05:43 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

توسعه روابط

تکمیل کریدور شمال-جنوب در انتظار تامین مالی+ جزییات
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت راه‌آهن اعلام کرد: برای تکمیل کریدور شمال-جنوب تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای بین ایران، آذربایجان و روسیه امضاء شده و بر این اساس آذربایجانی‌ها ۷۰ درصد تامین مالی پروژه ریلی رشت-آستارا را برعهده گرفتند و زمان‌بندی و چگونگی انجام کار نیز بستگی به تامین مالی آن دارد.
ایجاد خط کشتیرانی مشترک ایران - ترکمنستان
پایگاه خبری راد: وزیر راه و شهر سازی از توافق با ترکمنستان برای ایجاد خط کشتیرانی مشترک بین ایران و این کشور خبر داد و گفت: این مساله به اضافه دیگر موارد مطرح شده پس از بررسی‌های کارشناسی، پایان مهر ماه امسال در عشق‌آباد امضا می‌شود.
سهم ۳۳درصدی عراق در صادرات کالاهای غیرنفتی ایران
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه گفت: از سال ۲۰۰۳ تاکنون رشد قابل توجهی از صادرات محصولات به عراق را تجربه کرده ایم؛ به‌طوری‌که ۳۳ درصد صادرات غیرنفتی ما به عراق است.
امضای همه اسناد مورد نیاز در سطح دولتی برای تعامل ایران و روسیه
پایگاه خبری راد: سفیر ایران در فدراسیون روسیه امضای همه اسناد مورد نیاز در سطح دولتی برای تعامل ایران و روسیه خبر داد.
بازگشایی پرونده جدید در روابط برقی ایران و تاجیکستان
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو کشورمان اعلام کرد باتوجه به اینکه حدود ۱۵ درصد ظرفیت کل نیروگاه‌های برق‌آبی دنیا در تاجیکستان قرار دارد، ایران آمادگی دارد راه ترانزیت انرژی را در اختیار تاجیکستان قرار دهد و وزیر خارجه تاجیکستان نیز در این راستا گفت که این کشور درصدد است از امکانات بندر چابهار برای حل مشکلات ترانزیتی و اقتصادی بیشتر استفاده کند.
تمرکز ایران برای ترانزیت "آزادراهی" به ترکیه
پایگاه خبری راد: پس از اجلاس دو جانبه ایران و ترکیه برای بهبود همکاری‌ها در حوزه حمل و نقل و ارائه پیشنهاد ایران به منظور افزایش حمل و نقل ریلی بین ایران و ترکیه تا سقف یک میلیون تن، به نظر می‌رسد برنامه جدی نیز برای ترانزیت جاده‌ای از ایران به ترکیه تعریف شده است.
نقشه‌های بزرگ سعودی‌ها برای هند
پایگاه خبری راد: شرکت آرامکوی سعودی با پیشنهاد خرید سهمی در پالایشگاه ریلاینس اینداستریز، درصدد ایجاد جای پای محکمی در این کشور آسیای جنوبی است.
توافقات ایران و ترکیه در حوزه حمل و نقل
پایگاه خبری راد: وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که حوزه حمل و نقل به عنوان یک شریان اصلی در راستای تحقق هدف تبادل تجاری ۳۰ میلیارد دلاری در سال بین ایران و ترکیه گام برخواهد داشت.
تبادل ۳۹ هیات اقتصادی میان ایران و عراق
پایگاه خبری راد: رایزن بازرگانی ایران در عراق از اعزام و پذیرش ۳۹ هیات اقتصادی بین ایران و عراق در سال گذشته خبر داد.
بهره‌برداری از پایانه مرزی سرو تا تابستان امسال
پایگاه خبری راد: مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: سالانه ۴ میلیون تردد از پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی انجام می‌شود.
هنر دولت‌های بغداد و تهران در استفاده از ظرفیت‌های موجود بین ایران و عراق
پایگاه خبری راد: یک کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان این‌که ایران و عراق دارای روابط تاریخی و قدیمی هستند، اظهار کرد: تراکم جمعیتی در مرزهای دو کشور و قرابت‌های فرهنگی، مذهبی و تاریخی دو ملت ایران و عراق، مزیت‌هایی هستند که دو دولت باید برای توسعه روابط به آن توجه جدی داشته باشند و از آن به صورت مناسب بهره‌برداری کنند.
افزایش مبادلات تجاری بین ایران و عراق تا سال ۱۴۰۰
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اجرای توافق تجاری با عراق مبنی بر افزایش تجارت بین دو کشور به ۲۰ میلیارد دلار تا سال ۱۴۰۰ خواستار تسریع در اجرای توافقات شد.
هدف آمریکا از تحریم ایران نگران کردن مردم از آینده است
پایگاه خبری راد: رئیس جمهور هدف آمریکا از تحریم ایران را نگران کردن مردم از آینده دانست و با تاکید بر اینکه این تحریمها جنایت علیه بشریت است اما آمریکا بداند ملت ایران در صف واحدند و سر فرود نخواهند آورد، گفت: آمریکا فکر می کرد تحریم، پیشرفت ما را متوقف می کند؛ ملت تاریخ ساز و ایثارگر ایران، آنها را مایوس کرد.
بازارچه‌های مرزی همجوار عراق فعال می‌شوند
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این که چهار استان مرزی همجوار با عراق از مناطق کم‌تر برخوردار کشور هستند، از انعقاد تفاهم‌نامه با کشور عراق برای فعال شدن همه بازارچه‌های مرزی دو کشور خبر داد.
همکاری‌های گسترده تجاری و اقتصادی ایران و عراق به نفع دو ملت و منطقه است
پایگاه خبری راد: رئیس جمهور شامگاه دوشنبه در همایش مشترک تجاری ایران و عراق که در کاخ نخست‌وزیری عراق برگزار شد، با بیان این‌که گسترش روابط میان تجار و فعالان اقتصادی به نفع دو ملت است، گفت: تاریخ، فرهنگ مشترک، قرابت دینی و فکری دو ملت، شرایط جغرافیایی و هم‌مرز بودن و همسایگی و امنیت ثبات، باعث توسعه فعالیت‌های تجاری و اقتصادی میان ایران و عراق است.