تکرار و اعلام کرد این توافق به بازبینی میان مدت، نیاز نخواهد داشت.
اختلالات برای صنعت نفت و گاز مفید است
پایگاه خبری راد: مدیرعامل گروه خدمات انرژی بیکرهیوز اظهار کرد اختلال مکرر در صنعت نفت و گاز بایستی مثبت دیده شود.
زوم اوپک روی نفت ۷۰ دلاری
پایگاه خبری راد: نفت برنت ۱۰ روز پیش به ۶۰ دلار در هر بشکه صعود کرد و از آن زمان بالای این قیمت مانده و باعث شده این تصور ایجاد شود که نفت کف قیمت جدیدی پیدا کرده و رشد آن به ۷۰ دلار در کوتاه مدت نه تنها رویای دوری نیست بلکه احتمال آن وجود دارد.
ثبات نفت با امیدواری به موفقیت توافق اوپک
پایگاه خبری راد: بهای معاملات نفت روز جمعه ثابت بود و در شرایطی که معامله‌گران دورنمای تاثیر مثبت توافق اوپک و تعادل بازار را در برابر رشد بیشتر تولید شیل ارزیابی کرده‌، هفته گذشته تقریبا تغییری نداشت.
قیمت نفت در سال ۲۰۱۸ به اوج می‌رسد
پایگاه خبری راد: آژانس بین‌المللی انرژی در آخرین گزارش خود اعلام کرد بازار نفت جهانی به پیشرفت ادامه می‌دهد اما تداوم رشد تولید کشورهای غیراوپک احتمالا مانعی برای دستیابی به قیمت‌های بالاتر در سال ۲۰۱۸ خواهد بود.