09:51 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

توسعه انرژی

اشتغال ایجاد شده در نیروگاه‌های بادی ایران بالاتر از متوسط جهانی
پایگاه خبری راد: بر اساس مطالعات مقایسه‌ای برآورد میزان اشتغال در نیروگاه‌های بادی کشور و جهان که از سوی ساتبا و توسط دانشگاه تهران انجام شده است، مشخص شد که میزان آمار اشتغال ایجاد شده در این نیروگاه‌ها در ایران بالاتر از متوسط جهانی بوده است.
تجدیدپذیرها تنها با حمایت دولت جان می‌گیرند
پایگاه خبری راد: مدیرعامل سابق سازمان انرژی‌های نو ایران گفت: انرژی‌های تجدیدپذیر به جد نیازمند حمایت دولت است، چرا که تنها با نگاه حمایتی دولت و مجلس شورای اسلامی می‌توان این انرژی را توسعه داد. البته مدتی است که رویکرد مثبتی نسبت به انرژی‌های نو در کشور به وجود آمده است.
هزینه‌های بهره‌برداری از نیروگاه اتمی بوشهر تأمین می‌شود
پایگاه خبری راد: مجلس در مصوبه‌ای مقرر کرد هزینه‌های بهره برداری از نیروگاه اتمی بوشهر تأمین شود.
لزوم همکاری منسجم برای توسعه تجدیدپذیرها
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو گفت: بالا بردن پرچم انرژی‌های پاک مستلزم کار هماهنگ همه دستگاه‌های مرتبط با دولت و خارج از دولت است که برای این مهم نیز می‌بایست اقدامات متعددی صورت گیرد.
افتتاح ۱۱۵ میلیارد تومان پروژه در صنعت برق تهران
پایگاه خبری راد: مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، از افتتاح پروژه‌های متعددی در حوزه صنعت برق تهران خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با اعتباری حدود ۱۱۵ میلیارد تومان به منظور به‌سازی و نوسازی، پایداری شبکه برق و هوشمندسازی شبکه صورت گرفته است.
مدیریت پسماند هسته‌ای یک میثاق جهانی نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت است
پایگاه خبری راد: معاون برنامه‌ریزی شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی ایران با اشاره به اینکه انرژی هسته‌ای با تمام معایب و مزایای خود در دنیا به عنوان گزینه‌ای برای تولید برق مطرح شده است، استفاده از این انرژی را در راستای رسیدن به اهداف کاهش گرمایش زمین دانست و گفت: کنترل یا مدیریت پسماند هسته‌ای یک میثاق جهانی است و باید برای آن برنامه‌ای بلندمدت اندیشیده شود.
پرونده‌های تمام و نیمه‌تمام وزارت نیرو
پایگاه خبری راد: وزارت نیرو به‌عنوان متولی تامین آب‌وبرق مردم طی ۴۰ سالی که از شروع انقلاب اسلامی می‌گذرد، علی‌رغم تنش‌ها، کاستی‌ها و عقب‌ماندگی‌ها توانسته کارنامه نسبتا خوبی از خود بر جای بگذارد اما واضح است که مشکلات بسیاری هنوز در این عرصه وجود دارد و برای حل کامل آن‌ها باید اقدامات بیش‌تری صورت بگیرد.
دستگاه‌هایی که تن به شفافیت نمی‌دهند!
پایگاه خبری راد: همیشه وقتی صحبت از شفافیت به میان می‌آید، فورا شرایط کشورمان را با کشورهایی مقایسه می‌کنیم که در آنها از هر سازمانی هر اطلاعاتی که بخواهیم به ما می‌دهد و بعد می‌گوییم دلیل پیشرفت آن کشورها همین است.
ظرفیت واحدهای تجدیدپذیر تا پایان سال چهار رقمی می‌شود
پایگاه خبری راد: ظرفیت نصب شده انرژی‌های تجدیدپذیر از زمان استقرار دولت دوازدهم تا پایان آذرماه سال جاری با رشد ۹۶ درصدی به ۶۷۰ مگاوات رسیده است.
پیشنهاد افزایش ۳۰ درصدی نرخ پایه خرید تضمینی برق انرژی‌های تجدیدپذیر
پایگاه خبری راد: نماینده مدیرعامل شرکت مدیریت پروژه نیروگاه‌های سولار درباره پیشنهاد وزارت نیرو برای افزایش نرخ خرید تضمینی انرژی‌های خورشیدی، گفت: در حال حاضر خرید تضمینی از نیروگاه‌های خورشیدی در بخش خانگی برای هر کیلووات ساعت ۸۰۰ تومان و برای مزارع خورشیدی ۴۹۰ تومان است، بنابراین پیشنهاد شده است که نرخ پایه برای خرید تضمینی برق از انرژی‌های خورشیدی ۳۰ درصد افزایش یابد.
ابراز تاسف رئیس سازمان محیط زیست از خروج «توتال» از پروژه پارس جنوبی
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در دیدار با روسای گروه دوستی مجالس ملی و سنای فرانسه از خروج شرکت توتال از پروژه پارس جنوبی و انتقال نیافتن تکنولوژی‌های نوین خودروسازی از جانب شرکت‌های فرانسوی برای کاهش مصرف سوخت و افزایش کیفیت خودروها اظهار تأسف کرد.
ساماندهی شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه انرژی در منطقه آزاد انزلی
پایگاه خبری راد: تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری و سازمان منطقه آزاد انزلی با هدف ایجاد و راه‌اندازی مرکز فناوری توسعه انرژی در منطقه آزاد انزلی و ساماندهی شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه انرژی در این منطقه میان دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی امضاء شد.
صدور مجوز صادرات برق برای بخش خصوصی
پایگاه خبری راد:رییس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق گفت‌: در حال‌ حاضر ظرفیت صادرات برای انرژی‌های تجدیدپذیر بسیار گسترده شده‌ و هیچ محدودیتی نیز برای داوطلبان این بخش وجود ندارد و باید گفت که تاکنون در فاز اول ۱۰ هزار مگاوات تقاضا برای صادرات انرژی‌های تجدید پذیر ایجاد شده است.
٢٠ هزار میلیارد تومان برای گذر از خاموشی بسیج شد
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق گفت: با توجه به برنامه ٠٩٨ معادل ٢٠ هزار میلیارد تومان برای توسعه تجدیدپذیرها و گذر از پیک سال آینده در نظر گرفته شد.
برنامه‌های ایران و آلمان برای پروژه‌های مشترک در حوزه انرژی
پایگاه خبری راد: ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری میزبان هیاتی از کشور آلمان شد تا توسعه همکاری‌ها در حوزه انرژی و محیط زیست بین دو کشور شکل گیرد و در این زمینه کارگروهی برای مدیریت پروژه‌های مشترک به‌زودی تشکیل می‌شود.